Berkasut Tinggi Ketika Travel? Kenapa Tidak Dengan Ijmal Wedges



Berkasut Tinggi Ketika Travel? Kenapa Tidak Dengan Ijmal Wedges | Assalamualaikum. Salah satu perkara penting yang Ana sangat tekankan ketika travel ialah keselesaan kasut yang di pakai. Berapa ramai di antara kita yang masih pandang ringan tentang ini. Asal kasut tu cantik dan trendy kira ok dah tu especially bila bab kasut tinggi. Janji masa ber OOTD nanti nampak lah kita tinggi dengan kasut lawa tu. Tapi akhirnya merana sakit kaki dan keseronokan nak menikmati saat-saat travel tu pun terganggu. Persoalannya boleh ke berkasut tinggi ketika travel?

Berkasut Tinggi Ketika Travel? Kenapa Tidak Dengan Ijmal Wedges
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Bagi orang yang "renek" atau dengan istilah lainnya tidak berapa nak tinggi macam Ana ni, salah satu cara kami nak nampak tinggi ialah dengan memakai kasut tinggi seperti stiletto, kitten, pump hill dan juga wedges. Tak di nafikan kasut-kasut tinggi ni memang cantik untuk digayakan namun jika di pakai terlalu lama especially ketika travel boleh menyebabkan sakit kaki dan juga sakit belakang badan. Berkasut tinggi juga membuat sesetengah dari kita sukar untuk menyeimbangkan badan dan seterusnya menyebabkan kecederaan buku lali. Habis tu tak kan tak boleh nak bergaya dengan kasut tinggi pulak kan??

Worry not kerana sekarang ni dah ada satu jenama yang Ana jumpa boleh membantu masalah di atas dan yang paling penting sesuai di bawa travel dan tidak menyakitkan kaki-IJMAL. Sound not familiar to me. Tapi rupanya ramai yang dah tahu pasal IJMAL ni tau korang. Malah ada beberapa rakan yang rapat dengan Ana dah beli dan pakai pun kasut ni. Rasa outdated sekejap. Memandangkan Ana memang perlu beli kasut pun jadi Ana give a try beli kasut dari IJMAL ni. Ana order IJMAL wedges.

5 Sebab Kenapa IJMAL Wedges Sesuai Untuk Travel?

1. Pengalaman Ana sendiri sepanjang pakai wedges ni masa  Ana bercuti baru-baru ini memang selesa sangat. Wedges IJMAL ni lain dari wedges lain sebab insole IJMAL direka khas dan agak rata untuk menyokong tumit kaki. Sangat sesuai untuk di bawa travel kerana kaki jadi tak lenguh, lutut pun tak sakit dan seluruh kaki tak tertekan dengan berat badan kita sepanjang berjalan tu. Tak macam rekaan wedges yang ada dekat pasaran di mana rekaannya yang sepeti stiletto menyebabkan kaki cepat sakit.
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL

2. Macam Ana bagitau dekat atas ni yang insole IJMAL di reka khas untuk menyokong tumit kaki di mana ianya diperbuat daripada getah asli dan tebal. Ini dapat mengelakkan kasut dari cepat patah dan merekah. Manakala bahagian dalam kasut pula diperbuat daripada getah latex yang digunakan dalam industri tilam dan bantal di mana ianya memberi tahap keselesaan yang maksimum serta tidak melecet ketika memakainya.
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL

3. Selain dari insole yang selesa, Ana suka wedges ni sebab ciri kasutnya yang tertutup memberi dapat melindungi kaki dari sebarang kecederaan luaran serta dapat menyerap hentakan. Dan yang paling penting breathable so takde istilah kaki berbau  busuk atau kasut berbau hapak. So takde masalah nak pakai untuk masa yang lama especially semasa travel.

4. IJMAL Wedges ni sesuai di bawa travel kerana material yang di gunakan ialah 100% kulit lembu original!! Jadi kasut IJMAL tahan lasak dan boleh pakai lama serta sesuai untuk semua jenis musim termasuk musim sejuk. Tak macam sesetengah kasut baru pakai sebulan dua dah start pudar dan rosak. Dah nak kena beli baru lagi.
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL

5. Design IJMAL wedges yang cantik dan menarik sesuai untuk di gayakan ke mana saja. Membuatkan gambar OOTD nampak lagi cantik gitu. Malah kesemua kasut-kasut IJMAL mempunyai rekaannya yang tersendiri dan pastinya memberi keselesaan yang maksimum.
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL

Kesemua ciri-ciri yang Ana bagitau dekat atas ni ada pada semua design kasut IJMAL tau. Ada 4 design kesemuanya. Oleh kerana Ana dah jatuh cinta dengan kasut IJMAL ni dan memang Ana recommend dekat korang semua meh Ana tolong promote kasut-kasut yang ada dekat IJMAL ni.
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL

