9 Makanan Segera Sedap Yang Anda Boleh Pesan di McDonald’s Malaysia

Makanan Segera Sedap Yang Anda Boleh Pesan di McDonald’s Malaysia 


McDonald’s Malaysia sudah lama ada di Malaysia. Saat ini ada ramai peminat setia menu McDonald’s sehinggakan sanggup untuk beratur panjang semata-mata untuk dapatkan hidangan special yang dilancarkan oleh pihak ‘Mekdi’ dari masa ke semasa.


Terdapat banyak pilihan makanan segera yang ditawarkan oleh pihak McDonald’s Malaysia dan antara yang sering mendapat perhatian ramai adalah seperti menu di bawah ini.



1. Pai Pulut Hitam



Kepada sesiapa yang ingin mendapatkan pencuci mulut gaya tempatan, anda boleh memesan Pai Pulut Hitam. Anda boleh mendapatkannya hampir di semua cawangan McDonald’s yang terdapat di Malaysia. Nasi pulut hitam yang popular di kalangan peniaga jalanan digunakan sebagai bahan pengisian hidangan pai ini.


Disamping dihidangkan di dalam mangkuk, pulut hitam ini dihidangkan di dalam pai yang rangup dan mempunyai kerak yang beraroma dan dapat menawan hati pelanggan pada gigitan yang pertama. 




2. Bandung McFizz



Minuman berwarna merah jambu yang terkenal ini sangat terkenal di Malaysia, Singapura dan Brunei. Diperbuat daripada susu pekat atau sejat  yang dicampurkan dengan sirap kordial mawar.


Minuman ini telah menjadi kegemaran kebanyakan rakyat Malaysia dan sangat popular apabila tiba bulan Ramadan, anda boleh lihat terdapat ramai yang menjual air bandung di bazar pada bulan ramadhan. Minuman ini juga telah memasuki menu beberapa rantai makanan segera Malaysia. Bandung McFizz ini enak jika dinikmati bersama Burger Nasi Lemak McD.




3. Nasi Lemak Burger



Nasi lemak merupakan hidangan nasional Malaysia dan telah menjadi makanan kegemaran masyarakat Asia Tenggara. Hidangan ini boleh didapatkan di Malaysia dan juga Singapura. Raksasa dalam bidang makanan segera iaitu McDonalad’s telah meningkatkan lagi populariti hidangan ini. 


Hidangan ini dibuat menggunakan daging ayam yang disalut tepung dan digoreng sehingga menjadi warna kuning keemasan, sambal yang pedas di antara roti yang garing dan daging ayam, dan telur goreng. 




4. Set Cakoi Dan Bubur



Set Cakoi Bubur McDonald’s merupakan sejenis makanan segera yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia untuk dinikmati sebagai sarapan pada waktu pagi. Sebutan “Cakoi” merujuk kepada roti goreng yang panjang ala Cina. 



Set ini disajikan bermula dari jam 4 pagi hingga jam 11 pagi. Menu ini mengandungi 1 hidangan cakoi, 1 bubur bersaiz kecil dan secawan air soya yang panas.




5. Burger Syok



Burger Syok yang sedap ini merupakan antara makanan segar yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia. Daging ayam yang digoreng diletakkan diantara dua biji roti bijan yang dipanggang. 



Ia kemudiannya dituangkan sos yang pedas sebelum dilapikkan dengan sayuran yang segar. Anda boleh membuat pilihan sama ada ingin memesan hidangan ini sahaja atau bersama kentang goreng yang menyelerakan. Nikmati rasa ayam yang lazat bercampur dengan sos yang pedas setelah digigit. 




6. Ais krim Perisa Cendol



Rakyat Malaysia dan Singapura sememangnya obses dengan minuman cendol ini. Dan ianya susah untuk membuat pilihan kerana Malaysia, Singapura dan juga Indonesia mempunyai versi mereka sendiri. 

