TAWAF TIMEPIECES Pelengkap Penampilan Diri


TAWAF TIMEPIECES Pelengkap Penampilan Diri | Assalamualaikum. Kalau sebut tentang aksesori hiasan, bagi Ana aksesori yang paling penting ialah jam tangan. Rasa tak sempurna hari tu kalau lupa pakai jam tangan. Cincin gelang semua tu takde, takpe. Tapi jangan jam. Lagi-lagi jam tu dari TAWAF TIMEPIECES - Pelengkap Penampilan Diri.
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES Pelengkap Penampilan Diri

Sebenarnya bagi Ana jam tu bukan sekadar hiasan untuk lengkapkan penampilan diri saja. Tapi lebih kepada 'alarm' untuk diri Ana. Bila pakai jam ni Ana jadi lebih menghargai dan menepati masa. Especially bila melibatkan orang lain dan hal-hal berkaitan kerja. Haruslah puctual kan!! Dari situ orang boleh nilai diri kita. Tapi kalau pakai jam tak jaga masa tak guna juga. Hehe.

Cakap tentang jam ni, hari ni Ana nak share tentang satu jenama jam yang sedang meningkat naik iaitu TAWAF TIMEPIECES.
.
.
.
Mesti korang ingat TAWAF TIMEPIECES ni hanya jual jam tangan tawaf je kan? Tak sebenarnya sebab jam tangan biasa pun ada juga!  Tapi sebelum tu meh Ana terangkan maksud jenama TAWAF ni terlebih dahulu.
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF bermaksud mengelilingi (go around) -  Perkataan yang paling padan dan sempurna untuk arah putaran jam. Tik tok tik tok!!
.
.
.
Cakap tentang koleksi jam pula, di TAWAF kebanyakan jam tangan mereka adalah jenis yang simple yet stylish dalam pelbagai warna dan rekaan bentuk. Senang kata sesuai lah untuk digayakan dalam semua majlis, sama ada santai atau formal. Harga pula sangat berpatutan u olls. Berbaloi beli. Nak jadikan hadiah untuk keluarga tersayang dan rakan taulan pun sangat sangatlah sesuai. Dan bila korang beli dekat TAWAF ni korang boleh enjoy :

>> Worldwide Shipping <<
>>Free Returns Worldwide <<
>>  2 Years Warranty on All Products <<
>>100% Safe & Secure Checkout <<

PETITE COLLECTION
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
Haa ni lah TAWAF TIMEPIECES yang Ana dapat hari tu - kod ARAFAH. Suka sangat!! Macam tau-tau je Ana suka warna biru. Lepas tu casing berwarna Rose Gold pula. Memang ngam sangat lah tu. Simple tapi cantik. Sesuai dengan jiwa Ana yang suka pada something yang simple gitu.
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
Untuk PETITE Collection ni, ada 4 kod kesemuanya iaitu ARAFAH, MARWA, RAMAL dan SAFA. Kesemua jam ni berputar dengan kuasa Japanese Quartz Movement secara clockwise dengan numeral berbentuk crystal dan jarum jam berwarna putih. Dan strap pula dari  jenis kanvas. Oh ya PETITE Collection ni khas untuk kaum perempuan tau.
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
Habis tu untuk kaum lelaki takde ke?  Eh mesti lah ada u olls. Untuk kaum lelaki, ada 3 koleksi jam tangan lagi. Semuanya segak-segak belaka. Ni kalau para suami yang pakai, confirm terserlah kemachoan dorang ok. Jom tengok koleksi untuk kaum lelaki pula.


CLASSIC COLLECTION
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
Koleksi yang pertama ni feautures dia sama macam koleksi PETITE tadi cuma dia ada kelebihan sikit. Kelebihannya ialah korang boleh opt for clockwise atau anti-clockwise. Dan numeral nya ialah dalam Arabic. And of course saiz lebih besar lah. Baru padan dengan kaum lelaki kan.


AMAL COLLECTION
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
Bagi kaum Adam yang mementingkan rekaan jam yang nampak lebih 'solid dan tegap' namun masih mahu mengekalkan imej kesederhanaan, rekaan terbaru dari TAWAF di bawah AMAL Collection adalah yang terbaik.

Dengan feautures seperti Arabic numeral with  embossed, clockwise rotation, hardened mineral glass cover316L stainless steel case material dan leather strap, AMAL Collection mudah dipadankan dengan pelbagai gaya setiap hari.


SULTAN COLLECTION
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES
Koleksi kaum lelaki yang ke-3 ialah Sultan Collection. Didatangkan dalam 2 warna; Hitam dan Coklat dengan casing bersaiz 40mm berwarna emas atau perak.

Sultan Collection juga menggunakan kuasa Japanese Quartz Movement dengan Arabic numeral yang berputar secara clockwise. Tali jam pula ialah dari jenis kulit.
.
.
.
.
.
Macam mana,  smart kan koleksi jam dari TAWAF ni. Sekarang ni tengah ada promo tau. Kalau korang berminat nak dapatkan salah satu koleksi yang ada baik korang beli cepat-cepat sebab dengar stok banyak yang hampir habis. Ye lah harga murah tu. Memang lah laku keras.
TAWAF TIMEPIECES
TAWAF TIMEPIECES 
>> Petite Collection - RM125 (Promo : RM69) 
>>Classic Collection - RM180 (Promo : RM99) 
>>Amal Collection - RM1359 (Latest Edition)
>> Sultan Collection - RM225 (Promo : RM149) 

Oh ya kesemua jam di TAWAF adalah kalis air dan kalis calar tau. Pada yang berminat nak beli, korang boleh beli secara atas talian melalui media sosial TAWAF sendiri. Link seperti di bawah :



TAWAF TIMEPIECES Pelengkap Penampilan Diri Reviewed by Ana Suhana on January 05, 2019 Rating: 5

27 comments:

  1. cantiknya! harga oun berpatutan 😍

    ReplyDelete
  2. that is nice gift for loved ones, it is nice watch to see here. Great sharing here because my friend looking for gifts for loved ones. Now online shopping easy to shop from home and office.

