The Althea’s Bare Essentials - 3 Langkah Asas Untuk Kulit Lebih Bersih dan Sihat


The Althea’s Bare Essentials - 3 Langkah Asas Untuk Kulit Lebih Bersih dan Sihat | Assalamulaikum and Annyeong. Korang, betul tak Ana kata bila masuk bab penjagaan kulit terutama kulit muka, ia boleh menjadi satu perkara yang agak complex?? Especially orang macam Ana yang hanya faham something yang minimal. Mana tak nya, rata-rata bila Ana tengok bab set penjagaan muka, mulalah pelbagai jenis produk wajib digunakan. Itu belum masuk lagi dengan langkah-langkah yang sangat banyak. Rumit kan?? Macam tak mampu je nak follow semua langkah-langkah panjang tu. Tapi semua perkara rumit tu Ana dah boleh say jal-gayo dengan The Althea’s Bare Essentials - 3 Langkah Asas Untuk Kulit Lebih Bersih dan Sihat.
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials
Althea’s Bare Essentials - 3 Langkah Asas Untuk Kulit Lebih Bersih dan Sihat

Zaman sekarang ni zaman di mana masa berjalan dengan sangat laju. Semua benda kena buat dengan pantas. Kalau ada sesuatu yang boleh memudahkan satu-satu kerja Ana pasti semua orang akan grab that opportunity. Begitu juga bagi wanita yang mempunyai masa yang sangat terhad dan dalam masa yang sama masih perlu untuk menjaga penampilan diri dan kecantikan kulit wajah,  The Althea’s Bare Essentials - 3 Langkah Asas Untuk Kulit Lebih Bersih dan Sihat adalah jawapannya. 
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials - 3 Langkah Asas Untuk Kulit Lebih Bersih dan Sihat merupakan set penjagaan kulit muka terbaru dari Althea, one-stop K-beauty online shop terkenal di Asia. Set penjagaan ini dikeluarkan kerana memahami masalah dan dilema yang sering dihadapi oleh jutaan wanita di luar sana tentang langkah asas penjagaan kulit yang sebenar.

The Althea’s Bare Essentials ini fokus kepada penjagaan kulit yang asas dan menyingkirkan yang tidak perlu. Keistimewaan set ini ialah ianya direka dengan memberi kebaikan 10 langkah rutin penjagaan kulit Korea di dalam 3 langkah asas yang mudah dan cepat - membersih (cleasing), toning (menyegar) dan melembap (moiturising). Set The Althea’s Bare Essentials juga sesuai untuk semua jenis kulit

Apa yang Ana suka sangat dengan Walaupun dengan 3 langkah asas,  The Althea’s Bare Essentials ini tidak hanya memberi kesan menyubur kepada kulit malah turut menjadikan kulit wajah cerah, glowing dan cantik - Simple steps with maximum results.  Bila kulit dah cantik dan glowing gitu, tak perlu lah nak make up tebal-tebal. Silap hari bulan, pakai lipstik je dah nampak cun melecun. Suka ke tak suka? Mesti suka kan.

Ok lah,  meh Ana share dengan korang pengalaman peribadi Ana menggunakan set The Althea’s Bare Essentials ni.

1. The Contour Cleanser 150g - RM23.00
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials
The best cleanser ever. Serius tak tipu. Habis hilang semua kotoran dan minyak dekat muka ni. Memang muka akan jadi sangat bersih. To be suprised terdapat micro capsules di dalam The Contour Cleansers ni tau.  Korang akan rasa ada biji-biji kecil dalam cleaser tu tapi biji-biji (micro capsules) tu akan "burst" once mix dengan air.

Tujuan micro capsules tersebut adalah untuk membersihkan kulit dengan lebih mendalam secara lembut, membantu menyingkirkan kulit yang mengelupas dan sekaligus menyegarkan kulit muka. Memang best sangat.
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials
Lepas dah bilas muka dengan air nanti kulit akan rasa berangin je. Ini disebabkan oleh bahan yang digunakan iaitu Ice Plant dan ekstrak Lemon Myrtle. Bau pun fresh je. Yang paling Ana suka pencuci ni tak mengeringkan kulit selepas guna. Tak macam sesetengah produk yang jadikan kulit Ana kering dan rasa tegang. Memang sangat tak selesa jadinya.

