Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You l Assalamualaikum. Siapa sini suka pakai mask atau masker wajah, kita geng. Best tau pakai masker ni korang. Sebabnya kulit boleh jadi cantik, lembut dan sihat. Lagi-lagi kalau pakai masker dari bahan semulajadi macam masker kunyit yang Ana nak share dekat bawah ni. 

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You



Sebenarnya Ana dulu tak rajin pun nak bermasker ni semua. Tapi sejak dah masuk pertengahan 30an ni kan, kesedaran untuk kekal berseri dan muda tu makin berkobar-kobar. Ahhhh gitchuw. Ye lah, tak kan nak nampak tua dari usia pulak kan. Ala Ana yakin korang pun sama lah. Dan takde siapa pun yang tak nak nampak muda kan!!.


Nak dapatkan kulit yang sihat dan awet muda, of course yang paling utama kena jaga pemakanan. Kita kena banyak makan sayuran, buah-buahan dan paling utama air kosong kena cukup. Kalau perlu amik supplemen tambahan. Kemudian kena amal gaya hidup sihat. Elak dari stress tu semua. Baru tenang luar dan dalaman kita.


Nak lengkap lagi, kena jaga juga rutin kecantikan seharian kita. Paling penting kita kena make sure kulit wajah kita dicuci dengan sebersihnya agar bebas dari segala kotoran. Selain dari tu, kita boleh amalkan masker muka. Sekurangnya 2 kali seminggu untuk kekalkan kecantikan kulit wajah.


Ok cakap tentang masker ni, baru-baru ni Ana berkesempatan untuk cuba Honey Turmeric Mask dari Aura New You. Masker ni bukan sebarang masker tau. Masker kunyit tradisional lagi. Memang sangat sesuai untuk korang yang ada ada masalah kulit jerawat, kulit berminyak, kulit kering dan juga parut hitam. 


Apa kelebihan Honey Turmeric Mask ni?

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You

1. Pengelupasan sel kulit mati dengan serta-merta

2. Kesan Pencerahan Semulajadi

3. Memberi penghidratan yang mendalam

4. Menyingkirkan bintik hitam dan kulit mati

5. Memberi nutrisi yang mendalam pada kulit

6. Menyeimbangkan tona kulit

7. Menjadikan kulit lebih berseri dan cantik


Mengandungi 8 Bahan Herba Aktif Untuk Merawat Wajah


Antara kelebihan Honey Turmeric Mask dari Aura New You ni ialah bahan-bahan yang digunakan adalah dari ekstrak herba-herba semulajadi.

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You

Dengan erti kata lain masker kunyit ni bebas dari bahan kimia yang berbahaya seperti merkuri. So kita boleh pakai tanpa was-was dan sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.


Berdasarkan ujian makmal yang dijalankan menunjukkan Honey Turmeric Mask kaya dengan zat dan khasiat tumbuhan semulajadi seperti zat besi, vitamin C, vitamin E dan polifenol. Jom kita tengok 8 herba aktif yang ada dalam masker kunyit ni. 


1.  Ibu Kunyit


Merupakan bahan utama dalam masker ni. Ibu kunyit bersifat anti-radang, anti-mikro dan anti-oksidan yang membantu menyembuhkan luka, mencegah jerawat dan merawat jerawat yang aktif, melegakan ekzima dan psoriasis, mengurangkan parut jerawat serta berfungsi mencerahkan lingkaran gelap bawah mata.


2. Temulawak


Siapa tak kenal dengan temulawak. Salah satu bahan semulajadi yang terkenal dalam menjaga kecantikan kulit wajah sejak dari dulu lagi. Antara fungsi utama Temulawak adalah untuk mencerahkan wajah dengan selamat dan berkesan.


Selain itu,  temulawak juga berfungsi sebagai anti-jerawat, melawan bakteria pada kulit yang luka,  merawat penyakit kulit serta memulihkan radang dan kulit terbakar.