Haaa cantik-cantik kan semuanya. Tetiba Ana terberkenan dengan kasut Tulip ni pula. Macam kena repeat order lagi pula. Haha. Kalau korang dah terberkenan macam Ana ni dan nak pakai cepat boleh je order dengan IJMAL ni cepat-cepat. Macam Ana order hari tu. Order hari ni esok dah post out. Lusa abang pos laju dah hon depan rumah. Status parcel pun di update terus ke emel kita. Saiz refer gambar bawah ni. Ana memang ukur kaki guna saiz yang di beri dan Alhamdulillah fit me well.
Kasut IJMAL
Kasut IJMAL
Ok cukuplah kot Ana dok promote kasut IJMAL ni. Korang kalau nak tau maklumat lanjut tentang kasut IJMAL ni boleh terjah medsoc IJMAL dekat link bawah ni:

Website : https://www.ijmal.my

Facebook : https://www.facebook.com/BUTIKIJMAL/

Instagram : https://www.instagram.com/ijmal.malaysia/




Berkasut Tinggi Ketika Travel? Kenapa Tidak Dengan Ijmal Wedges Reviewed by Ana Suhana on December 19, 2017 Rating: 5

28 comments:

  1. Kasut Ijmal memang selesa dan best kan

    ReplyDelete
  2. Cerita pasal kasut,terus teringat soalan spm BI.hahaha btw thanks for sharing kak Ana ^^

    ReplyDelete
  3. seblm ni Liez mmg ada nampak pasal ijmal ni.. mmg niat nak beli tapi macam takde size je untuk si kaki besar mcm liez ni...huhuhu

    ReplyDelete
  4. stylo gak kasut ni. tinggi gak & takdelah flat sgt.. - jmr23.com

    ReplyDelete
  5. berkenan jgk tgk kasut ni sbb kite pun jenis renek aka bonzai.. sblm2 ni tgk kat online jenis2 kasut tp fikir nak kene ukur tu yg risau.. sbb pelbagai patern & jenis... nnt blh la try yg ni.. hehehe

    ReplyDelete
  6. Selesa dan kaki tidak berbau bila pakai dalam jangka waktu yang lama itu yang utamakan kak...sebab peluh pun ada bakteria..

    ReplyDelete
  7. Suka ijmal wedges tu..menarik..nnti nk travel, boleh la usya kat website Ijmal ni..

    ReplyDelete
  8. stylo jugak kasut ijmal ni ye ana.. ni kasut dari negara mana ni? tak pernah dengar tp nampak berkualiti sangat..

    ReplyDelete
  9. tengok gambar pun dah tahu selesa, cantik pulak tu

    ReplyDelete
  10. First time dengar jenama nie. Nampak selesa kasutnya. Menambahkan ketinggian dan keselesaan. 2 in 1. Bagus betul konsepnya 🤗

    ReplyDelete
  11. besntya wedges Ijmal, boleh merasai imej ketinggian dan of course boleh tampilkan aura tinggi dan kurus kan

    ReplyDelete
  12. Nampak selesa betui ana pakai. Nak g terjah website ijmal alang-alang nak beli kasut kerja baru

    ReplyDelete
  13. Sedap pakai kasut Ijmal ni..selesa sangat !

    ReplyDelete
  14. Cantik ijmal plain mulberry tu . Pemilihan kasut penting sangat sebelum memakai

    ReplyDelete
  15. Cantiknya design.. Nampak pun dah tau kemah keming ni.. Berkenan pulak tengok.. Husniey selalu jugak bermasalah dalam nak membeli kasut yang sesuai.. Kaki cepat sakit kalau tak sesuai tapaknya..

    ReplyDelete
  16. mcm selesa je nmpk kasut ijmal ni. design pon cntik jgk

    ReplyDelete
  17. Selesa sangat Ana pakai kasut Ijmal nie.. eh tersama pulak kasut kita.. ehehe..

    ReplyDelete
  18. Hari tu gi beli barang anak, wife pakailah kasut tumit tinggi sikit, last2 beli selipar rm10... hehehe

    ReplyDelete
  19. Cantik dan rare kasut pilihan akak tu, tapi ira dah sedia tinggi tak sesuai nak yang bertapak tinggi. Nanti nampak tiang bergerak sebab ira kurus 😂

    Lama tak lawat sini. Lambai-lambai tangan sikit hehe

    ReplyDelete
  20. cantiknya kasut ijmal ni....bertambah cantik lah si pemakai nya...

    ReplyDelete
  21. amboii cntiknya kak anaaa.. jaga2 jgn smpai trjatuhh titi tu.. hehe

    ReplyDelete
  22. cantik kasut ijmal ni , designnya lain dari lain

    ReplyDelete
  23. Betul cantik la ana..tengok gambar pun dapat agak mesti selesa bila pakai ni.. berkenan yang kuning tu :D

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.