Bijak Berbelanja dengan Cari, Banding & Jimat di Hargapedia


Bijak Berbelanja dengan Cari, Banding & Jimat di Hargapedia | Assalamualaikum. Sekejap je Syawal dan nak sampai ke penghujung. Macam mana raya korang? Mesti meriah kan. Ada yang buat open house ke? Kalau ada meh lah jemput Ana sekali. Hehe. Ana pula tak sure buat ke tak open house tahun ni sebab bajet "ter"lari sikit bulan ni. Biasa lah kan bulan-bulan raya ni. Tak sikit banyak mesti akan terasa "sesak" sementara nak tunggu gaji bulan depan. Kalau sebelum ni tak sedar diri shopping sana sini, masa-masa "sesak" ni lah kalau boleh semuanya nak berjimat. Betul tak? Kalau betul kita geng.
Hargapedia
Hargapedia
Bijak Berbelanja dengan Cari, Banding & Jimat di Hargapedia

Selalunya masa-masa "sesak" ni, bila masuk bab nak kena beli barang dapur boleh termenung panjang dibuatnya. Dan selalunya masa-masa  "sesak" ni lah juga banyak barang yang habis kan. Haha. Jadi apa yang Ana akan buat ialah Ana senaraikan dulu barang-barang yang nak dibeli ikut keutamaan sebelum start survey harga dekat semua pasaraya besar dan kecik. Ye lah kita mestilah nak tengok mana yang tawar harga yang rendah kan. Memang nampak agak leceh sebab nak kena tengok satu-satu laman web dan belek katalog bulanan. Tapi memang membantu untuk berjimat. Siapa tak nak kan?

Baru-baru ni masa Ana nak download aplikasi Tesco di Playstore, Ana ternampak satu aplikasi yang menarik yang Ana rasa korang semua kena download. Memang sangat membantu para pengguna macam kita semua untuk Bijak Berbelanja dengan Cari, Banding & Jimat di Hargapedia. Korang boleh download aplikasi Hargapedia ni secara PERCUMA.

Ana sempat lah explore aplikasi Hargapedia ni sejak beberapa hari yang lepas. Tu yang excited nak cerita dengan korang. Jom Ana share apa yang menarik tentang aplikasi Hargapedia ni.

1. Cari, Banding dan Jimat
Hargapedia
Hargapedia
Dengan Hargapedia ni, korang boleh berbelanja sambil berjimat dengan membuat perbandingan harga antara satu pasaraya dengan pasaraya yang lain. Ini kerana terdapat harga yang berbeza dalam satu-satu masa tau. Kenapa nak bayar lebih kalau dengan Hargapedia ni, korang boleh berjimat dengan memilih harga terendah yang ditawarkan kan.

2. Lebih daripada 5000 Produk & Jenama
Hargapedia
Hargapedia
Dalam satu aplikasi, terdapat lebih daripada 5000 produk daripada pelbagai jenama boleh ditemui. Sekaligus ini dapat memberi pilihan yang lebih banyak kepada pembeli sebelum membeli.
Hargapedia
Hargapedia
Produk atau jenama yang dipaparkan adalah termasuk barangan di bawah lebih daripada 40 pasaraya besar dan kecil / farmasi / kedai serbaneka yang mengambil bahagian seperti Tesco,  Aeon, Mydin, NSK, Watson. Guardian, 99SpeedMart dan banyak lagi.

3. E-katalog Percuma
Hargapedia
Hargapedia
Menarik tentang Hargapedia ini ialah terdapat paparan e-katalog daripada pasaraya-pasaraya besar seperti Tesco, Aeon Big dan Giant. E-katalog tersebut merupakan katalog untuk promosi yang sedang berlangsung pada ketika ini. Tak perlu dah nak semakkan rumah dengan kertas katalog tu semua. Sekarang kan zaman paperless. Selain daripada e-katalog, terdapat juga keratan iklan yang diiklankan di dada-dada khabar.