Istimewanya The Contour Cleanser ni, selain dari membersihkan muka, ianya juga dapat membantu melancarkan peredaran darah dan dapat membentuk muka agar nampak lebih cantik dan kecil. Mesti kakak-kakak kawasan suka part muka jadi kurus ni kan. So masa gosok muka tu, gosok secara perlahan-lahan ok.

2. The Primer Water 200ml -RM43.00
The Althea’s Bare Essentials
Kalau korang tercari-cari 2in1 produk, Ana suggest korang beli The Primer Water ni. Kenapa? Sebabnya korang boleh berjimat di mana The Primer Water ni bertindak sebagai toner dan primer pada masa yang sama.

Kelebihan The Primer Water ni ialah kandungan Snow Lotus dan dewdrop technology yang telah dipatenkan (Macro Fluidic Technology) di mana ia boleh membantu menutupi lubang-lubang antara liang roma dan seterusnya membolehkan penghidratan menembusi jauh ke dalan lapisan kulit.
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials
Best tau pakai The Primer Water ni. Memang kulit rasa lagi segar dan lembap. Hanya dap dap je guna tangan terus ke muka. Senang kan. Tak perlu nak pakai kapas bagai. Apa lagi yang best, bila dah pakai secara konsisten kulit kita akan jadi lebih halus dan sihat serta kecerahan semulajadi kulit kita juga semakin baik.

3. The Fixer Cream 50g - RM50.00
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials
Last but not least, pelengkap The Althea’s Bare Essentials ni ialah The Fixer Cream. Apa yang Ana suka tentang The Fixer Cream ni ialah teksturnya yang tidak berminyak. Jadi orang yang mempunyai kulit jenis berminyak pun boleh apply cream ni.

Kalau korang nak tau, The Fixer Cream ini mempunyai kadar serapan yang sangat cepat kesan dari kuasa Trehalose - ramuan yang terdapat dalam tumbuhan jenis kaktus. Ramuan ini juga dapat mengekalkan kelembapan kulit selama 24 jam. Memang betul. Dah pakai lama pun kulit still rasa lembap. Syok pula sentuh kulit sendiri.
The Althea’s Bare Essentials
The Althea’s Bare Essentials
Selain dari itu, cream ini juga tinggi dengan anti-oksida yang diperolehi dari Camellia Sinensis (teh hijau) seed oil serta dapat membantu menggalakan penghasilan kolagen melalui ekstrak Baobab Tree. Best kan.

Harga The Althea's Bare Essentials

Harga bagi set lengkap The Bare Essentials ni hanya RM116 sahaja. Murah kan. Free delivery lagi dari Korea ke Malaysia. Siap dapat free cermin lagi tau.

Bagi yang berminat untuk mencuba set The Bare Essentials ni, korang boleh order melalui www.althea.kr. Selamat mencuba dan selamat melangkah ke arah kulit yang lebih cantik, glowing dan cerah. 
The Althea’s Bare Essentials - 3 Langkah Asas Untuk Kulit Lebih Bersih dan Sihat Reviewed by Ana Suhana on April 24, 2018 Rating: 5

39 comments:

  1. terbaek..

    jemput join segmen ejulz :)
    http://ejulz.blogspot.my/2018/04/segmen-aminkan-doa-sahabat.html

    ReplyDelete
  2. Memang set yang cukup mudah dan senang nak gunakan...x payah buang masa nak guna set yg pelbagai2 yg harga nya lebih mahal dr set yg ni kan..patut la kulit org korea lawa2 n flawless...tak lama lg kulit ana lg cantik la yer....😁

    ReplyDelete
  3. BE memang best kan Ana. Mimi suka pakai. Kukut soft je

    ReplyDelete
  4. Set ni memanng best..akak decided nak gunakan set ni secara berterusan sebab sesuai dengan kulit akak..

    ReplyDelete
  5. penjagaan kulit muka amatlah penting

    ReplyDelete
  6. Tak sangka harga nya tak mahal mana pun. Satu set lak tu.... Berbaloi-baloi. Nak usha laaa

    ReplyDelete
  7. Patut
    Nampak
    Lebih berseri2 sekarang. Ohh ini rahsiannya ya hahhaa. Tapi sukala dgn produk ni pckaging dia menarik

    ReplyDelete
  8. Penjagaan muka memang penting, salah pakai produk sikit confirm naik jerawat. Hehe...
    Produk ni macam best, cuma nak tahu jugak sesuai tak ngan lelaki... Hurm...

