Aplikasi Cannis Bakal Tersenarai di NASDAQ


Aplikasi Cannis Bakal Tersenarai di NASDAQ| Assalamualaikum. Baru-baru ni Ana berkesempatan untuk menghadiri satu persidangan yang penuh gah yang berlangsung di Kuala Lumpur Convention Centre dan dihadiri lebih daripada 3000 peserta. Persidangan tersebut berkisarkan tentang Aplikasi Cannis Bakal Tersenarai di NASDAQ. Wow sangat kan.
Aplikasi Cannis Bakal Tersenarai di NASDAQ

First time dengar tentang persidangan ni Ana rasa sangat teruja. Kenapa? Cuba korang bayangkan aplikasi Cannis yang baru 2 bulan di perkenalkan telah mengumpul lebih daripada 100,000 pengguna. Bukan senang tau nak capai statistik tersebut dalam jangka masa yang pendek. Lagi-lagi satu aplikasi yang kebanyakannya di monopoli oleh negara Barat. Nampaknya Bintang Terhebat yang Akan Bersinar di NASDAQ. Tahniah Cannis.

Apa yang menariknya tentang NASDAQ ni? Haa kalau korang nak tau buka calang-calang tau syarikat yang boleh tersenarai dekat sini sebabnya NASDAQ merupakan sebuah bursa saham pasaran perdagangan sekuriti ekuiti berskrin elektronik terbesar di Amerika Syarikat. Dengan kira-kira 3,700 syarikat dan perbadanan, bursa ini menikmati jumlah dagangan sejam yang terbanyak di kalangan semua bursa saham di dunia. So memang wow lah kan kalau Cannis yang baru setahun jagung tu dapat listed dalam NASDAQ ni.

Baca juga : Cannis App- 7 functions of Most Popular Smart Devices

Apa yang membuatkan Cannis begitu berjaya dalam masa yang pendek? Kerana target market yang betul adalah salah satu faktor utama Cannis. Ini kerana sejak awal tahun 2018 ni, Cannis telah melabur di dalam industri yang mempunyai hot demand seperti industri teknologi, filem, kecantikan, ubat-ubatan preventif, teknologi terkini dalam pertanian dan sebagainya. Dengan kerjasama bersama rakan strategik mereka, Cannis telah memperluaskan pasaran dengan begitu pesat di negara-negara Asia Tenggara. Itu yang membuatkan Cannis bakal bersinar di pasaran Nandaq.

"Perkongsian Cannis tidak terhad kepada teknologi terkini, seperti teknologi digital, pangkalan data yang besar, kecerdasan buatan, tetapi juga dengan penggambaran, ubat-ubatan  preventif dan industri kecantikan" kata Ketua Pegawai Eksekutif Dato 'Ching Eu Boon. Beliau menambah "Kami sangat berharap perkongsian strategik dengan industri-industri tersebut dalam memenangi kepercayaan pengguna dan meningkatkan pengalaman pengguna akhir lancar O2O."

Cannis dilahirkan pada era yang tepat dan terbaik kerana aplikasi muat turun Aplikasi dan Perbelanjaan Pengguna (App Download & User's Spending) telah mencipta rekod baru dalam sejarah di mana suku ket-3 tahun 2018 telah menjadi musim yang paling menguntungkan untuk 'App Store'.
Ini kerana jumlah muat turun aplikasi di App Store dan Google Play telah melebihi 29 bilion, 10%  kenaikan berbanding terdahulu DAN perbelanjaan pengguna global telah mencapai hampir 20 bilion dolar AS, bersamaan 20% kenaikan berbanding dengan musim yang sama sebelumnya.

Menurut analisis yang dibuat menunjukkam bahawa peningkatan dalam kategori aplikasi dibawah muat turun, permainan, hiburan dan aplikasi penyiaran video antara jenis aplikasi  yang paling banyak dimuat turun. Prestasi yang mengalakkan dari dua jenis Aplikasi yang sama memerlukan kandungan kreatif  bagi memenuhi permintaan pasaran.
Secara keseluruhannya, suku ke-3 tahun 2018 telah membuktikan yang App Store dan Google Play mempunyai sejarah muat turun yang lebih tinggi dalam Perbelanjaan Pengguna (User's Spending). Ini menunjukkan trend pasaran App akan terus meningkat bergantung kepada populariti penggunaan telefon pintar, menyediakan perbelanjaan tanpa henti dan potensi pembangunan yang besar.

