Badan Asyik Letih? Nah Kekal Cergas dengan BiO-LiFE Nat B Fizzy

Badan Asyik Letih? Nah Kekal Cergas dengan BiO-LiFE Nat B Fizzy l Assalamualaikum. Duduk rumah lama-lama pun boleh rasa lesu badan. Rasa penat dia jangan cakap lah. Tu belum lagi dengan penat PdPr yang dah berbulan-bulan ni. Fuhh memang sangat mencabar rasanya. Dah lah silibus budak-budak sekarang ni kemain advance. Jauh beza dengan silibus kita dulu-dulu. Huhu.

BiO-LiFE Nat B Fizzy


Badan Asyik Letih? Nak Kekal Cergas dengan BiO-LiFE Nat B Fizzy


Tapi tu lah. Penat-penat pun kena gagahkan juga diri ni. Kalau tak, mau terabai satu rumah di buatnya. Bertambah stress nanti. Ni kalau tak PKP ni, dah lama dah Ana keluar amik angin luar. Pergi taman-taman awam ke kan. At least tak lah pandang benda yang sama je setiap hari. Bapi tu lah. Nak complaint banyak pun tak guna gak. Kena lah patuh pada SOP dengan duduk di rumah je. Harapnya kes harian Covid-19 dapat lah turun seperti yang diharapkan semua orang. Tak sanggup berkurung lama-lama lagi dalam rumah ni. 


So...


Macam mana korang nak maintain kesihatan fizikal dan mental sepanjang PKP ni?


Tak tahu??.


Apa kata korang cuba 7 petua mudah ni. Mana tau berkesan kan!!


1. Makan makanan yang berkhasiat. Jangan skip breakfast atau makan lambat. Elakkan makan makanan yang diproses dan makanan segera. Banyakkan makan syaur-sayuran dan buah-buahan serta minum air kosong secukupnya. 


2. Kerapkan bersenam walau hanya di dalam rumah. Banyak je senaman atau workout yang simple yang korang boleh buat dengan ahli keluarga atau roommate. Contoh boleh berzumba, bercha cha cha, rope jumping dan banyak lagi. Sekurangnya bila berpeluh ni, badan akan rasa segar.


3. Buat to-do-list!! Ni lah masanya. Masa buzy kerja dulu mana sempat nak buat to-do-list ni kan. Ni dah wfh ni, ada masa senggang boleh lah fikir semua to-do-list yang korang nak kan tu.


4. Masa untuk membaca. Kalau takde buku untuk di baca dekat rumah tu, baca je e-book yang melambak-lambak ada dekat alam maya tu. Pilih je mana yang korang berkenan nak baca. Dapatlah tambah info sekurangnya kan.


5. Jom deko-deko rumah. Korang bleh tengok berapa ramai yang berjaya jadikan rumah dorang rumah ala ala kayangan sepanjang PKP ni. Semua buat sendiri. Takde idea korang search je dekat Google. Barang semua boleh order online je. Apa susah.


6. Tidur awal. Jangan sebab korang wfh, korang suka suka je nak tidur lambat. Nanti bila badan tak cukup rehat, mula lah rasa letih dan takde mood nak buat semua benda. Faham???


7. Amalkan supplement untuk bantu mencergaskan badan. Ye lah kadang pemakanan kita tu bukan semua ikut saranan KKM kan. So vitamin yang diperlukan badan tak mencukupi. Sebab tu penting untuk kita top up dengan supplement yang betul.



BiO-LiFE Nat B Fizzy Supplement Terbaik Untuk Badan 

BiO-LiFE Nat B Fizzy


Cakap tentang supplement ni , siapa tak kenal jenama BiO-LiFeE kan? Ana yakin ramai yang tahu, in fact ramai juga yang sedang consume supplement dari BiO-LiFE ni. Betul tak? 


Macam Ana sendiri, Ana consume BiO-LiFE Advanced Multiblend Probiotix untuk rawat gastrik Ana dan BIO-LIFE Maxx Fish Oil untuk jaga kesihatan jantung Ana. Sebab Ana yakin dengan jenama ni, hari ni Ana nak share dengan korang lagi satu produk BIO-LIFE iaitu BiO-LiFE Nat B Fizzy, supplement untuk menyokong keperluan nutrien seharian dalam bentuk effervescent.



Siapa Yang Wajib Cuba BiO-LiFE Nat B Fizzy? 