3. Cekur


Ekstrak akar cekur yang terkandung di dalam masker kunyit ini mengandungi lebih dari 98% asid etyhl p-methoxycinnamic yang bagus untuk kulit di mana ianya berfungsi untuk mencerahankan kulit dan melindungi kulit dari kerosakan.


4. Sandalwood


Herba sandalwood berfungsi untuk menyejukkan wajah dan memudarkan kesan akibat selaran matahari. Sandalwood juga bersifat anti-radang yang membantu memulihkan kulit dari kesan jerawat.


5. Ekstrak Bunga Ros Merah 


Bunga ros merah bukan saja cantik untuk dipandang tetapi juga mempunyai fungsi yang sangat baik untuk kulit wajah. Antara fungsi utamanya ialah untuk melembapkan kulit, mengawal minyak berlebihan, bersifat anti-radang yang dapat membantu mengurangkan kemerahan kulit yang teriritasi, menyingkirkan jerawat serta mengurangkan dermatitis dan ekzima.


Selain dari tu,  ekstrak bunga ros merah juga mampu menjadi  pembersih wajah yang hebat dan membantu menghilangkan minyak dan kotoran yang terkumpul di liang pori yang tersumbat.


6. Licorice


Ekstrak licorice tinggi dengan anti-oksidan yang mampu berfungsi sebagai pelindung dari sinar UV berbahaya.  Selain itu, licorice juga baik untuk merawat jerawat dan kemerahan pada kulit.


7. Kunyit Putih


Kunyit putih juga terkenal dengan manfaat untuk kecantikan kulit wajah. Antaranya ialah ia membantu menghaluskan kulit muka yang kering, merawat jerawat, mencegah penuaan, menyingkirkan sel kulit mati dan juga mencerahkan kulit. 


8. Akar Wangi


Akar wangi mempunyai kandungan zat cicatrizant yang mampu memudarkan bekas luka di kulit. Selain itu, ianya juga mampu memulihkan sel kulit mati dengan cepat.


Cara Penggunaan Honey Turmeric Mask Aura New You


Nak guna Honey Turmeric Mask ni senang je. Korang hanya perlu  ambil 1-2 sudu masker, campur dengan sedikit air dan boleh apply terus dekat muka.

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You

Macam Ana,  Ana mix dengan toner untuk kurangkan open pores di wajah. Selain toner, korang juga boleh mix serbuk masker kunyit ni dengan madu asli (untuk kulit lembap dan berseri), jus lemon (untuk mencerahkan kulit), yogurt (untuk melembap dan menyejukkan kulit), susu segar (menyejukkan dan menenangkan kulit) dan macam-macam lagi. Depend pada apa yang korang nak.

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You

Bila dah pakai dekat muka, korang biarkan jer masker tu selama 15-20 minit. Kemudian, korang skrub muka korang sebelum cuci dengan air bersih. Lepas tu korang boleh rasa sendiri betapa bersih, lembut, licin dan anjal kulit wajah korang tu. Macam kulit bayi plak rasanya. I likeeee.  


Pembelian Honey Turmeric Mask Aura New You

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You


Ana dah pakai masker ni beberapa kali dan puas hati dengan result pada kulit Ana. Seriously memang best. Dan Ana recommend untuk korang cuba juga. Walau agak kuat bau masker tu tapi who cares janji kesan dia best dan selamat untuk kulit. Tu yang penting. Kelulusan KKM (NOT 200803366K) ada dan ujian makmal juga telah dijalankan.


Pada yang tertanya-tanya, ada tak kesan kuning dekat muka lepas pakai masker kunyit ni??


Don't worry u olls, Ana jamin yang muka korang tak kan jadi kuning lepas guna Honey Tumeric Mask ni. Sebabnya kunyit yang ada di dalam masker ni telah diformulasi dengan bahan-bahan herba yang lain supaya sesuai digunakan di muka kita. Bukan macam serbuk kunyit goreng ikan tu tau. Sikit kesan kuning pun tak kan lekat dekat muka korang tu. In fact lepas cuci tu, muka korang akan nampak lebih bersih dan cerah!!.


