LOVERA MAGIC JELLY Pelembap Pelbagai Fungsi DiFormulasi Dari Bahan Semulajadi


LOVERA MAGIC JELLY Pelembap Pelbagai Fungsi DiFormulasi Dari Bahan Semulajadi l Assalamualaikum. Sebulan dua ni Ana perasan banyak kawan-kawan Ana baik di FB dan IG dok bercerita tentang kebaikan satu produk berasaskan aloe vera ni. Rata-rata semua berpuas hati lepas guna produk ni. Ana yang dok baca jadi macam tertarik lah pula kan. Kebetulan pelembab muka dekat rumah ni pun dah nak habis, jadi Ana amik lah kesempatan ni untuk mencuba produk yang hangat diperkatakan ni iaitu LOVERA MAGIC JELLY Pelembap Pelbagai Fungsi Di Formulasi Dari Bahan Semulajadi.
Lovera Magic Jelly
LOVERA  Magic Jelly
LOVERA MAGIC JELLY Pelembap Pelbagai Fungsi DiFormulasi Dari Bahan Semulajadi

Tapi.......sebelum Ana order LOVERA MAGIC JELLY ni, Ana ada buat research dulu tentang produk ni. Ana kalau bab produk-produk kecantikan ni memang cerewet sikit. Tak semua produk Ana akan pakai kecuali bila Ana dah betul-betul yakin. Lepas selidik, Ana dapati yang LOVERA ni diperbuat dari bahan semulajadi tanpa paraben, tanpa pewarna tiruan dan tanpa bahan kimia. Yang buat Ana lagi yakin nak guna LOVERA ni ialah bila ianya diiktiraf selamat oleh KKM dan mendapat sijil HALAL oleh JAKIM. Selain tu, LOVERA juga telah mendapat kelulusan proses pengilangan bermutu tinggi (GMP).
OKCancel
Lovera Magic Jelly

Macam Ana cerita dekat atas ni yang LOVERA diformulasi dari bahan semulajadi. Bahan utama yang di gunakan dalam LOVERA ni ialah Aloe Vera (lidah buaya) dan timun. Seperti yang kita tahu Aloe Vera telah lama digunakan sejak zaman Cleopatra dan sangat bagus untuk kecantikan dan menyihatkan kulit kerana ianya kaya dengan Vitamin A, C, E dan asid folik. Manakala timun pula terkenal kerana kebaikkannya dalam proses revitalisasi sekaligus membantu meremajakan kulit kita. Dan baru-baru ni formulasi LOVERA telah dipertingkatkan dengan tambahan 2 bahan yang sangat baik untuk kulit iaitu Jicama (Sengkuang) dan Chamomile. Antara khasiat sengkuang dan chamomile ialah:

Khasiat Chamomile :
1. Merawat jerawat degil
2. Pencerah muka semulajadi
3. Mengecilkan pori
4. Mengurangkan lingkaran mata hitam
5. Anti-oksida. Anti-penuaan
6. Mengurangkan kelemumur
7. Mempercepatkan penyembuhan luka

Khasiat Sengkuang :
1. Bahan semulajadi untuk menyerikan kulit kusam
2. Mencerahkan muka dengan selamat 
3. Melembapkan kulit muka
4. Melambatkan proses penuaan kulit 
5. Vitamin C & B di dalam sengkuang menyihatkan kulit dan membuat kulit nampak sehat dan berseri.


Lovera Magic Jelly
Lovera Magic Jelly

Bila dah puas hati dengan bahan-bahan yang digunakan Ana pun proceed beli satu. Kononnya sebagai tester lah kan. Bila sampai je LOVERA ni dekat rumah terus Ana cuba pakai. Nampak kerakusan dekat situ kan. Hehe. Masa apply dekat kulit tangan tu kan, serius rasa best gilerr. Gel LOVERA tu terasa meresap ke dalam kulit membuatkan kulit jadi moist and soothing. Bukan tu saja, bau gel dia pun wangi sangat. Sampai rasa macam nak makan pula. Memang satu pilihan terbaik lah bila Ana decide beli LOVERA ni. Thanks pada kawan-kawan yang mempromokan LOVERA ni.
Lovera Magic Jelly
LOVERA Magic Jelly

