Jom Melancong Sambil Berjimat Dengan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018


Jom Melancong Sambil Berjimat Dengan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018 | Assalamualaikum. Yeahhhh bulan September kembali lagi. Siapa kaki jalan sure tertunggu kedatangan bulan September ni sebab ada sesuatu istimewa akan berlangsung iaitu Traveloka Sale-abration 2018 dan Matta Fair 2018 - Jom Melancong Sambil Berjimat Dengan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018. Mesti korang pun sama tertunggu event besar ni kan? 
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018
Jom Melancong Sambil Berjimat Dengan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018

Sebut je pasal Matta Fair sure korang terbayang pelbagai diskaun menarik kan. Baik diskaun atau promo untuk tiket penerbangan, bilik penginapan dan juga pakej-pakej pelancongan dalam dan luar negara. Berdasarkan pengalaman Ana ke Matta Fair yang lepas, memang rambang mata jadinya. Diskaun sana sini. Cuma kena pandai pilih juga tau sebab ada harga yang ditawar bukan harga promo pun. So kena hati-hati dan cerdik semasa memilih.

Bagi mereka yang tercari-cari pakej pelancongan, ini lah masa yang paling sesuai untuk korang cari info dan compare harga yang ditawar antara satu agensi pelancongan dengan agensi yang lain. Kalau kena dengan cara harga pakej yang korang dapat tu memang berbaloi dan menjimatkan.

Itu cerita tentang pakej pelancongan. Tapi korang perasan tak sekarang ni ramai yang suka melancong ke luar negara secara backpacker. Dengan erti kata lain melancong sendiri tanpa perlu menggunakan perkhidmatan agensi pelancongan. Kenapa ye?? Macam Ana sendiri pun pernah melancong secara backpacker ke Korea beberapa tahun lepas. Ternyata memang sangat menjimatkan kos dan sesuai bagi mereka yang mempunyai bajet yang ciput. At the end, keseronokan yang korang dapat sama je malah korang akan lebih enjoy sebab tak terikat dengan jadual orang lain. Jadi jangan lah hairan bila kita tengok member sebelah asyik melancong je padahal baru bekerja beberapa bulan. Kita pula yang duduk office kemurungan sorang-sorang. So dah tau kan rahsia dorang?

Sure korang tertanya macam mana melancong secara backpacker boleh menjimatkan kos? Mudah je jawapan dia sebabnya kita tak perlu nak bayar agent fee yang dikenakan ke atas setiap tempahan bagi pihak korang. Apa lah sangat setakat nak tempah tiket penerbangan dan hotel tu kalau semuanya korang boleh buat sendiri di Traveloka. Lagi-lagi bila ada Traveloka Sale-abration 2018 - lebih banyak pilihan penerbangan dan bilik penginapan pada harga yang tidak masuk akal. Cuba kalau guna travel agent, takde makna dorang nak kurangkan harga pakej tu walaupun promosi sedang berlangsung. Rugi sangat kan??

Traveloka Sale-abration 2018 

Cakap tentang Traveloka Sale-abration 2018 ni, macam biasa promosi yang ditawarkan memang sangat berbaloi-baloi, sama seperti promosi kaw kaw di Matta Fair 2018. Cuma kelebihan bila korang menempah dengan Traveloka ialah korang tak perlu nak bersesak dengan orang ramai di Matta Fair, selain dapat menjimatkan masa dan tenaga. At the end of the day, korang masih boleh dapat penjimatan malah penjimatan berganda lagi kerana Traveloka nak bagi tawaran kupon diskaun tambahan untuk pembelian segera sepanjang kempen berlangsung iaitu pada 4 - 10 September 2018. Menarik kan? Ingat promosi Matta Fair 2018 ingat promosi berbaloi Traveloka Sale-abration.
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018
Untuk kempen Traveloka Sale-abration kali ini, korang boleh menikmati kupon diskaun tambahan sebanyak 8% atau sehingga RM40 untuk tempahan tiket penerbangan daripada syarikat penerbangan yang terlibat. Macam mana nak dapatkan kupon diskaun tu?? Mudah je korang hanya masukkan kod kupon seperti di bawah ni ketika menempah tiket penerbangan samada untuk penerbangan dalam dan luar negara - tertakluk pada terma & syarat. 
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018 
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018 
Selalu bila ada tawaran kupon ni mesti ada hidden charge seperti booking fee kan?? Tapi di Traveloka korang tak perlu risau kerana tiada booking fee akan di caj ke atas tempahan korang. Dan nak lagi awesome, korang boleh menempah penerbangan untuk bila-bila masa dan ke mana-mana saja destinasi pilihan korang. Takde istilah tempahan hanya untuk destinasi terpilih dan pada masa yang dibenarkan saja.
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018 
Selesai bab tiket penerbangan. Ni Ana nak cerita tentang bab promosi bilik penginapan pula. Sekarang Traveloka menawarkan diskaun sebanyak 50% untuk tempahan bilik hotel di dalam Malaysia manakala untuk tempahan bilik hotel luar negara diskaun sehingga 70% ditawarkan untuk kesemua tarikh. Best kan? Bayangkan berapa banyak kita boleh jimat kalau menempah dengan Traveloka lebih-lebih lagi semasa kempen Traveloka Sale-abration 2018 ni  berlangsung. Nak merasa macam Orang Kaya Baru nginap dalam bilik mahal pun boleh u olls sebab ada banyak diskaun tu. Tak teringin ke??

Kenapa harus menempah dengan Traveloka??

