Gold Coast Morib

Assalamualaikum readers..

Apa ada dengan Morib??? Selain ada pantai, ada apa lagi erk??? Nothing interesting..tup tup pergi 'bercuti' kat situ..apa kes???haha
Nak dijadikan cerita, kami berdua nie ada subsrcibe mende alah nie http://www.groupon.my/ ..Every day, Groupon nie akan hantar email memaklumkan tentang promotion yang ada kat Malaysia nie (syarikat yang berdaftar dengan Groupon je tau).. dari hotel, kecantikan, makanan, pakaian, makeup, handbag semua ada la.. tinggal nak pilih,bayar, print kupon jer (utk tujuan redeem)... so dalam byk2 promotion yang ada tue, kami tertarik dengan promotion yang GCMR http://www.goldcoastresort.com.my  nie tawarkan..iaitu penginapan 2h1m di studio suite untuk 2 orang termasuk makan malam dan sarapan pagi beserta tiket masuk ke taman air mini milik GCMR nie.. harga yang ditawarkan time tue dalam RM180.. kalau ikut harga asal dalam rm400++..

Jarak Morib dari KL mengambil masa hampir 2 jam perjalanan.. kami ikut Maju Expressway exit ke Putrajaya.. Kemudian ke Bandar Baru Salak Tinggi --> F1 Circuit --> Bandar Enstek --> Sepang --> Morib.. itu je jalan yang kami tau.. so xtau la jalan yang kami lalu tue dekat atau jauh..

Resort nie terletak betul2 di pesisir Pantai Morib.. kami sampai dalam pukul 12 cmtue.. cuba nasib nak check-in awal sebab tgk org beratur punya la ramai..tp xdapat sebab bilik tgh dalam proses mengemas..jadi kami serahkan dulu kupon yang dah di cetak utk tujuan penebusan.. memandangkan cik perut dah minta di isi. kami decide lepak di Pantai Morib..actually kami dah pernah singgah kat sini beberapa kali time balik dari melawat adik kat PLKN Princess Heliza..so kami dah agak biasa dengan kawasan nie..

Pic kat bwh nie pic time pergi ngan family early 2012..


M.O.R.I.B!!



Gendang gengdut tali kecapi, kenyang perut senang hati..lepas je isi tangki, kami terus bergerak ke GCMR..on the way nak ke sana, tetiba teringat jajan untuk kudap-kudapan nanti..cari punya cari xjumpa2 pun kedai runcit ke pasaraya ke pertol station ke di sepanjang jalan ke MGCR..kami pun nekad nak cari jugak..dalam 20 minit camtu baru jumpa petronas..itupun kg style..dahsa xdahsat la kat sini..ke sebab kami yang xreti nak mencari..hahaha..pape je la..

Dalam pukul 2 kami pergi sekali lagi kat kaunter untuk tanya pasal bilik..Alhamdulillah dah ade pun bilik kami.. without further delay, kaki terus di ayun utk misi mencari katil.. biasala perut tengah kenyang kan..lg2 tengahari buta cmnie..aktiviti yang paling paling syok ialah zzzzzzz...

Ok nak cerita pasal bilik dia pulak:

1) Sgt besar untuk 2 org..
2) Bilik kami berhadapan dengan pokok kayu bakau kot..pantai still nampak tp agak tersorok..
3) Dekorasi bilik simple but nice.. combination of off white,brown and black color..
4) Kemudahan yang di sediakan:
    a) Coffee/tea making facility
    b) Hair dryer
    c) Peti simpanan keselamatan
    d) Peti sejuk mini
    e) Private balcony
    f) Jakuzi.. ;)
5) Mood : Puas hati..;)

Aktiviti petang ialah aktivit basah..tepat kol 5 kami dah terpacak kat depan pintu masuk taman tema tue,, taman tue xbesar mana pun...terletak di tengah2 bangunan..so boleh bayangkan besar dia macam mana kan..tp bagi kami dah cukup ok dah tue..kat situ bapak budak ke, mak budak ke, semua xingat umur dah..main selagi boleh..kami nie main2 pun beringat gak.. nak turun gelongsor air yang rendah tue pun dah boleh terjerit takut..apa lagi nak naik yang tinggi2 tue..memang x la. selebihnya kami hanya berendam je nak habiskan masa..

Dinner start pukul 7-9 malam..sebab xnak berebut ngan org, kami naik awl dan terus bersiap2 turun makan..venue tempat makan malam dia dekat tempat terbuka di tepi pantai..tp xrasa sejuk mana pun..lauk dia sgt2 biasa..ada nasi ayam..nasi kosong lauk ayam berlauk, ikan berlauk, sayur goreng.. pastu ada  ice-cream as desert..buah-buahan seperti biasa..xde menu istimewa pun rasanya..

Aktivit malam di habiskan berendam dalam air panas jakuzi tue..we tell u, sgt2 best..bilik dah la sejuk tahap gaban, dapat duduk dalam air panas..pergh nikmatnya...kan best kalau hari2 dapat cmnie..hehe..

Esok pagi2 je turun breakfast..pun sama menu yang biasa je..terpikir jugak kalau org yang bayar mahal2 tue dapat menu biasa2 nie pe drg rasa erk..hehe..kami ok je sebab bayar pun dah murah..mau bising ape lg kan.. kalau bising jugak, makan penyepak la jawabnya..haha

So dalam pukul 1130 tue kami dah check out..xtau nka buat ape dah.. time tue terpikir, alangkah bestnye KL.. i miss KL..dalam gaya gediks mak aban..
















\


Keseluruhan percutian kami kali nie..kami boleh katakan...

We r happy...!!!


~TAMMAT~
Gold Coast Morib Reviewed by Ana Suhana on October 16, 2012 Rating: 5

1 comment:

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.