Kegunaan LOVERA MAgic Jelly

1) Melembapkan Kulit
LOVERA  Magic Jelly
LOVERA  Magic Jelly
Aloe Vera terkenal kaya dengan Vitamin A,C dan E serta mengandungi mineral dan antioksidan yang diperlukan untuk merawat masalah kulit kering. Di sebabkan khasiat tersebut menjadikan LOVERA berfungsi untuk melembapkan dan melembutkan kulit muka dan badan serta bertindak sebagai anti-penuaanHanya sapu setiap pagi dan malam untuk memastikan kulit kita sentiasa sihat dan cantik.

LOVERA Magic Jelly juga bertindak menghilangkan jerawat secara efektif, menghapuskan kulit kusam, memudarkan kesan parut lama dan baru, mengecilkan liang pori dan membaiki dan mengembalikan kukit sihat dari dalam.

2) Sebagai Make-up Based dan Make-up Remover
LOVERA Magic Jelly
LOVERA Magic Jelly

Apa yang menarik tentang LOVERA Magic Jelly ni ialah selain dijadikan sebagai pelembap, ia juga boleh dijadikan sebagai make-up based yang sangat baik untuk kulit muka kita. Hasilnya kulit akan sentiasa nampak sihat dan cantik serta make-up pun tahan lama.

Tak terhad sebagai make-up based sahaja, kemagikan LOVERA ni juga boleh digunakan sebagai make-up remover. Hanya gosok Magic Jelly ni ke muka secara menyeluruh dan basuh. Nanti korang akan nampak yang make-up dekat muka tadi semua tertanggal dan mudah untuk di cuci

3) Merawat Masalah Rambut
LOVERA  Magic Jelly
LOVERA  Magic Jelly
Korang tahu tak yang Aloe Vera juga terkenal dalam merawat masalah rambut. Ini kerana aloe vera terkenal tinggi dengan vitamin dan mineral yang membantu menyuburkan dan melebatkan rambut serta memulihkan masalah rambut seperti rambut gugur dan rambut kering.

Sebab khasiat tu Ana juga jadikan LOVERA Magic Jelly ni sebagai serum dan minyak rambut untuk seisi keluarga. Hanya picit gel ke tapak tangan, ramas dan sapu ke atas rambut. Rambut pun jadi wangi dan takde masalah rambut berbau terutama bagi wanita bertudung. Masalah kelumumur dan rambut bercabang pun dapat diatasi. Best sangat kan.

4) Berfungsi sebagai sunblock

LOVERA Magic Jelly juga berfungsi sebagai pelindung matahari yang sangat baik untuk muka kita.  Oleh itu sebelum keluar rumah pastikan yang korang wajib pakai gel ni terlebih dahulu untuk melindungi muka dari sinaran matahari. Taklah muka kena sunburn teruk malah muka boleh nampak berseri dan glowing.

5) Pengganti losyen untuk anak-anak

Kebanyakan losyen yang ada di pasaran mengandungi bahan kimia yang boleh menjejaskan kesihatan baby dan anak-anak. Berbeza dengan LOVERA Magic Jelly yang bebas dari bahan kimia dan bahan toksik serta tidak mempunyai steroid dan tidak berminyak menjadikan ia sesuai digunakan untuk anak-anak termasuk untuk anak-anak yang mengalami masalah eczema. LOVERA Magic Jelly ni boleh membantu menghilangkan masalah cradle cap (keruping kepala), merawat dan melegakan masalah ruam susu serta  membantu merawat ruam lampin.

Satu Beg Satu LOVERA Magic Jelly

Kerana fungsinya yang pelbagai guna serta boleh digunakan seisi keluarga, korang wajib beli dan make sure yang Magic Jelly ni sentiasa ada di dalam handbag korang sorang satu dan bawa ia ke mana-mana korang pergi. juga. Kita tak tau masa bila kita akan memerlukan LOVERA Magic Jelly ni kan. Mana tau masa tengah memasak di dapur atau masa tengah bercuti tetiba kulit kita terluka ke, melecur ke, jadi dengan adanya LOVERA Magic Jelly ni ia boleh bertindak sebagai first-aid kit korang. Kesan sejuk aloe vera membantu menyejukkan dan merawat kedan luka dan melecur dengan pantas serta mengelakkan dari kesan parut dari terjadi.

