Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la


Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la  l Assalammualaikum. Eh sorry ingatkan awak dalam lingkungan 40an. Tak tau pulak sebaya dengan saya. Haaaa pernah tak korang alami situasi seperti ni? Sakit hati dengar kan? Rasa nak cili-cili je mulut orang tu? Tapi nak marah pun tak guna kalau tu satu kenyataan. Habis tu nak buat macam mana ni? Haaa apa kata mulai sekarang korang start jaga Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la.
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la 
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la 

Sebenarnya masih ramai wanita dekat luar sana yang tak tahu antara faktor yang membuatkan wajah kita kelihatan lebih berusia dari umur sebenar adalah disebabkan oleh masalah kulit yang di alami. Antaranya masalah kulit jadi semakin kering, kulit menggelupas dan juga tanda garis halus semakin kelihatan.

Apa yang menyebabkan masalah kulit ni berlaku? Salah satu punca utama adalah kerana kekurangan kolagen di dalam badan. Kalau korang nak tau, tubuh kita mengandungi 30-40% protein yang dibina dari kolagen di mana ianya berfungsi sebagai agen penghubung antara sel. Antara fungsi utamanya ialah membina tisu-tisu penghubung seperti tulang, tendon, ligamen, salur darah dan juga kulit (berfungsi sebagai anti penuaan, membantu menganjalkan, melicinkan, memutihkan serta memperbaiki struktur kulit). Sebab tu bila badan kekurangan kolagen, kulit wajah akan turut terjejas. So salah satu cara yang korang boleh buat untuk maintain kolagen yang cukup dalam badan adalah dengan consume produk dari KITA Beauties.

Pada yang belum tahu, KITA Beauties merupakan salah satu jenama produk kecantikan yang terlaris dalam talian sejak 2015. Dengan tagline "make your skin & body happy", KITA Beauties memfokuskan penggunaan ramuan-ramuan di dunia yang direka khas untuk wanita muda yang ingin mengekalkan kecantikan dari dalam. Terdapat 8 produk kecantikan yang dijual di bawah KITA Beauties iaitu KITA Be'ries, KITA Pu'th, KITA Blok'It, KITA Fib're, KITA Ku'ros, KITA Mo'Hair, KITA Push Up dan KITA Col'la. Tapi kali ni Ana nak share tentang KITA Col'la - khas untuk memberi kolagen tambahan yang diperlukan.

Kebaikan KITA Col'la

Untuk pengetahuan korang, KITA Col'la merupakan produk minuman tambahan (superfood) yang dirumus dari kolagen marin yang berkualiti tinggi dan juga diformulasi dengan ekstrak buah delima yang membantu meningkatkan kesihatan kulit dari dalam serta berfungsi mencerahkan kulit, menghilangkan kedutan dan membantu menghilangkan masalah kulit kering, kusam serta garis-garis halus di kulit wajah.
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la 
Antara kelebihan lain KITA Col'la ialah :


✔️ Memulihkan kulit rosak dan berparut
✔️ Menjadikan kulit lebih anjal dan elastik serta lembab
✔️ Mengurangi kedutan dan garis halus
✔️ Mengecilkan pori kulit
✔️ Menguat dan mencantikkan kuku dan rambut
✔️ Meningkatkan sistem imunisasi badan
✔️ Mengurangi radikal bebas dan toksin di dalam badan
✔️ Mengatasi masalah jerawat dan jeragat

Pada yang ragu-ragu nak cuba KITA Col'la ni, korang jangan risau sebab produk KITA Beauties telah diuji secara klinikal, halal dan mendapat kelulusan GMP. Jadi ianya selamat untuk digunakan. Oh ya KITA Beauties juga telah memenangi Super Health Brand Award lagi. Jadi korang tak perlu nak ragu-ragu dah ok.

