Tasneem Naturel - Baby Balm Berasaskan Pati Minyak Tumbuhan


Tasneem Natural - Baby Balm Berasaskan Pati Minyak Tumbuhan l Assalamualaikum. Sejak dah jadi mak budak 3 tahun yang lepas, stok ubat-ubatan dan minyak panas antara benda yang wajib ada di rumah dan bila travel. Ye lah kita tak tahu kan bila-bila kita akan perlu benda-benda ni semua. Kadang tu tengah tidur malam atau tengah bercuti pun boleh jatuh sakit macam sakit perut, selesema, deman dan sebagainya. Padahal sebelum tu semua sihat je. Lagi-lagi kalau melibatkan si kecil. Cemas lah juga seketika. Belajar dari pengalaman sebab tu Ana dah sediakan awal-awal ubat yang sangat membantu Ana untuk saat-saat yang tak dijangka tu. Bila-bila perlu sapu je dekat tempat sakit tu untuk melegakan rasa ketidakselesaan dan sakit. InsyaAllah ok lepas tu. Produk yang Ana maksudkan ialah balm dari Tasneem Naturel - produk balm yang berasaskan pati minyak tumbuhan.
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm

Tasneem Naturel - Baby Balm Berasaskan Pati Minyak Tumbuhan

Seperti yang Ana bagitau tadi, kesemua produk Tasneem Naturel adalah 100% berasaskan bahan semulajadi iaitu dengan menggunakan minyak pati tumbuhan (essential oil). Minyak pati tumbuhan selalunya mempunyai aroma tersendiri dan diekstrak daripada kelopak bunga, daun, buah dan kulit pokok yang terkumpul di dalam tisu tumbuhan yang dipanggil kelenjar tumbuhan. Ianya diekstrak dengan cara penyulingan, enfleurage atau teknik maceration. Pati minyak ini terdiri daripada molekul-molekul yang kecil yang mampu meresap ke dalam kulit, paru-paru dan merangsang sistem limbik iaitu pusat kawalan emosi termasuk kawalan stress, perilaku, perasaan, keseimbangan hormon dan memori manusia. Molekul-molekul tersebut akan melalui peredaran darah, limfa dan tisu seterusnya ke seluruh tubuh untuk memberi kesan kesembuhan.

Produk Tasneem Naturel terbahagi kepada 4 jenis balm yang bertindak dengan efektif ke atas badan manusia. Kesemua balm ini bersifat tidak panas jadi ianya sangat sesuai untuk di sapu ke atas kulit bayi dan kanak-kanak. Ana dah cuba keempat-empat balm ni. Memang sangat bagus dan membantu dalam memudahlan kerja-kerja seharian Ana.

1. Tummy Time
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm

Dalam fasa nak membesar, Syafi memang kuat makan. Apa saja yang ada depan mata dia makan. Kadang tu tak beringat sampai terlebih makan. Bila dah makan macam-macam mula lah perut dia tak selesa.. Masa ni lah Ana akan gunakan Tummy Time. Hanya sapu Tummy Time pada perut dan tapak kaki dan biarkan ia bertindak sendiri. Alhamdulillah sakit perut tu akan hilang tak lama lepas tu.

Tummy Time ni berfungsi untuk membantu mencegah dan melegakan masalah ketidakselesaan perut seperti kembung perut, cirit birit dan sembelit. Antara pati minyak tumbuhan yang digunakan ialah halia, Tangerine, Patchouli, Junipers dan Fennel. Fennel sangat terkenal dan telah lama digunakan dalam rawatan berkaitan masalah ketidakhadaman. 

Tummy Time juga bagus membantu pesakit gastrik seperti Ana. Kira mak dengan anak pun berebut guna Tummy Time ni. Ia bertindak sebagai antispasmodic ke atas otot licin dalam perut dan usus sekaligus mengurangkan kesakitan gastrik dan ketidakselesaan yang berkaitan dengan senak, loya, angin dan sendawa.

2. Sleep Time
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm

Masa tidur antara masa paling mencabar buat Ana sebabnya Syafi sangat aktif dan susah nak suruh masuk tidur. Dalam kepala dia asyik nak main je. Jenuh nak pujuk suruh tidur. Bila-bila Ana rasa dah tak larat nak pujuk, Ana akan gunakan bantuan Sleep Time. Hanya sapu Sleep Time dengan cara urutan lembut di tulang belakang, tapak kaki, nadi, belakang telinga dan pergelangan tangan Syafi. Orang kata sentuhan ibu ni ada magisnya. Aroma lavender dari balm tu pun turun memainkan peranan. Tak lama lepas tu Syafi mula lah berkhayal dan tau-tau dah tertidur.
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm
Sleep Time dihasilkan dari pati minyak Cedar Wood, Chamomile, Orange, Ylang-ylang, Bergamot dan Lavender yang bertindak membantu anak-anak yang mengalami masalah sukar untuk tidur dan kerap atau senang terjaga dari tidur.