1. Pelajar yang aktif (15 tahun ke atas)

2. Golongan muda

3. Mereka yang mempunyai gaya hidup yang sibuk dan tertekan

4. Mereka yang ingin kekal fokus pada pekerjaan 

5. Mereka yang memerlukan perangsang tenaga seperti kafein dan minuman tenaga untuk kekal fokus dan bertenaga

6. Mereka yang sering memandu untuk perjalanan jauh seperti para pemandu bas dan lori

7. Mereka yang berkerja sehingga lewat malam



Khasiat BiO-LiFE Nat B Fizzy

BiO-LiFE Nat B Fizzy


1. Vitamin B1 bertindak menukar karbohidrat, lemak dan protein menjadi tenaga.


2. Vitamin B2 membebaskan tenaga dari karbohidrat, lemak, protein dan merangsang pertumbuhan.


3. Vitamin B3 membantu tubuh menggunakan sumber tenaga yang diperoleh dari makanan.


4. Vitamin B5 membantu memetabolisme lemak dan karbohidrat.


5. Vitamin B6 terlibat dalam pembentukan sel darah merah.


6. Vitamin B12 membantu pembentukan sel darah merah.


7. Biotin menguraikan karbohidrat, lemak, dan protein menjadi tenaga.


8. Vitamin C membantu dalam sintesis kolagen, penyerapan zat besi dan menyingkirkan radikal bebas.


9. Kalsium membantu menguatkan tulang dan gigi.


10. Magnesium terlibat dalam pembentukan dan penjagaan kesihatan tulang.


Kelebihan BiO-LiFE Nat B Fizzy


1. BiO-LiFE Nat B Fizzy tinggi dengan kandungan vitamin B complex dan vitamin C untuk membantu badan mencapai kesihatan yang optimum. 


2. BiO-LiFE Nat B Fizzy dibungkus secara individu di mana kebersihan lebih terjamin dan mengurangkan proses pengoksidaan.

BiO-LiFE Nat B Fizzy


3. BiO-LiFE Nat B Fizzy juga mudah untuk dibawa ke mana saja. Selit dalam handbag pun boleh.


4. Bab rasa korang jangan risau sebab BiO-LiFE Nat B Fizzy ni sedap rasa dia. Macam minum air sparkling perisa oren. Tak caya cubalah! 

BiO-LiFE Nat B Fizzy


5.  Mudah untuk di consume. Hanya larutkan sebiji tablet di dalam air kosong dan sedia untuk diminum. Ingat, minum selepas sarapan atau makan untuk penyerapan terbaik.



So pada korang yang tercari-cari supplement yang boleh bantu korang kekal cergas dan sihat, jangan ragu-ragu untuk consume BiO-LiFE Nat B Fizzy. Korang boleh dapatkan produk ni di semua farmasi berdekatan korang atau boleh beli secara online.    

BiO-LiFE Nat B Fizzy


Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari http://Biolife.2.vu/natb. Untuk tengok produk-produk Bio-LiFE yang lain, korang boleh layari website atau media sosial Bio-LiFE seperti di bawah :


Website : 

https://biolife.com.my/


Facebook : 

https://www.facebook.com/biolifemarketing


Instagram :

https://instagram.com/biolifemy

Badan Asyik Letih? Nah Kekal Cergas dengan BiO-LiFE Nat B Fizzy Reviewed by Ana Suhana on July 09, 2021 Rating: 5

6 comments:

  1. Tengok pun sedap , rasa haus terus. Sekarang ni banyak dah amalkan supplement untuk kesihatan. Tapi aktiviti fizikal pun kena buat jugak. Nanti nak cuba jugaklah.

    ReplyDelete
  2. Haa bgus sanagt ni. Memang tgh mencari ni. simptom2 mudah letih ni ada sedikit sebanyak pada sis. Dulu masa kerja tak adalah letih macam ni. Tapi bila jadi surirumah badan mudah letih je. Lagi bila nak masuk usia 4 series ni..hihihi..Apapun tq sharing..

    ReplyDelete
  3. Wah Bio-life punya effervescent siap balut lagi eh. Nak beli lah nanti. Ruby biasa ambil dua jenama lain kalau effervescent ni. Mudah minum je. Buat dengan air sejuk. Fuhhhh nyummsss.

    ReplyDelete
  4. Wahhhhh jenis soluble ke. Nice macam ni fafa lagi suka. Kalau tablet tu susah sikit nak telan heheh. Kandungan vitamin dalam produk ni pon bagus.

    ReplyDelete
  5. Baru 1st time ni tengok yang soluble macam ni. Biasa vit c je...ni skali vit b...memang best ni

    ReplyDelete
  6. Ini yang Suami tengah minum ni, tiba terbeli yang ni katanya... Sis dha rasa gak, ookay, ingat nak konsisten terus laa yang ni, bagus pun bagus kannn..

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.