So pada yang berminat untuk cuba Honey Turmeric Mask ni, korang boleh beli dengan klik link WhatsApp dekat bawah ni. Dengar cerita sekarang ni tengah ada promosi. Harga asal ialah RM79 tapi sekarang hanya RM65. Siap dapat set DIY BOWL dan penghantaran percuma lagi. Tunggu apa lagi order lah sekarang. Rugi kalau melepas. Promosi sehingga 14 November 2020 je tau!! 


Instagram l WhatsApp 

Serlahkan Aura Wajah dengan Masker Kunyit Dari Aura New You Reviewed by Ana Suhana on July 26, 2023 Rating: 5

16 comments:

  1. orang dulu dulu suka pakai kunyit buat mask. sekarang ni teknologi dah canggih, dan kandungan makin bagus untuk kulit. boleh cuba, sinca saya pun suka pakai mask

    ReplyDelete
  2. Betul2 traditional nie.. tengok pun best, semua bahan dia semulajadi. Rasa selamat nak sapu2 kat muka..

    ReplyDelete
  3. Wah senang dah sekarang. tak yah buat sendiri..

    ReplyDelete
  4. rasa lengakp dah pakai masker kunyit ni.Kalau orang tua kita dulu-dulu pun pakai ni je kan.Muka cantik je.Tak macam kita sekarang ni timbul jerawatlah.macam-macam.Nanti akak pun nak cubalah guna masker ni

    ReplyDelete
  5. Kunyit memang banyak khasiatnya. Dengan terhasilnya masker dari Aura New You memudahkan nak pakai kunyit sebagai masker.

    ReplyDelete
  6. best pakai masker kunyit ni kalau pakai hari-hari boleh glowing muka

    ReplyDelete
  7. teringin gak nak pakai ni AS, mana tahu boleh serikan wajah kak AJ kan :)

    ReplyDelete
  8. Kunyit ni memang bagus untuk kegunaan luaran dan dalaman, lagi2 untuk yang banyak jerawat macam saya ni. Tapi nak pegi tumbuk ibu kunyit tu malas la. Bagus bila ada produk sebegini.

    ReplyDelete
  9. Nell pernah guna masker kunyit sebelum ni dan memang terbukti keberkesanan untuk penjagaan kulit kita... Wow senangnya brand ni siap provide brusher, easy for us to apply.. :)

    ReplyDelete
  10. Moden sungguh dah, kunyot dah ada masker dalam bekas camtu, senang nak pakai, tak payah nak blend buat sendiri.. Sis amalkannya, kunyoit dengan bedak rambai tu haa.. lepas ni nak beli yang gini aje laa senang..

    ReplyDelete
  11. I would love to try this too! I knew tumeric is for food , I heard was good for skin too! Would love to try this really soon! I wonder what is the result!

    ReplyDelete
  12. Kunyit memang banyak khasiatnya kan Kak Ana... Btw...nampak senang jugak cara pemakaiannya. Mungkin nanti boleh cuba pakai sebab masker LeYa pun dah nak abes jugak ni

    ReplyDelete
  13. Kunyit nie memang banyak khasiatnya dari segi kesihatan dan kecantikan. Rawlins nak try gak sebab boleh buat scrub kan.

    ReplyDelete
  14. sedap pakai mask ini, akk rasa kulit akk naik seri hehehe. make up pun smooth cantik je !

    ReplyDelete
  15. Best pakai mask nie, rasa kulit bersih dan segar lepas cuci.. paling best tak ada kesan kunyit tu kan Ana..

    ReplyDelete
  16. Kunyit memang bagus . Dulu rajin jugak scrub muka ni dengan kunyit

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.