Aroma harum Lavender yang ada dalam Sleep Time bertindak untuk menenangkan anak-anak seterusnya memudahkan mereka untuk tidur dengan lena dan membolehkan mereka mendapat tidur yang berkualiti. Ini kerana satu kajian mendapati pengunaan minyak Lavender dapat meningkatkan keinginan untuk tidur sebanyak 65%. Campuran Lavender dan Chamomile adalah campuran terbaik untuk meningkatkan kualiti tidur. Korang kalau ada masalah sukar nak tidur boleh lah cuba juga.

3. CF-Rub (Cough Flu Rub)
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm

Sekarang ni bila tiba hujung tahun, negara kita akan mengalami musim tengkujuh. Hujan boleh dikatakan turun setiap hari dan kadang berselang dengan cuaca yang sangat panas. Disebabkan cuaca yang tidak menentu ni, kita mudah jatuh demam, mendapat batuk dan selesema. Apa lagi kanak-kanak kan.

Sebagai langkah berjaga, Ana dah sediakan CF-Rub siap-siap di rumah sebagai back up. Hanya perlu sapu CF-Rub di tulang belakang, tapak kaki, nadi, belakang telinga dan pergelangan tangan untuk membantu mencairkan kahak, mengurangkan selesema, melegakan asma dan juga membantu menurunkan suhu badan ketika demam.

Minyak pati tumbuhan yang digunakan di dalam CF-Rub ini ialah Geranium, Marjoram, Roman Chamomile dan Bergamot. Menurut kajian, Bergamot dipercayai dapat mengurangkan demam dan menurunkan suhu badan di mana ia bertindak sebagai antibiotik melawan jangkitan bakteria dan virus yang menyebabkan demam. Baunya yang segar dapat meransang hidung yang tersumbat akibat selesema.

4. Calm Time
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm

Ana percaya setiap dari anak kita mesti ada sikap tantrum mereka yang tersendiri kan seperti suka menjerit, melempar barang dan suka memukul. Syafi pun tak terkecuali juga cuma tak lah teruk sangat. Nak tengok dia tantrum masa panggil nak mandi. Dan paling pantang kalau daddy dia mandikan. Sebolehnya dia nak Ana yang mandikan dia. Bila daddy yang mandikan mula lah menangis tak henti-henti siap suruh Ana mandikan dia semula. Jadi masa nak pakaikan baju tu sambil pujuk dia Ana sapukan Calm Time ni dekat bahagian belakang badan, tapak kaki dan pergelangan tangan. Alhamdulillah Syafi lebih relax lepas tu walaupun masih tersedu-sedu.

Dengan pati minyak tumbuhan seperti Frankincense, Lavender, Geranium dan Marjoram, Calm Time dapat membantu anak-anak menjadi lebih tenang dan tidak meragam sekaligus mengurangkan tekanan dan keletihan. Calm Time dapat memperlahankan aktiviti sistem saraf, memberi rasa tenang dan meningkatkan mood bagi anak-anak yang sering mengalami gangguan tidur. Frankincense dikatakan telah digunakan sejak dahulu kala dalam melegakan tekanan dan emosi yang tidak terkawal. Manakala pati Lavender dan Marjoram dapat memberi rasa tenang dan menstabilkan emosi.

Kelebihan Tasneem Naturel 

1. Mendapat Kelulusan KKM

Semua produk berupa ubat-ubatan di Malaysia perlu berdaftar dengan KKM sebelum dipasarkan kepada pengguna. Produk yang berdaftar dengan KKM akan mempunyai nombor pendaftaran MAL / NOT pada pembungkusnya. Dan keempat-keempat produk Tasneem Naturel mempunyai nombor pendaftaran NOT pada kotaknya. Jadi ini membuktikan produk Tasneem Naturel adalah selamat digunakan.

2. Mendapat sijil GMP

Selain dari mendapat kelulusan KKM, produk Tasneem Naturel juga memperolehi sijil GMP iaitu sijil Amalan Pengilangan Yang Baik. Ini menunjukkan produk Tasneem Naturel telah mencapai piawai pengeluaran yang tinggi dan sekaligus memenuhi kehendak keselamatan.

3. Sesuai untuk dijadikan hadiah

Pembungkusan yang comel dan berwarna-warni membuatkan balm dari Tasneem Naturel amat sesuai untuk dijadikan sebagai hadiah kepada ahli keluarga dan sahabat yang baru menimang cahaya mata. Tak perlu dah nak pening pikir nak belikan hadiah apa. Nanti kalau beli baju takut tak kena dengan saiz, nak beli hamper kang sama pula dengan orang lain. So kalau korang belikan balm Tasneem Naturel ni confirm lain dari yang lain dan boleh digunakan dengan selamat untuk bayi dan kanak-kanak. Malah balm Tasneem Naturel ni wajib dijadikan sebagai salah satu barang keperluan dalam checklist bersalin.