4. Liga Hargapedia
Hargapedia
Hargapedia
Lagi satu perkara menarik tentang Hargapedia ialah setiap minggu akan ada paparan pasaraya mana yang paling berbaloi dan menawarkan harga termurah. Jadi senang lah kita nak decide nak shopping dekat mana kan. Harga perbandingan yang dibuat adalah meliputi barangan keperluan harian kita.
Hargapedia
Hargapedia
Hargapedia
Hargapedia
5. Aplikasi Mesra Pengguna Yang Bertema
Hargapedia
Hargapedia
Paling menarik adalah aplikasi Hargapedia itu sendiri. Sangat senang nak guna. Takde rumit langsung. Dengan paparan yang jelas sangat membantu dan menyenangkan pengguna untuk melihat dan membuat perbandingan. Aplikasi Hargapedia juga sentiasa dikemaskini dengan info terkini beserta dengan tema-tema berkaitan event semasa. Macam sekarang tengah deman Piala Dunia kan, so korang boleh nampak tema Piala Dunia di aplikasi Hargapedia ni. Siap ada harga perbandingan untuk snek masa layan Piala Dunia tu lagi. Menarik kan?
Hargapedia
Hargapedia
Ciri Senarai Ku (My List) yang terdapat di dalam Hargapedia juga memudahkan pengguna untuk semak barang keperluan yang ingin dibeli serta untuk menjejaki harga dengan mudah.

Pandangan Peribadi Tentang Aplikasi Hargapedia

Nak tengok harga di Hargapedia ni betul atau tak, Ana cuba lah survey 2 jenis barangan yang memang Ana akan beli setiap bulan. Ye lah, nanti punya bersungguh Ana share dengan korang sekali tengok tak betul pulak info dia. Buat naya orang je kan. Jom kita tengok perbandingan harga 2 barang tersebut. Adakah harga yang dipaparkan reliable atau tak?

1. Susu Penuh Krim Dutch Lady
Hargapedia
Hargapedia
Macam Syafi lepas cukup 2.5 tahun susu badan, Ana terus sambung kan dia dengan susu penuh krim Dutch Lady ni. So bab-bab susu tepung memang Ana tak tahu lah. Tahun ni dah masuk 2 tahun lah Syafi minum susu penuh krim ni. Bila nak top up stok dan kebetulan harga murah masa tu, Ana akan beli 2 kotak besar terus. Tahan lah sampai 2 bulan.

Dan selalunya Ana akan beli di Tesco dengan range harga RM4.69-RM4.99. Kadang bila Tesco mahal, Ana akan beli di 99SpeedMart pula sebab kadang harga di sini lebih murah. Tapi ada sekali tu Ana beli sekotak jatuh RM5.30 di Tesco. Masa tu tak survey dekat pasaraya yang lain.

Jadi bila ada aplikasi Hargapedia ni, Ana nampak memang ianya sangat membantu Ana membuat pilihan. Kalau tengok gambar dekat atas, harga Susu Penuh Krim Dutch Lady yang ditawar adalah serendah RM4.69 di Tesco. Manakala harga di 99SpeedMart ialah RM5.65. Hampir RM1 beza dia kan. Tu baru sekotak. Kalau macam Ana yang beli 2 kotak besar terus, dah RM24 beza dia. Banyak juga tu. So for sure lah Ana akan ke Tesco bila dah tau tentang perbezaan harga semasa ni. Senang kan?

2. Lampin Pakai Buang Pet Pet
Hargapedia
Hargapedia
Ni cerita masa Syafi masih pakai pampers. Sekarang Alhamdulillah free diapers dah. Cakap pasal pampers, dari kecik sampai ke besar hanya satu jenama je yang Syafi pakai iaitu Pet Pet. So memang Ana dah boleh hafal dah harga pampers ni. Macam susu Dutch Lady dekat atas tadi, pampers pun Ana biasa beli di Tesco. Cuma sejak ada 99SpeedMart ni, Ana selalu compare harga antara 2 tempat ni.

Masalahnya kadang tu lupa nak survey harga awal-awal. Biasalah kan mak-mak ni ada je yang lupa. Bila dah pergi Tesco tu rasa macam mahal harga pampers time tu. So memang tak beli lah dengan harapan dekat 99SpeedMart lagi murah. Sekali bila pergi 99SpeedMart, rupanya harga lagi mahal. Nak tak nak kena lah beli juga sebab nak pakai kan.

Sekarang dengan adanya aplikasi Hargapedia ni, dah takde lah kes macam tadi tu. Bila-bila terasa nak check harga boleh je semak terus. Macam tadi Ana semak, harga pampers di Tesco lagi murah berbanding di 99SpeedMart. Banyak juga beza dia. Cuba kalau Ana tak semak dan terus beli yang mahal tu,  buat rugi je kan.