    Kedai online dia best! Banyak barang...

    ReplyDelete
  9. Pacakaging produk ni pun nampak bersih. Kalau dah sesuai dengan produk ni kena teruskan lah pemakaian ye tak?. Jangan salah guna produk yang tak sesuai ajer. Habis muka kita nanti.

    ReplyDelete
  10. Betul tu. Walaupun kita sibuk macam mana sekalipun, masih perlu untuk menjaga penampilan diri dan kecantikan kulit wajah. Nampak berkesan produk ni. Huhuhu.. :)

    ReplyDelete
  11. Ramai dah yang review produk Althea ni yer... Tertarik juga... Feedback banyak yang positif..packaging pun lawa.

    ReplyDelete
  12. Bare Essentials is my favourite skincare especially their Primer water. Primer water not only maintain the moisture of your skin but also improve the your skin condition. Affordable price and only can be purchase at my favourite website, Althea.

    ReplyDelete
  13. dah kira murah tu harga RM116 untuk set tu dan berbaloi utk produk yg bagus tuu

    ReplyDelete
  14. Mama datang singgah blog walking blog sis ana. Amboi senyum besar dapat produk baru ya ana

    ReplyDelete
  15. amboi althea lagi. hahaahah banyaknya tengok blogger review Althea .bagus ke?

    ReplyDelete
  16. Kita orang lelaki nak juga review produk kecantikan dan kesihatan khas untuk lelaki jelous tengok orang perempuan semua cantik jer wakakakaka..

    ReplyDelete
  17. Maznee datang blog walking petang selasa ni sis anasuhana. Maint tepek tepek dah cantik kan

    ReplyDelete
  18. wah..bestnyer produk BE ni...nak jugak cantik macam ana..

    ReplyDelete
  19. Selamat petang puan. Saya singgah blog walking. Cantik bungkusan

    ReplyDelete
  20. TB pun guna Althea Bare Essential set ni juga.. bets dan serasi dengan kulit wajah TB sebab tak memedihkan muka.. rasa selsa je sapu krim ke.. sabun ke.. semua best

    ReplyDelete
  21. Tekstur yang tak berminyak tu yang best kak...terutama bagi kulit muka sedia berminyak...

    ReplyDelete
  22. Suka la tengok review produk ni.teringin nak try.packaging pun cantik

    ReplyDelete
  23. Nampak ramai blogger review Althea Bare Essentials ni. Pastu ramai gak cakap best. Ni yang buat saya tergoda ni. Nanti nak try gak la. Hopefully sesuai untuk kulit saya

    ReplyDelete
  24. Good product quality 😍
    Harga pun berpatutan sangat dah tu

    ReplyDelete
  25. Lia suka sangat prime water tu sumpah best sangat bila apply kat muka. Rasa segar sangat dan kulit nampak bertenaga.

    ReplyDelete
  26. Althea best product ya... byk yang suka. Harganya mahal kah dan apakah cocok untuk semua jenis kulit? Kelihatan segar tuh facex

    ReplyDelete
  27. Twegoda betui lah...nak juga 1 set 😉

    ReplyDelete
  28. cant wait to try this at my own face... so much good review about this ya...

    ReplyDelete
  29. Rasa macam nak try pakai The Primer Water je... Kulit rasa mcam kurang segar je kebelakangan nie...

    ReplyDelete
  30. Seronoknya muka gebu gebas lepas pakai skincare . Teringin nak cuba juga althea skincare ni

    ReplyDelete
  31. teringin nak try primer water tu. haha nak kena menabung ni

    ReplyDelete
  32. I've read so much positive reviews on Althea's Bare Essentials. After reading your post, I am more than eager to try!

    ReplyDelete
  33. Emi pun guna althea bare essentials ni. Best kan..paling suka dia punya cleanser, tanggal terus mekap2

    ReplyDelete
  34. sukalah tgk packaging dia tu.. nampal classy

    ReplyDelete
  35. makin cun melecun la ana lpas niii..

    ReplyDelete
  36. Muka yang paling penting. Dapat mukan yang bersih, licin lagi putih memang impian untuk semua orang terutamanya perempuan.
    Bajuspot

    ReplyDelete
  37. akak suka sgt tau.. sesuai utk kulit akak yg berminyak ni.. best!

    ReplyDelete
  38. Teringin nk try produk ni.ramai dah tgk org review.

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.