Di sebabkan faktor itu lah Cannis telah memberi tumpuan kepada industri yang paling cepat berkembang, menyediakan platform integrasi, mewujudkan fungsi 7-dalam-1 yang kuat.

Mod Maya-Realiti Bergabung Dengan Mod O2O

Aplikasi Cannis bukan sahaja menggabungkan fungsi inovatif setiap bulan tetapi juga telah melabur sejumlah dana yang besar secara selektif di industri tren luar talian. Ini kerana Cannis menjangkakan untuk menyambung aliran perbelanjaan keseluruhan pengguna luar talian dengan pangkalan data dalam talian, bagi memulakan proses membina model O2O, mengadakan promosi pemasaran terdahulu, pembekal ahli dalam talian dan luar talian dengan cekap, dan juga mperkhidmatan penghantaran barangan 'back-end' yang lebih lancar.

Bagi ahli-ahli Cannis pula, mereka boleh menikmati diskaun di atas atau luar talian (online or offline) termasuk lah pembelian di kedai runcit dan rakan kongsi strategik Cannis. Mata ganjaran dalam talian juga boleh ditebus untuk lebih diskaun. Penyertaan dalam pertandingan yang direka oleh Cannis juga membolehkan ahli memenangi hadiah utama  melalui perkongsian.
Ketua Pegawai Operasi Cannis, Encik Mohammad Mustaqim Bin Abdullah menjelaskan bahawa platform itu secara aktif akan menjalankan susun atur yang komprehensif supaya gedung atas atau luar talian sedia ada tidak dibatasi oleh saiz atau sekatan serantau. Melalui mod Cannis e-commerce dan  keutamaan belanja, maklumat pedagang boleh diperolehi pada kos terendah terus ke pasaran sasaran yang tepat, oleh itu memaksimumkan keberkesanan pengiklanan.

Rakan Strategik Cannis
Rakan-rakan strategik yang hadir pada hari tersebut termasuklah EMPRO's Dr. Coco Alex (Produser Syarikat Produksi Da Motion), Encik Along (Pengarah Kreatif (凯 优 影视 控股 有限公司)), Miss Bo Bo (LongTV Sdn. Bhd.), Encik Chis Yen (Weber PDT Pusat Kesihatan Rawatan Kanser), Prof Madya Dr. Martin E. Roberts (Ketua Pegawai Eksekutif (名 资 股份有限公司)), Encik (蔡逸群) dan Dr. DNA Encik Jannings Lee.
Konsul Kehormat Republik Slovakia, Tan Sri Datuk Sri Tee Keat berkata bahawa Cannis mempunyai ketajaman idea terhadap perkembangan trend. Melalui analisis pangkalan data yang besar membolehkan mereka secara tepat mempelajari keperluan sebenar pengguna. Budaya etnik yang kaya di Malaysia secara langsung membolehkan Cannis mengembangkan perniagaan ke seluruh dunia, dengan tujuan dapat menarik ramai lagi rakan strategik pada masa hadapan. Beliau turut menyatakan persembahan Cannis sangat luar biasa sama ada dalam bidang pemasaran media atau strategi pembangunan.
Cannis adalah aplikasi bersepadu pertama di dunia yang menyediakan pengguna dengan pelbagai 7 fungsi dalam 1 aplikasi. Penyiaran langsung (live broadcasting), e-dagang,  diskaun membeli belah, rangkaian sosial (social networking), video pendek, permainan dan pembayaran semuanya boleh didapati di aplikasi Cannis.

Cannis yakin bahawa dengan pelbagai kumpulan etnik dan budaya Malaysia sebagai titik permulaan, ianya lebih mudah untuk mengembangkan Cannis dari Asia Tenggara ke seluruh dunia.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang aplikasi Cannis, korang boleh layari  website atau laman sosial Cannis seperti di bawah :

Website : 


Facebook : 

Aplikasi Cannis Bakal Tersenarai di NASDAQ Reviewed by Ana Suhana on October 22, 2018 Rating: 5

31 comments:

  1. Bestnya dapat attend event ni rasa dekat dengan apps yang diperkenalkan.. Nanti bolehlah tanya-tanya Ana pasal apps ni yea

    ReplyDelete
  2. wahh.. hebatnya cannis ni ana.. cepat dia naik kannn...

