Kasut Bata Kasut Raya 2018 Pilihan Sekeluarga


Kasut Bata Kasut Raya 2018 Pilihan Sekeluarga | Assalamualaikum. Wah sekejap je dah masuk 15 Ramadan. Rasa macam baru semalam je start berpuasa kan. Ni bermakna tinggal 15 hari lagi je kita nak menghampiri Aidilfitri. Persiapan raya semua dah lengkap ke? Ana tahun ni ala kadar je. Apa yang boleh dipakai lagi, repeat pakai je. Cuma bab kasut je memang kena beli baru sebab ada yang tak muat dan ada yang haus tapak. Jadi tahun ni Ana ke Kasut Bata Kasut Raya 2018 Pilihan Sekeluarga.
Kasut Bata Kasut Raya 2018 Pilihan Sekeluarga

As we know, kasut Bata memang dah welk establish di Malaysia. Ana kenal kasut Bata ni sejak sekolah rendah lagi. In fact, kasut sekolah Ana adik-beradik wajib beli kasut Bata. Korang pun mesti sama kan? Walau masa tu harga kasut Bata agak mahal bagi kami sekeluarga tapi sebab kualiti kasut tersebut baik dan tahan lama jadi memang berbaloi beli. Boleh pakai sampai 2 tahun macam tu. Memang orang kata pakai sampai habis lah. Susah nak koyak walau pakai lasak macam mana pun.

Dan baru-baru ni jenama Bata jadi viral gara-gara Perdana Menteri kita memakai selipar Bata tersebar luas di media sosial. Memang laku keras selipar tu baik di outlet Bata atau di atas talian. Nampak tak penangan kasut Bata. Perdana Menteri kita sendiri tahu betapa eloknya kualiti kasut keluaran Bata ni. Disebabkan kes tu Ana sekeluarga bawa Syafi shopping kasut raya di Bata. Biar dia kenal Bata macam kitorang kenal dulu.

One good thing tentang Bata ialah cawangannya yang banyak dan mudah untuk diakses. Kalau dekat rumah Ana, cawangan Bata yang paling dekat ialah di Giant Batu Caves. So Sabtu lepas kami sekeluarga ke Giant Batu Caves tu. Masa Ana ke sini memang ramai orang tengah shopping kasut raya. Syafi masuk-masuk je terus excited tengok banyak pilihan kasut yang ada. Rambang mata kejap dibuatnya. Ana yang tengok pun berkenan sama. Rekaan kasut kanak-kanak dekat sini memang stylo habis. Dari sandal sampai ke kasut boot semua ada.

Lama juga nak puaskan hati si kecik ni. Boleh dikatakan semua kasut dia nak cuba terutama kasut adiwira seperti Batman, Spiderman, Avengers, Mickey dan Bubble Gummers.




Nak istimewa lagi ada sesetengah kasut ada lampu lagi. Memang suka lah budak-budak kan. Confirm dorang tak kan tengok kasut lain kalau nampak kasut berlampu ni. Akhirnya lepas belek punya belek akhirnya Syafi berkenan dengan kasut Batman berlampu. Ana pun setuju dengan pilihan Syafi kali ni sebab memang smart sangat dan sesuai untuk di pakai masa raya nanti.

Tak cukup dengan kasut berlampu, Syafi sempat lagi request selipar berlampu. Terkedu kejap masa dengar permintaan dia. Ana buat tak layan je tapi dia berjaya mencairkan hati daddy dia. Last-last dapat juga dia selipar berlampu Avengers tu.

Untuk si dara cilik pun banyak pilihan yang comel-comel. Sweet sangat. Geram je tengok. Selamat lah takde anak dara lagi. Kalau tak, mau ada yang borong kasut budak dekat Bata ni. Hehe.



Bab kasut untuk anak dah selesai. Moh ler kita cari kasut untuk En Suami pula. Kasut untuk En Suami senang sikit sebab dia sejenis yang tak cerewet. Mana yang berkenan dia sambar. Selamat selipar yang Tun M pakai tu takde. Kalau ada, Ana yakin tu yang pertama dia akan beli dulu. Hehe. Kasut lelaki di Bata pun tak kurang hebatnya. Terdapat banyak koleksi kasut baik kasut untuk ke pejabat, bersukan, berjalan dan sandal / selipar. Semua mempunyai rekaan yang berbeza untuk memenuhi citarasa para pelanggan.






Smart kan semua rekaan kasut dekat atas ni? Memandangkan En Suami baru je beli kasut bertutup di Bata 2 bulan lepas dan masih nampak baru sampai hari ni, jadi untuk raya ni dia pilih sandal atau selipar je. Senang nak sarung ke masjid dan semasa ziarah rumah saudara-mara. Walaupun hanya sandal tapi tetap nampak bergaya tau. Bukan sebarangan sandal.

Macam En Suami tadi, Ana baru je beli 2 pasang kasut di Bata bulan lepas dan ada yang tak pakai lagi so kali ni Ana cuci mata je. Jangan membazir walaupun hati ni meronta nak beli satu dua kasut lagi. Haha.



Promosi Istimewa Ramadan
Bersempena dengan kedatangan Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelma nanti, Bata mengadakan promosi yang sangat menarik tau. Selain dari diskaun atas kasut terpilih, korang juga boleh memiliki 1 unit Marie Claire Wristlet yang sangat comel berserta baucer diskaun bernilai RM25 apabila berbelanja sebanyak RM149 dalam satu resit. Syok kan?