Jadi hasil daripada perbandingan dan carian yang Ana buat terhadap 2 barangan di atas, Ana berpuas hati dengan harga yang dipaparkan di aplikasi Hargapedia ini. Dalam erti kata lain harga tersebut adalah reliable. Dan berdasarkan pengalaman, Ana bersetuju yang Hargapedia dapat membantu para pengguna untuk membuat pemilihan yang lebih baik dalam berbelanja sekaligus membolehkan mereka berjimat.

Memandangkan sekarang baru awal bulan dan mesti ada antara korang yang akan shopping barang-barang dapur dan kecantikan, apa kata korang download aplikasi Hargapedia ni dan buat perbandingan terlebih dahulu. Kata nak jadi pembeli yang bijak kan. Jom lah sama-sama kita Cari, Banding dan Jimat di Hargapedia. Nak download aplikasi Hargapedia ni, korang boleh tekan link dekat bawah ni. Selamat berbelanja dengan jimat semua.

Apple Store :

Google Play Store :


















Bijak Berbelanja dengan Cari, Banding & Jimat di Hargapedia Reviewed by Ana Suhana on July 03, 2018 Rating: 5

26 comments:

  1. Wah menariknya boleh bandingkan harga. Hee. serius baru tau pasal ni. Thanks sharing kak ana :)

    ReplyDelete
  2. First time akak dengar pasal hargapedia ni...lepas ni senang..rujuk sini je untuk banding harga..zaman zekarang oerku bijak buat pilihan kan

    ReplyDelete
  3. Bagus ada apps macam nie kan Ana, boleh banding-bandingkan harga..

    ReplyDelete
  4. canggih2 skarang..bli brg tgk thru apps je..bole banding rege ..bgs juga tu

    ReplyDelete
  5. hargapedia pelak...hehehe....tp, bestla bole compare brg2 keperluan ni..

    ReplyDelete
  6. TERBAEK.. boleh buat perbandingan kat sini :)

    ReplyDelete
  7. Boleh jimat banyak bila compare harga di hargapedia

    ReplyDelete
  8. Skrg mmg kena bijak cek harga. Selalubakk survey satu supermarket ke satu supemarket. Jenuh.

    Ada apps ni senng kerja hehe

    ReplyDelete
  9. Senangnya nak berbelanja lepas ni, tak payah nak pergi mall or hypermarket tu satu persatu check banding harga 😂

    ReplyDelete
  10. Menarik ni Ana..ala2 Trivago kan

    ReplyDelete
  11. bagusnya ada apps ni .. tak payah nak g satu2 mall utk survey. thanks 4 sharing

    ReplyDelete
  12. Selamat pagi Ibu ucapkan, ada pulak aps banding harga

    ReplyDelete
  13. Nice sharing sis, Mama singgah pagi rabu. Elok banding harga untuk dapat lebih nilai

    ReplyDelete
  14. Tak sangka ada apps canggih begini Ana.. Boleh check sebelum membuat pembelian..
    LZ pasti akan gunakan..

    ReplyDelete
  15. bagus app ni ana...sng nak buat perbandingan

    ReplyDelete
  16. memang bagus apps ni tapi malas nak pergi banyak tempat untuk beli belah. Suka satu pasaraya boleh beli semua barang yang kita nak

    ReplyDelete
  17. menarik.... senang nak shopping cari harga yg lebih murah...

    ReplyDelete
  18. Bagus ada app macam ni, senang nak banding harga mana yang lebih murah.

    ReplyDelete
  19. Mmg bagus ada app mcm ni, secara tak langsung bg info utk kita bandingkan harga sbg pengguna bijak disamping menjimatkan bajet berbelanja.

    ReplyDelete
  20. Macam best je aps nie.. Bolehlah sha cuba..

    ReplyDelete
  21. wahhh bagus apps nih
    nak kena cuba nih

    ReplyDelete
  22. Terbaik la ada app macam ni, tak payah keluar masuk mall semata nak cari harga yang menepati kehendak kita...

    ReplyDelete
  23. bagus la ada apps mcm ni.. nnti nak godek2 lah,. tq kak ana syg

    ReplyDelete
  24. Bagusnya Ana ada apps macam ni. Membantu kita jadi pengguna yang bijak sebelum membeli kan dan boleh bandingkan harga barang

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.