Kandungan KITA Col'la

Macam Ana bagitau dekat atas tadi, KITA Col'la merupakan minuman tambahan dengan campuran botani. Antara ramuan utama yang digunakan ialah buah delima, kolagen, vitamin C, Astaxanthin dan Omega 3.
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la 
Seperti yang kita tahu, buah delima sangat bagus dalam meningkatkan kesihatan dan kecantikan kulit manakala collagen peptide merupakan agen anti-penuaan yang terbaik. Omega 3 dari biji bunga matahari (sunflower seed) yang digunakan pula penuh dengan khasiat untuk kulit dan astaxanthin pula berfungsi untuk mengurangkan kedut dan meningkatkan tahap kelembapan kulit. Jadi gabungan dari bahan-bahan di atas memang sangat baik dalam memastikan kulit kita dalam keadaan baik, cantik  dan sihat.


Senarai Penuh Ramuan KITA Col'la :
Serbuk jus buah delima, Fructose, Maltodextrin, Kolagen,
Serbuk Omega 3, Vitamin C, Guar Gum, Asid Sitrik, Silicon Dioxide, Astaxanthin,
Tricalcium Phosphate, Perisa Tembikai Susu

Cara Pengambilan KITA Col'la

Nak consume KITA Col'la ni memang sangat senang tau korang. Korang hanya perlu bancuhkan 1 sachet KITA Col'la ni dengan 100ml air, kemudian terus minum. Tak kisah lah korang nak bancuh dengan air biasa ke, suam je, air sejuk ke janji serbuk tu betul-betul larut sebelum boleh diminum.
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la 
Di sebabkan KITA Col'la dihasilkan menggunakan campuran botani, rasa dia seperti 100% buah semulajadi tau. Memang sedap dan menyegarkan. Lagi-lagi kalau minum dengan air sejuk. Macam minum air jus pun ada.
Masa yang terbaik untuk minum KITA Col'la ni ialah sebelum kita tidur sebab penyerapan pada waktu malam iaitu masa kita tidur adalah lebih tinggi. Tapi kalau nak amik masa sarapan pagi pun boleh je takde masalah. Cuma untuk kesan yang terbaik, amalkan minum air masak banyak. Sure kulit korang akan cantik dan lembap.
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la 
Peringatan bagi korang yang sedang ambil ubat, make sure korang JARAKKAN waktu pengambilan selama 5 jam tau. Manakala yang tengah consume produk supplement yang lain, korang boleh jarakkan masa pengambilan 1-2 jam. Dan kalau korang yang seorang yang alah pada makanan laut, mengalami masalah resdung atau kulit sensitif, korang tak digalakkan untuk consume produk yang mempunyai kolagen. Apa-apa pun better korang rujuk pada doktor atau pakar untuk dapatkan nasihat.

Cara Pembelian KITA Col'la

Bagi yang berminat nak beli dan dapatkan KITA Col'la atau mana-mana produk KITA Beauties, korang boleh dapatkan di semua rangkaian Guardian di seluruh Malaysia atau beli melalui platform Shopee. Tempat lain takde tau. Hanya 2 tempat ni je. Harga sekotak hanya RM28.80 dan mengandungi 10 sachet. Setiap sachet bersaiz 6 grams.
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la
Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la 
Untuk maklumat lanjut tentang KITA Beauties, korang boleh layari laman sesawang di http://www.kitabeauties.com/ atau di lama media sosial Facebook dan Instagram.

Kulit Sihat Dari Dalam Dengan KITA Col'la Reviewed by Ana Suhana on August 08, 2019 Rating: 5

30 comments:

  1. Mudah nak dapatkan ni sebab ada di Guardian.

    ReplyDelete
  2. Baru pagi tadi borak dgn husband, kata kena take something sbb nak kulit nampak sihat. Bukan stakat mekap nak bg cantik. Macam tau-tau je jumpa post ni hehe

    ReplyDelete
  3. Wow macam best produck ni. Nak pergi cari kat guardian

    ReplyDelete
  4. haaaa product2 mcm ni yang terdapat di drugstore, baru berani nak cuba,

    ReplyDelete
  5. Kinah cuba dah yang kita puth tu. Ni tak cuba lagi. Nanti boleh cuba yang ni pulak

    ReplyDelete
  6. Nampak macam best dan menarik je.. Patutla kulit awak pun putih dan bersih..

