Susu Karihome Lengkap Dengan Nutrisi Semulajadi Untuk Kanak-kanak


Susu Karihome Lengkap Dengan Nutrisi Semulajadi Untuk Kanak-kanak l Assalamualaikum. Tahu tak korang yang  sistem imun adalah salah satu fungsi tubuh yang sangat penting untuk anak-anak? Tanpa sistem imun, kita akan mudah diserang penyakit yang disebabkan oleh bakteria dan virus. Sebab itu, amat penting untuk anak-anak kita mempunyai kekebalan tubuh yang kuat untuk menghindari penyakit sepanjang pembesaran mereka.
Susu Karihome
Susu Karihome
Susu Karihome Lengkap Dengan Nutrisi Semulajadi Untuk Kanak-kanak

Selain dari sistem imun, keperluan kalsium juga amat penting dalam menyokong pembentukan tulang dan gigi anak-anak. Sebab itu pengambilan susu yang betul dan lengkap dengan nutrisi yang diperlukan untuk tubuh badan mereka  perlu dititkberatkan.
Susu Karihome
Susu Karihome
Dengan lambakan jenama susu lembu yang berada di pasaran hari ni, agak sukar bagi ibu-untuk membuat pilihan terbaik buat anak mereka. Namun para ibu yang bijak akan memilih susu kambing berbanding susu lembu kerana susu kambing menawarkan kalsium yang tinggi dan mampu mencegah masalah pereputan tulang. Ia juga mengekalkan protein dan asid amino dalam badan pada tahap yang diperlukan.

Susu Karihome - susu kambing terbaik yang ada di pasaran. Ianya diimport dari New  Zealand, sebuah negara yang terkenal dengan produk tenusu. Susu Karihome telah dipasarkan di banyak negara termasuk Australia, Perancis, United Kingdom, Itali, Singapura dan Malaysia.

Apa yang istimewanya tentang susu Karihome ni? Haa kalau korang nak tau, Karihome adalah rumusan susu kambing yang pertama yang menjalani dua kajian klinikal di 2 buah negara iaitu pertama dari New Zealand dan kedua dari Eropah. Jadi para ibu bapa di luar sana tak perlu nak bimbang atau risau untuk beri susu kambing Karihome kepada anak-anak.

Antara kelebihan yang ada pada susu Karihome adalah ia mengandungi nutrisi semulajadi yang tinggi dan lengkap yang amat diperlukan bagi kanak-kanak yang sedang membesar dan memerlukan keperluan kalsium yang mencukupi untuk perkembangan tumbesaran mereka.
Susu Karihome
Susu Karihome
Susu kambing Karihome boleh didapati dalam 2 jenis mengikut peringkat umur - sesuai dengan keperluan kalsium mengikut peringkat umur anak-anak :

1. Karihome 3 Goats Milk Growing-Up Formula -  1 hingga 3 tahun 
2. Karihome 4 Goats Milk Pre-School Formula-  3 tahun ke atas

Susu Karihome diformulasi dengan Double Action yang bertindak membantu  sistem imun dan berat badan pada anak-anak di mana kandungan bahan-bahan bioaktif seperti Nukleotida dapat meningkatkan serta menyokong perkembangan sistem imun manakala CLA dan kalsium berfungsi menambah berat badan tanpa menyebabkan masalah obesiti.

Selain itu, susu kambing Karihome juga mengandungi Casein Phosphopeptide (CPP) yang membantu meningkatkan kelarutan dan penyerapan mineral seperti kalsium, besi dan zink. Begitu juga Taurina menyokong perkembangan otak dan fizikal anak-anak manakala Vitamin A pula menyokong perkembangan mata dan sistem imun yang baik.

Susu Karihome juga mengandungi protein curd susu kambing yang halus dan mudah dihadam. Jadi masalah ekzema dan masalah penghadaman yang sering berlaku pada anak-anak yang sedang membesar dapat dikurangkan.

Jadi, jom gunakan susu kambing Karihome untuk anak-anak kita agar mereka dapat segala nutrisi keperluan yang  mencukupi untuk proses pembesaran dan perkembangan mereka Untuk maklumat lanjut tentang susu Karihome, korang boleh layari laman sesawang di https://www.karihome.com.tw/ms-MY/home/index atau laman sosial mereka di Facebook atau Instagram.




Susu Karihome Lengkap Dengan Nutrisi Semulajadi Untuk Kanak-kanak Reviewed by Ana Suhana on July 31, 2019 Rating: 5

14 comments:

  1. Laaaaa...karihome ni susu rupanya...mati- mati akak ingat bahan masakan...tak pernah tengok lagi susu ni kat pasaran..nampak menarik..boleh la rekemen kat adik...

    ReplyDelete
  2. Nieyl bab susu ni memang x berapa nak tahu sgt yela...
    xde anak lagi..nnt dah ade anak sendiri, baru la google balik entry akk ni hehehe

    ReplyDelete
  3. Susu kambing lebih berkhasiat dpd susu lembu

    ReplyDelete
  4. Karihome is a great formula. Good for weaning off

    ReplyDelete
  5. kita pun bagi anak-anakminum susu karihome ni..bgus susu ni

    ReplyDelete
  6. Berapa harga setin tuk susu karihome ni?

    ReplyDelete
  7. Sebelum ni ada juga dengar kawan-kawan sebut susu karihome ni..sebab anak kawan PC alahan minum susu lembu..

    ReplyDelete
  8. Milk is good for our body be it for children or adult, this brand is new to me. Will check it out

    ReplyDelete
  9. Marsha suka rasa susu kambing karihome ni. Baihaqi nanti boleh cuba step 3 kan

    ReplyDelete
  10. sedapnya tgk Syafi minum susu. Good boy !

    ReplyDelete
  11. Bagus bagi anak minum susu nie kan Ana, tambah susu kambing kan..

    ReplyDelete
  12. Kami dah takde anak2 kecil lg, tp boleh juga cerita kat adik beradik utk anak2 dia diaorg ni.

    ReplyDelete
  13. Sedapnya susu ni. Tapi mahal juga harganya.

    ReplyDelete
  14. banyak pilihan susu dah sekarang.. rasi dengan tak rasi je kan Ana..

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.