Cerita tentang Traveloka Sale-abration pun dah selesai. Pada yang masih ragu-ragu nak menempah melalui Traveloka, ni Ana nak bagi sebab musabab yang berfakta tentang Traveloka berdasarkan pengalaman Ana yang lepas.

1. Paparan Harga Sebenar

Sebab utama untuk korang menempah dengan Traveloka ialah tiada caj tersembunyi. Harga yang dipaparkan tu lah harga yang korang perlu bayar. Takde harga tambahan di kemudian hari. This is so true!!!

2. Mencari Tiket Penerbangan & Bilik Penginapan Dalam 1 Platform

Traveloka memudahkan Ana untuk survey harga tiket penerbangan dan bilik hotel dalam satu platform je. Senarai lengkap carian semua akan dipaparkan dalam beberapa saat. Tinggal nak survey dan pilih je. Tak perlu susah-susah nak buka 2-3 website semata-mata nak survey harga antara satu hotel / syarikat penerbangan.

3. Tawaran Harga Terendah

Ana dah beberapa kali guna Traveloka untuk menempah bilik hotel. Terbaru Ana tempah bilik di Marina Pangkor Island Resort & Hotel. Memang harga yang ditawarkan sangat murah. So no doubt yang Traveloka menawarkan harga terendah di pasaran.

4. Pembayaran Yang Mudah

Dengan 20 senarai rakan pembayaran, proses untuk membayar tempahan korang di Traveloka amat mudah. Tak perlu nak bersusah keluar rumah untuk membuat pembayaran. Semua boleh dilakukan di atas talian sahaja. Semudah ABC dan sepantas 123.

5.. Promosi Berterusan

Memahami kehendak para pelanggan yang sentiasa "dahagakan" harga promosi, Traveloka akan sentiasa memastikan pelbagai bentuk promosi yang berterusan diwujudkan. Kadang ada pelanggan yang tak cukup bajet untuk grab promosi semasa jadi dengan promosi yang berterusan ni mereka masih boleh grab harga promosi pada bila-bila masa.

6. Sumbangan ke Tabung Harapan
Traveloka Sale-abration 2018
Traveloka Sale-abration 2018 
Bersempena dengan Hari Kemerdekaan baru-baru ni dan Hari Malaysia yang akan datang, sebagai rakyat Malaysia yang cinta kan negaranya, Traveloka akan menyumbang RM1 kepada Tabung Harapan Malaysia dari setiap tempahan yang dibuat bermula 16 Julai - 30 September 2018. Korang hanya perlu masukkan kod kupon MYHARAPAN ketika ingin membuat pembayaran untuk menyumbang.

So apa tunggu lagi, masih berbaki beberapa hari lagi untuk korang grab tawaran Traveloka Sale-abration 2018 ni. Rugi tak grab sebab harga yang ditawar sangat berbaloi-baloi. Dah boleh lah ni untuk korang plan pergi bercuti bersama insan-insan tersayang. Untuk info lebih lanjut tentang Traveloka Sale-abration atau promosi lain yang sedang berlansung, korang boleh lawati laman sesawang Traveloka seperti di bawah ni:

Website :



Jom Melancong Sambil Berjimat Dengan Traveloka Sale-abration dan Matta Fair 2018 Reviewed by Ana Suhana on September 05, 2018 Rating: 5

20 comments:

  1. Mmg serius jimat, so far banyak dah hotel kami tempah dengan traveloka. Cuma flight belum ada experience. Dah alangw murrr murr ni..boleh cuci mata jap ni survey2

    ReplyDelete
  2. booking dgn traveloka best ni sbb ada coupon bole dpt diskaun..mmg dh byk kali booking thru traveloka

    ReplyDelete
  3. Best sangat sebab banyak penjimatan dengan traveloka saleabration ni. Boleh booking skrg tapi terbang bile2 masa.

    ReplyDelete
  4. yeayyy....lina mmg suka tempah guna traveloka...harga mmg terbaik kan ana

    ReplyDelete
  5. memang berbaloi2 dengan traveloka ni kan.. bestnya ada sale macam ni mmg boleh jimat

    ReplyDelete
  6. lama xke sini..traveloka ada buat promosi..hbt

    ReplyDelete
  7. Best kan ada sale macam nie kat Traveloka. Jimat pun jimat kan Ana..

    ReplyDelete
  8. time2 ada sale mcm ni, mmg kaki travel lah yg paling suka ...

    ReplyDelete
  9. Akak lagi selesa tempah dengan traveloka..sebab dia takde caj tersembunyi kan...

    ReplyDelete
  10. Bestnya ada kupon diskaun nak pi terjah Traveloka sempena Matta Fair mesti lagi murah... jom plan holiday 2019

    ReplyDelete
  11. aduhhh saje tau traveloka ni...memang rugi klau takgrab sale

    ReplyDelete
  12. memang menarik sungguh...Traveloka ni menduga sangat dah nii...

    ReplyDelete
  13. Fuhh keliru dah ni nak pilih ke destinasi mana.. Banyaknyaa kupon kod, berbaloi baloi dengan Traveloka kan Ana

    ReplyDelete
  14. Wahh menarik sangat ni, rugi kalau tak grab bila ada diskaun macam ni.

    ReplyDelete
  15. Best beli pakej di Traveloka, sangat jimat...

    ReplyDelete
  16. Best sangat. Dengan adanya Traveloka ni, perjalanan dipermudahkan dan cepat.

    ReplyDelete
  17. Traveloka tengah buat sale rugilah tak grab. Murah murah jer

    ReplyDelete
  18. Memang berbaloi baloi tawaran yang diberikan.. bolehlah merancang percutian.. 😆

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.