    ReplyDelete
  7. supplement macam ni kena rajin amalkan memang nampak kulit jadi sihat cantik. cari produk yang serasi dan selamat macam ni. sekarang banyak produk tiruan dan ada kandungan bahan bahaya. tq for sharing anasuhana 🥰

    ReplyDelete
  8. murah. ada di guardian.
    aida suka bila senang nak beli, ana. bagus produk ni.
    if not, takkan la masuk market guardian, kan.
    bab rasa pun penting. jgn le rasa payau :) ha ha ha ha...
    aida akan reject. aduhai.
    rasa buah2 tu ok la. tekak terima :)
    nanti nak jengah guardian lah. tgk live.

    ReplyDelete
  9. Macam menarik, nak try lah lepas ni. Untuk lelaki takda masalah kn? 😊 Terima kasih kongsi ya

    ReplyDelete
  10. Betul tu kak Ana. Kolagen ni sangat penting. Makin kita meningkat usia, makin kurang badan hasilkan kolagen nya.

    Jadi kena topup lah 😁

    KITA Col'la ni mudah nak bancuh sebab dalam sachet. Mudah di bawa ke mana mana. Good produk.

    Harga pun mampu milik

    ReplyDelete
  11. Nampak menarik...tak sure akak bleh consume ke tak..akak ni dah macam- macam x leh amik...

    ReplyDelete
  12. Oh, ada jual kat Guardian ni..memang boleh dipercayai lah..

    ReplyDelete
  13. Kalau rasa macam minuman jus kita okay. Memang penting kolagen dalam badan dalam kandungan yang maintain. Nasib baiklah kita orang ingat umut dalam 30-an. Hehehe. Nak beli pun senang je kat Guardian. Sis berazam nak consume lah.

    ReplyDelete
  14. Terasa kita ni dah sampai usia kena ambil minuman kolagen ni hehehehe tapi bagus ada minuman tambahan yang semulajadi macam ni tiada bahan merbahaya yang penting kena ada pengesahan KKM...

    ReplyDelete
  15. Siapa yg xnak kulit yg mulus kan...setiap wanita pasti inginkan kulit yg cantik...bagus produk ni..boleh dicadangkan kepada rakan2 dan boleh dicuba sendiri...terima kasih atas perkongnsian...

    ReplyDelete
  16. Wah harga dia consider murah la kan... Kalau collagen lain mmg harap maklum lah kan.. Siap ada jual kat guardian lagi.. Mmg bukan biasher2 ni

    ReplyDelete
  17. Kolagen dalam bentuk minuman perisa tembikai susu? Senang nya. Kebetulan I memang suka minum air kordial tembikai susu. Rasa macam nak try lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa buah delima shu bukan tembikai susu. Tp serius rasa manis2 buah. Sedap.

      Delete
  18. Macam menarik aja Ana, tapi Kak Sue nie jenis kulit sensetif lah pulak..

    ReplyDelete
  19. Wah patutlah nampak awet muda dan berseri kak Ana ni. Atul setuju dengan Kak Ana, kolagen memang sangat penting sebenarnya, sebab bukan untuk kulit je, tapi seluruh tubuh kita perlukan kolagen.



    ReplyDelete
  20. oh boleh beli kat Guadian senang la. banyak betul benefit amal selalu. mesti lagi cantik kulit muka sihat & berseri lepas ni.

    ReplyDelete
  21. Untuk cantik, harga dia not bad. Suka lah packaging dia, comel-comel and colorful betul.

    ReplyDelete
  22. Cam sedap je rasa tembikai susu. Supplement dari farmasi (guardian) boleh dipercayai, kalau takde kat farmasi takleh percaya.

    ReplyDelete
  23. Hah bagus kalau kerap minum beauty drink, kulit akan jagi lebih sihat and berseri.

    ReplyDelete
  24. Collagen drink ya, makin cantik suhana ni! Senang nak bancuh jugak kan.

    ReplyDelete
  25. Beli Kat Guardian he ye.. senang nak Cari ni

    ReplyDelete
  26. Alolololo nampak sedapnya minuman ni. Makin cantiklah kulit ana nanti. Menarik sebab ada rasa masam-masam manis kan.. Nak2 berasaskan buah delima.

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.