Lost World of Tambun

Assalamualaikum..


Dah 3 bulan blog hidup segan mati xmau nie terbengkalai... dari jerebu-bulan puasa-bulan syawal xupdate2 gak.. kemabukan di tambah dgn kemalasan di tahap gaban pendorong utama blog ini di anak tirikan..kesian..

Papepun nk cerita gak nie..time musim jerebu kuat melanda KL bulan June lalu, kami bajet nak melarikan diri ke arah utara la konon..nk menjauhkan diri dari jerebu..sekali lagiii...KONON..so kami ke LWOT..2 jam dr KL setelah berhenti di 3 pit stop..

Percutian yg xberapa rasa bercuti akibat pn isteri tgh mabuk di beli sempena promosi di Groupon.. harga satu mlm rm130 termasuk tiket msk ke Hot Spring dan sarapan utk 2 org.. kami amik 3 hari 2 malam + tiket masuk ke taman tema..total dalam rm316.. di sebabkan beli di Groupon, harga masuk ke taman tema ada diskaun 50%..harga sebenar RM56/person xsilap..

Hot spring di buka pada pukul 6-11 mlm.. pakaian mestilah bukan seluar track suit atau seluar lain yang berzip.. sbb utam bg pakai seluar yang berzip kerana takut2 merosakkan equipment dalam kolam tue.. so terpaksalah kami ke Giant mencari seluar sedemikian rupa..slmt giant dekat je ngan LWOF tue.. klu ikut kata staff kat reception tue, ikut org yg check tiket tue..klu dpt yg ok, boleh je msk pakai track suit..tp klu dpt yg straight, harap maklum lah ye cik piah..

Dalam hot spring tue ade beberapa kolam panas.. foot spa pun ade gak.. ikut la mana korang nk terjun.. di sbbkan en suami xley tahan msk air panas dan pn isteri tgh mabuk..kami hanya mampu merendamkan kaki je..tue pun xlama sbb pn isteri dh rse lemas dgn muzik dan haba dlm tue..so sekali tue je la kami msk..slmt free..hehe..so xla rse membazir..

keesokan harinya kami ke taman tema plak.. dlm tue ada juga taman air, petting zoo, tin valley dan  tiger valley .. bg yg suka main game kat amusement park tue, mesti rasa xpuas..sbb xbyk pilihan yg ada..10x baik ke sunway lagoon..dan kami mmg la xkn main..dua2 penakut..hehe..



The Hotel..












The Garden Terrace ..











 Theme Park's entrance..







 Water Park....




Amusement Park...





 





Tin Valley...
















Petting Zoo..















Tiger Valley..










Tiger show...
Best tau fu fa corner...






So tamat sudah percutian kami.. next destination xdecide g..bergantung pada keadaan ibu mengandung.. ;)



~TAMMAT~
Lost World of Tambun Reviewed by Ana Suhana on September 04, 2013 Rating: 5

No comments:

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.