4. Saiz Mudah Bawa

Dengan saiz nya yang kecil, balm baby ni mudah dibawa ke mana saja. Nak letak dalam handbag ibu boleh, nak masukkan dalam porch beg ayah pun boleh, nak letak dalam bag jalan anak pun boleh. Tak berat dan tak makan ruang pun. Senang nak guna bila-bila masa terutamanya bila pergi melancong atau balik kampung.

5. Sesuai untuk Seisi Keluarga

Baby balm ni tidak terhad untuk kegunaan bayi dan kanak-kanak sahaja. Malah ia sangat sesuai untuk digunakan oleh seisi keluarga. Contohnya Tummy Time boleh digunakan untuk melegakan sakit perut akibat gastrik. Sebotol balm ni boleh tahan sehingga 2 bulan dan ianya amat menjimatkan.

Testimoni Pengguna Tasneem Naturel

Rata-rata pelanggan yang telah menggunakan Tasneem Naturel Baby Balm semuanya berpuas hati kerana membantu mereka menguruskan masalah lazim yang dihadapi oleh anak-anak.
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm
Tasneem Naturel Baby Balm

Harga

Sebotol baby balm Tasneem Naturel bersaiz 18g berharga RM49 (sm) / RM52 (ss). Ia mampu tahan sehingga 2 bulan penggunaan. Untuk dapatkan harga kombo atau promo, korang boleh layari media sosial Tasneem Naturel atau terus hubungi pihak mereka seperti maklumat di bawah:

Facebook :

No Tel :
03-82114388

Tasneem Naturel - Baby Balm Berasaskan Pati Minyak Tumbuhan Reviewed by Ana Suhana on November 20, 2017 Rating: 5

24 comments:

  1. akak tengah guna ni ana.. rugi tau sebab baru tau pasal tasneem ni..

    ReplyDelete
  2. Bestnya kalau dpt 1 set ni..anak buah akak mmg sentiasa mengalami kembung perut dan macam2 lagi

    ReplyDelete
  3. Best kan produk nie, Kak Sue suka bau balm nie.. sedap.. 😘

    ReplyDelete
  4. Makin banyak pilihan produk semulajadi nie..

    ReplyDelete
  5. bestnya bila ada pilihan semulajadi ni....

    ReplyDelete
  6. Bagusnya..memang nak.kena beli satu juga utk baby

    ReplyDelete
  7. Kenapa comel sangaaaat dia punya packaging tuu? Haha melting tengok. :P

    ReplyDelete
  8. sukalah produk dari pada bahan semulajadi...bagus untuk diri kita juga

    ReplyDelete
  9. Useful sangat ada barang macam ni. Mudah dibawa merata rata

    ReplyDelete
  10. Macam perlu je kesemua balm ni hehehe. Gitu lah kita ni mak2 kan hehehe

    ReplyDelete
  11. rasa nak beli untuk sleep time tu untuk sha hehe

    jemput join ga sha ; http://shafyqahazahar.blogspot.com/2017/11/giveaway-shfyqhazhr-x-printcious.html

    ReplyDelete
  12. comelnya packaging dia..suka suka suka...

    ReplyDelete
  13. Byk kegunaannya ye.. sesuai utk seisi keluarga. Bestnya

    ReplyDelete
  14. setiap rumah wajib ada balm ni...kak lin pun guna balm tau...memang stanby kat rumah

    ReplyDelete
  15. Dah ramai yang beralih ke arah pati minyak sekarang ni..

    ReplyDelete
  16. Wahh memang bagus ni untuk anak anak :)

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum Wrmbth

    Selamat pagi sis ana

    bagus pakai produk khas untuk kanak kanak ni

    lebih selamat

    Kejap je dah selasa kan

    ReplyDelete
  18. ada byk jenis balm tu ye...utk perut, utk tido..anak2 pasti suka bila disapu balm ni

    ReplyDelete
  19. Mai pun jatuh cinta dengan Tasneem Balm ni siap bawak pergi kerja recommend untuk kawan yang selalu kena selsema tak tahan aircond sejuk.

    ReplyDelete
  20. Best produk ni .aroma bau yg lembut .bila sapu balm ni tk rasa pedih dan panas macam balm2 biasa tue.memang sesuai sangat untuk baby

    ReplyDelete
  21. comel betul packaging dia !! Pandai menarik perhatian orang ramai. Kalau mcm nie punya comel, confirm ramai yang tertarik nak beli.

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.