Jangan lupa untuk daftar keahlian di bawah Bata Club sekali. Free je bila korang berbelanja sebanyak RM50 dalam satu resit. Keahlian sepanjang hidup tu tau. Tak perlu nak renew setiap tahun dah. Sambil berbelanja sambil kumpul point untuk redeem voucher akan datang.

Jadi pada yang masih tercari-cari tempat untuk shopping kasut raya atau nak cari kasut baru, Ana cadangkan korang ke Bata. Banyak pilihan dan harga yang ditawarkan sangat mampu milik. Dan yang penting kualiti kasut Bata memang terbaik dan tahan lama. Boleh jimat dah tu kan. So jom shopping di Bata. :)

Kasut Bata Kasut Raya 2018 Pilihan Sekeluarga Reviewed by Ana Suhana on May 31, 2018 Rating: 5

34 comments:

  1. wahh comelnyer kasut hello kitty rona pink tu kakkk..hehehe

    selamat berpuasa kak ana

    ReplyDelete
  2. comelnya kasut syafi..kitorng pun pilih Bata tahun ni, sebab anak-anak suka design terkini

    ReplyDelete
  3. Cantik koleksi kasut bata tahun ni, nak kena pi cari kasut bata jugak la nanti....

    ReplyDelete
  4. Kak Sue memang suka kasut Bata, tahan lama dan selesa. Memang dah daftar ahli dah sebelum nie..

    ReplyDelete
  5. Cantik cantik kan kasut dekat BATA.. geram je tengok tau. Rambang mata pun ada jugak. Kasut kasut kat BATA memang makin up to date

    ReplyDelete
  6. cantik2 la kasut kat bata ni ... harga pun affordable.

    ReplyDelete
  7. Salam ramadhan dari ana, lama dah tak singgah blog walking. Bulan puasa ni masanya singkat.

    ReplyDelete
  8. dlu sebelum ada brand lain..mmg ke BATA je la...mmg femes kasut BATA....amboi slipar berlampu gtu

    ReplyDelete
  9. Bata pun menjadi pilihan kami Kak Ana...dulu sekolah pun bba belikan kasut sekolah PC kat Bata...dah jadi macam regular customer pulak kat Bata...

    ReplyDelete
  10. Wah ada Bata Club sekarang ya..Bata mmg legend la

    ReplyDelete
  11. Aduhai..tahun ni kena pilih BATA la nampaknya..design semua cantik2 ha..Sabtu ni akak baru nak pi shopping barang Dania

    ReplyDelete
  12. bata ni mmg legend.. smpi sekrang zie sarung bata..

    ReplyDelete
  13. Selamat petang, Mama singgah ke sini petang ni. Dr Mahathir pun pakai brand bata je. Asalkan berkualiti

    ReplyDelete
  14. Mmg antara port liez cr kasut.. setiap tahun mesti g bata.. xbeli handbag beli kasut... suka marie claire tu

    ReplyDelete
  15. Bata ni memang suka dari zaman sekolah dulu lagi.. Hehee kasut perempuan pun mostly tapaknya lembut. Very comfort😍

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum, Salam Jumaat & selamat pagi dari Ibu. Legend kasut bata

    ReplyDelete
  17. Good Morning, Mama singgah blogwalking sis ana. Banyak memori dengan bata

    ReplyDelete
  18. memang dari kecik jenama bata sentiasa menjadi toplist untuk mencari kasut

    ReplyDelete
  19. Kasut bata ni memang sedap dipakai.selesa sangat.

    ReplyDelete
  20. Kasut kasut dekat BATA ni banyak jugak kan yang cantik. Harga pun berpatutan.

    ReplyDelete
  21. belum shopping kasut lagi nih.. cantik-cantik design terbaharu Bata! kene pi terjah ni...

    ReplyDelete
  22. Hanya kat bata ni saja yg ada kasut comfy fit yg aku suka sb tapak yg lembut. Tak dapat kt kedai lain, so mmg pminat bata ni

    ReplyDelete
  23. dari kecil sampai sekarang akak mmg selesa dgn brand bata ni.. mmg berkualiti

    ReplyDelete
  24. Dari zaman sekolah sampai la sekarang memang Bata jadi pilihan. Kasut dia memang tahan lama. Anak dara kinah pun guna kasut bata sekarang ni.

    ReplyDelete
  25. Selamat pagi sabtu Ibu ucapkan pada sis ana.

    ReplyDelete
  26. Cantik2... Nora pun suka beli kasut dekat bata. Nak nak sekarang ada yang cormfit tu sesuai utk kaki...

    ReplyDelete
  27. Rasa macam bersinar-sinar mata nie bila tengok pilihan kasut nie..

    ReplyDelete
  28. Bata sandals always the best. Men's office shoes pun walau PVC material, tahan lama jugak macam yg ayah saya pakai.

    ReplyDelete
  29. cantik2 kasut kat bata ni kan ana...harga pulak berpatutan sangat

    ReplyDelete
  30. Dari zaman Mrs. A kecik jenama BATA masih gah sampai sekarang :-)

    ReplyDelete
  31. Koleksi bata pun cantik2 sekarang nie..

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.