    ReplyDelete
  3. Ramai review cannis ni kan?Nanti nak usha jugak apps dia.Cepat betul naik.Banyak juga kelebihan dia ni.

    ReplyDelete
  4. gabungan e-commerce, online shopping, live broadcast dan blockchain memang unik ...

    ReplyDelete
  5. kalau pertama dengar pasal aps cannis nampak saya tertinggal keretapi. Terima kasih atas perkongsian menarik

    ReplyDelete
  6. Dalam satu. Wajar kalau menjadi tumpuan dan pilihan kan Kak Ana. Tidak hairan Cannis melonjak dengan panas.

    ReplyDelete
  7. senang .. satu App, mcm mcm ada ....

    ReplyDelete
  8. wow...cannis makin dikenali dan apps yang terbaik la kan

    ReplyDelete
  9. 7 in 1.. this is good.. marketinf semakin berkembang. skrg cannis dan sedikit popular. tp masih ramai tidak tau apa itu cannis..gd to share this apps pd semua..

    ReplyDelete
  10. Tahniah buat Cannis kerana telah berjaya sehingga peringkat antarabangsa hehehe tengok produk yang LongTV tu rasa macam nak subscribe jer hehehe sebab ada 300 channel tv memang banyak giler....

    ReplyDelete
  11. Tahniah Cannis !! Bukan calang-calang aplikasi ianya ni. Dalam masa yang singkat dah berjaya menapakkan diri sehingga ke luar negara. Memang kagum sangat. Semoga terus sukses ye

    ReplyDelete
  12. Hebat marketing and branding dia. Lain benar cara dia punya exposure. Investor and MD dia mesti bukan calang calang orang ni. powerful ke nasdaq weiii....

    ReplyDelete
  13. Hebatnya apps cannis nie !! Baru 2 bulan pelancaran dah mencapai 100 ribu users. Yelah kan , org sekarang mana nak semakkan telefon dgn banyak aplikasi. Cukup je download apps cannis nie. Mudah. Fungsi 7 dalam 1.

    ReplyDelete
  14. wah hebat tuh, skejap je dah 100k user download. power dia promote la.mesti app best sebab tu orang download

    ReplyDelete
  15. pergh baru dilancarkan dah dapat user sebanyak tu..terbaikla..sebenarnya nad masih kurang fahamlagi fungsi apps cannis ni..mungkin nad kene tengok apps dia dulu kan..kena cuba

    ReplyDelete
  16. 2 bulan dah mencapai 100ribu pengguna?? Fuhh hebat sungguh aplikasi ni, mana taknya ada 7 function dalam satu aplikasi..surelah ramai yang nak muatturun apps ni

    ReplyDelete
  17. Waaaa.. Baru lagi rupanya kewujudan apps ni. Ingatkan dah dalam setahun macam tu.. Dan nampak menarik sebab apps ni 7in1 kan?
    Terbaik la macam tu.

    ReplyDelete
  18. Terbaik cannis.. dilancarkan terus dapat user banyak.. best ana dapat gi event ni.. bleh refer ke ana nanti :)

    ReplyDelete
  19. hope the success of this company and it is not easy to run a new business under self development apps. congratulation and really looking forward to explore more about this!

    ReplyDelete
  20. terbaiklah, bnyk function dalam satu apps. jadi mudah nak guna. tak payah semakkan fon kita. tp yg paling seronok tu dpt attend event besar camni.fuhhh

    ReplyDelete
  21. Rawlins terus terasa nak explore app nie sebab seumpama all-in-1 gitu. Bagus ada app begini sebab memang jimat space dalam handphone kan

    ReplyDelete
  22. menarik sangat satu aplikasi banyak fungsi 7 pulak tu.. tahniah cannis

    ReplyDelete
  23. Banyak betul kelebihan aplikasi Cannis ni kan. Menarik je bunyi macam-macam ada. Nama pun menarik.

    ReplyDelete
  24. Tahniah Cannis...Kena download ni sebab banyak kelebihan menggunakan aplikasi ni

    ReplyDelete
  25. Oooo baru tau psal cannis ni...bagus la 7 in 1 gitu...good apps..nanti nak donlod la

    ReplyDelete
  26. Bagusnya Apps nie.. 7 in 1.. medium bagus utk usahawan nie.. banyak program n faedah boleh dapat bila download..

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.