Kepada sesiapa yang ingin mencuba makanan tempatan yang unik, anda boleh mengunjungi mana-mana cawangan McDonald’s yang terdapat di Malaysia. Anda boleh mendapatkan aiskrim berperisa cendol yang tidak boleh didapatkan di tempat lain.




7. D24 Durian McFlurry



Raja buah adalah buah yang biasa buat rakyat Malaysia kerana banyak di jual di gerai yang terdapat di tepi jalan. Dan hanya di Malaysia buah durian yang menjadi kegemaran ramai ini dijadikan sebagai salah satu hidangan McDonald’s iaitu McFlurry. 



Durian berkrim diadun dan dicampurkan bersama vanilla dan sedikit cebisan coklat menjadi minuman yang lazat dan pekat. Tidak ramai yang menyukai buah ini dan memesan hidangan ini bagi mencuba rasanya yang unik bersama teksturnya yang lembut.




8. Milo Mcflurry



Menu dari McDonald’s yang satu ini diilhamkan oleh minuman kegemaran rakyat Malaysia iaitu Milo. Milo adalah minuman yang diperbuat daripada serbuk coklat dan disajikan sama ada dalam keadaan suam atau ditambahkan ais. Tetapi versi yang terdapat di McDonald’s ini dihasilkan dengan mencampurkan Milo dan ais krim yang menghasilkan hidangan McFlurry yang sangat lazat dan dihiasi dengan sedikit bijirin Milo di atasnya. 




9. Jagung-Flavoured Sundae Cone



Dengan hanya perlu membayar sebanyak RM2.50 untuk satu kon sundae perisa jagung ini, ia telah menjadi salah satu pencuci mulut dari McDonald’s yang popular dalam kalangan rakyat Malaysia, terutamanya dalam kalangan kanak-kanak.

Makanan ringan yang dijadikan sebagai ais krim kuning yang berkrim di dalam kon yang berwarna merah jambu dan murah ini sangat sesuai dinikmati pada hari yang panas.



Boleh Order Online Untuk Jimatkan Masa



Bagusnya makanan segera ini, pelanggan boleh menikmati menu pilihan masing-masing pada bila-bila masa, tak kira dimana jua sedang berada. Lebih menyeronokkan, semua pelanggan boleh pilih untuk makan terus di restoran, pick up pesanan untuk makan di rumah ataupun buat pesanan online untuk servis food delivery. Tanpa perlu bersusah payah, hanya tunggu rider hantar menu yang dipesan secara terus hingga ke depan pintu rumah. 



Untuk menu McDonald’s ini, boleh juga pilih sama ada nak gunakan servis penghantaran secara langsung dari pihak McDonald’s ataupun dengan menggunakan servis penghantaran oleh Foodpanda.



Foodpanda sememangnya sudah terkenal dan dikenali ramai. Menggunakan servis Foodpanda tidak susah, hanya perlu layari website utama mereka dan buatlah pesanan makanan segera yang diinginkan mengikut kehendak masing-masing.


9 Makanan Segera Sedap Yang Anda Boleh Pesan di McDonald’s Malaysia Reviewed by Ana Suhana on May 17, 2021 Rating: 5

4 comments:

  1. uuit bandung mcfizz tu tak pernah tahuu hehe.. ingtkan slalu ada orange mcfizz je time prosperity. bestnyyyaaa dap dap.. bulan ni x makan fast food lagi so nnt la decide nak mcd ke or yg lain hehe..

    jemput join GA di blog :
    https://www.sitiyangmenaip.com/2021/05/nz-souvenirs-giveaway-by-sitiyangmenaip.html

    ReplyDelete
  2. Aduii tgk gambar pun dah sedap.. lama dh x mkn mekdi ni...

    ReplyDelete
  3. cik en kalau x sihat mmg bubur mcd jadi pilihan

    ReplyDelete
  4. Nasi lemak Mekdi selalu jadi pilihan kalau singgah mekdi. Lepas ni boleh order kat foodpanda bila mekdi bukit beruntung dah siap heheh

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.