    ReplyDelete
  3. Tali jam ni macam tali jam Daniel Wellington la. Seleksi warna petite untuk kaum hawa tu sesuai sangat sebab kecik dan warna menarik dan feminin. Perlu dapatkan satu untuk koleksi juga ni.

    ReplyDelete
  4. Cantiklah kak...tengok pun dah berkenan..ringkas je designnya tapi ada daya tarikkannya tersendiri.

    ReplyDelete
  5. cantik kak Ana, ada huruf jawi tu memang rasa cantik dan unik. Diah berkenan warna pink tu. rasanya design dia memang simple so senang nak matching dengan gaya pemakai. dengan harga promosi lepas tu kalis air dan kalis calar tu memang berbaloi

    ReplyDelete
  6. Cantik ni Ana. Boleh buat birthday present lagi 😉

    ReplyDelete
  7. Cantik, bileh sesuai dengan pelbagai penampilan dan fashion. Permukaan jam juga nampak jelas dan mudah untuk digayakan

    ReplyDelete
  8. Jatuh hati dgn amal collection tu. Dan juga safa dan ramal.mmg style suka liez tengok.. mmg last year duk ckp dgn husband nak beli jam baru tapi jam tawaf.. sesekali tukar selera beli jam mcm ni

    ReplyDelete
  9. Cantik lah design2 dia. Kalau guna anti clockwise macam mana nak tengok jam dia. Stil gerak mcm sama ka time dia tu.. Heee tak paham jap bab pusingan jam ni.. Selalu tau clockwise ja.. Hahhaha

    ReplyDelete
  10. Saya rasa yang paling memikat hati adalah yang edisi Amal yang berwarna hitam tu. Nampak memang cantik lar. Kalis air dan tahan cakar memang baik lar koleksi jam-jam ini. :)

    ReplyDelete
  11. Cantiklah. Cx suka jam tawaf tapi lebih prefer letak dkt dinding rumah hehhe. Tp baguslah ada ntk jam tangan. Lebih tepati masa lepas ni. Cx dah lama tk pakai jam tangan gara² anak kecil. Takut tersangkut atau kena kepala anak time bf. Apa² pon nice info!

    ReplyDelete
  12. Cantiknya jam tawaf ni. Berkenan pulak tengok. Nak try usha la kejap. Kalau ada yang rasa berbaloi, boleh beli satu. Dah lama tak shopping jam tangan ni. Hehe

    ReplyDelete
  13. Kiut sangat jam tawaf ni. Tapi dia punya kiraan tu patutnya ikut lawan jam normal kan? Nampak dalam pic macam ikut arah jam pulak..

    ReplyDelete
  14. Cantiklah jam tawaf tu Ana... Ada banyak pilihan warna design dia pon menarik... cadang nak beli satulah nanti

    ReplyDelete
  15. Banyak sekali koleksi jam TAWAF nih. Suka banget ma type jam Safa dan Marwa tuh terutama bagian tali yg melilit ditangan.

    ReplyDelete
  16. Cantik jam jam dia. Dulu saya pernah guna jam ni. Skang dh x pakai jam heehe

    ReplyDelete
  17. cantik cantik design jam tawaf ni. Harga pun boleh tahan mampu tu. Yg suka collect watch pasti akan ada koleksi jam Tawaf

    ReplyDelete
  18. Wahhh jam tawaf. Selalunya emi tengok jam tawaf designnya tak cantik. Tapi yang ni lawa pulak. tali dia cantik.

    ReplyDelete
  19. Comelnya jam tawaf nie.. Nampak eksklusif n elegan.. Tali jam smart seh. AM suka.. Nak ada satu la kat umah..

    ReplyDelete
  20. ookay CT paling suka tali jam tu. lawaaa especially yang biru putih tu =D

    ReplyDelete
  21. cantik jam dia..sesuai sangat utk perempuan ni..dahla warna biru..nad dah lama tak pakai jam ni..memang tengah mencari ni..nampak lawa jam ni..boleh usha jap..huhu

    ReplyDelete
  22. looks elegant but the design seems similar to the daniel wellington. ops! :X nevertheless i supposed the price is way affordable for us to buy! thanks for intro to us!

    How to deal with markets ups and downs?

    ReplyDelete
  23. Menarik.. saya mmg guna jam tawaf dan ada beberapa koleksi. Nak juga dapatkan Onyx tu nanti.. kemas dan simple.

    ReplyDelete
  24. Simple tapi nampak menarik. Pernah tgok orang pakai jam tawaf ni, memang teringin gak lah nak dapatkan satu..boleh juga buatkan hadiah ni, sure sape dapat suka

    ReplyDelete
  25. Lawanya design dia.. simple tapi menarik..

    ReplyDelete
  26. Simple aje jam tawaf ni, tapi cantikk! Berkenan pulak Nani tengok.

    ReplyDelete
  27. Suka dengan warna tali jam tu..cantik

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.