Lovera Magic Jelly
LOVERA Magic Jelly
Haaa amacam...menarik kan LOVERA Magic Jelly ni? Banyak kebaikan yang boleh diperolehi dari sebotol Magic Jelly ni. So kalau korang berminat nak cuba LOVERA Magic Jelly ni, korang boleh layari laman sesawang di bawah ni. Harga sebotol LOVERA Magic Jelly ni ialah RM70 (60ml).


Laman Sesawang :

Instagram :

Facebook:

Telefon :
011-3234 8255

Alamat :
DW Global Plt (LLP0007973-LGN)
Tingkat 10, Plaza Azalea
Seksyen 14
40000 Shah Alam
Selangor


LOVERA MAGIC JELLY Pelembap Pelbagai Fungsi DiFormulasi Dari Bahan Semulajadi Reviewed by Ana Suhana on November 28, 2017 Rating: 5

22 comments:

  1. Bila gunakan sebagai pelembap muka rasa smooth je kulit...SA guna sebagai base make up..mekap nampak glowing

    ReplyDelete
  2. comelnya kartun tu ana.. akak pun bawak ke mana2 sesuai sgt yg ada anak kecik ni

    ReplyDelete
  3. Betul ana..mak boleh pakai..anak pun boleh pakai. Melecet bontot daim dah semakin ok

    ReplyDelete
  4. Best jew pakai dah lah wangi lepas tu cepat meresap segar jew muka

    ReplyDelete
  5. byk juga kegunaan lovera magic jelly ni

    ReplyDelete
  6. Macam-macam boleh guna dengan produk nie kan.. macam best ja nie Ana..

    ReplyDelete
  7. banyak kegunaannya tu, akak pun baru tahu tentang produk nih, sebab akak pun bab2 produk ni macam takut2 jugak nak membeli

    ReplyDelete
  8. Serbaguna juga loverra ni. Memang kena simpan satu dalam beg ni

    ReplyDelete
  9. i love magic jelly. best sgt gune.

    ReplyDelete
  10. Suka sgt magic jelly ni tau..memg sesuai

    ReplyDelete
  11. suka pakai MJL ni. Sejuk je bila kena pada kulit dan yang best dia tak melekit. Memang dah letak siap dalam handbag.

    ReplyDelete
  12. menarik ni ... siap boleh guna di kepala ...

    ReplyDelete
  13. Bestnya ada chamomile. Suka dengan bau chamomile. Dah laa banyak fungsi.

    ReplyDelete
  14. Setuju Kak Ana...halal dan ada kelulusan KKM..
    Dalam sebotol banyak manfaatnya..elok ni..

    ReplyDelete
  15. wah bestnyer....nampak menarik lah produk ni...nak cuba lah

    ReplyDelete
  16. waa.. bestni buat hilangkan parut jerawat yang meriah naik dua tiga menjak ni.. hee~

    ReplyDelete
  17. bagusnya boleh berfungsi sebagai sun block. produk berasaskan aloe vera mama mmg confident

    ReplyDelete
  18. Wajib ada MJL ni dalam beg mak-mak..Kak fiezz jadikan ni as base make up..suka giler..mekap nampak glowing gitu...

    ReplyDelete
  19. Memang berbaloilah kan Ana dengan harga RM70 henggit boleh dipelbagai gunakan. Kata org alah membeli menang memakai... Eh betul ke bidalan tu haha

    ReplyDelete
  20. oh..baru tau sengkuang ada ya kegunaan utk kecantikan.Mesti sejuk je kulit pakai nj

    ReplyDelete
  21. Wow, CN pun dh guna Magic Jelly Lovera ni. Memang best botol ajaib ada byk kegunaan. Recommended 👍

    ReplyDelete
  22. memang best magic jelly ni....multifunction...

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.