Bermain Salji Di Luar Negara Dengan Traveloka Saleabration


Bermain Salji Di Luar Negara Dengan Traveloka Saleabration l Assalamualaikum. Kejap je nak masuk bulan September kan. Selalu bulan September ni memang sangat lah di nanti-nanti si kaki jalan sebab kurang dari 15 hari je lagi Matta Fair September 2019 akan berlangsung. Mesti macam-macam planning untuk bercuti dah ada dalam list korang kan?
Traveloka Saleabration
Traveloka Saleabration
Bermain Salji Di Luar Negara Dengan Traveloka Saleabration

Bila masuk hujung-hujung tahun ni, ramai antara kita lebih gemar untuk bercuti di luar negara. Sebabnya kebanyakan negara 4 musim akan mengalami musim sejuk atau musim salji which is takde dekat negara kita ni. Bukan Malaysia tak best untuk bercuti tapi sekali sekala bawa family rasa kelainan kan. Lagipun apa salahnya kalau kita dapat berjimat sambil bermain salji di luar negara dengan Traveloka Saleabration.

Mesti korang tertanya-tanya eh boleh ke berjimat bila melancong ke luar negara ni? Bukan mahal ke harga tiket kapal terbang dengan harga bilik hotel? Tak semua harga tu mahal korang. In fact harga yang korang akan bayar tu kadang lagi rendah berbanding kos percutian dalam negara.

Contoh tak yah pergi jauh-jauh sampai Ke Eropah tu. Cukup lah kita plan bercuti ke negara Asia seperti di Korea Selatan atau Jepun yang ada musim salji yang mengambil masa hanya 6 jam untuk sampai.
Traveloka Saleabration
Traveloka Saleabration
Based on experience Ana ke Korea Selatan, return flight ticket roughly dalam RM1,400. Bilik hotel pula kata lah untuk 4 malam dalam RM480 (RM120/malam). Total baru RM1880. Tak sampai RM2000 pun seorang. Tu belum tolak harga promo Traveloka Saleabration akan datang ni.

Alang alang dah cakap tentang Traveloka Saleabration ni, bagi yang belum pernah dengar tentang ni, kalau korang nak tau Travelola Saleabration ni merupakan promosi kaw kaw khas untuk korang yang teringin sangat nak bercuti ke luar negara sebabnya promosi yang ditawarkan sangat lumayan. Ini termasuk promo flights, hotel, experience dan juga airport transfer.

Malah tawaran di Traveloka Saleabration ni sama hebat dengan deal di Matta Fair tu tau. Kalau ikut last year punya deal, promo untuk flight ticket best sangat. Tu belum lagi masuk tawaran kupon tambahan sehingga 8%. Manakala untuk promo bilik hotel di luar negara pula diskaun sampai 70%. Banyak kan kita boleh jimat. At the end of the day, kos cuti ke luar negara sama je macam bercuti di dalam negara.

Dah start ke Traveloka Saleabration 2019 ni? Kenapa tak jumpa dalam website atau aplikasi Traveloka? Belum lagi korang. Traveloka Saleabration akan bermula beberapa hari je lagi iaitu pada 26 Ogos sehingga 27 September 2019. So make sure korang dah bookmark sesiap dalam kalender ok. Jangan sampai korang rambang mata tak tahu nak pilih negara mana sudah lah ye. Hehe.
Traveloka Saleabration
Traveloka Saleabration
Kenapa perlu menempah dengan Traveloka? Macam pernah Ana share sebelum ni, ada banyak sebab kenapa Traveloka menjadi pilihan Ana.

1. Tiada Caj Tersembunyi

Part ni paling Ana suka. Berapa harga yang tertera, tu lah harga yang korang kena bayar. Tak kan ada caj tambahan atau caj tersembunyi yang lain.

2. Tempahan Jadi Mudah Dalam 1 Platform

Korang dah tak perlu susah-susah nak buka banyak website atau aplikasi semata nak book atau survey bilik hotel dan flight ticket. Dengan Traveloka, korang boleh buat tu dengan mudah, cepat dan telus. Dalam beberapa klik dah siap.

3. Tawaran Terendah

Tawaran di Traveloka selalunya antara yang paling murah dan berbaloi. Tu belum masuk lagi dengan tawaran promosi yang sedang atau akan berlangsung.

4. Proses Bayaran Yang Mudah

Traveloka menawarkan hampir 20 senarai rakan pembayaran untuk memudahkan para pelanggan membayar harga tempahan. Mudah kan?

5. Info Lengkap dan Menarik di Xperience

Siapa yang dah biasa dengan Traveloka mesti perasan ada ciri terbaru yang ditambah iaitu Xperience. Apa tu Xperience? Xperience berfungsi menyediakan pelbagai info seperti tempat menarik termasuk tempat-tempat viral, aktiviti-aktiviti yang boleh dijalankan disesebuah negara berserta dengan harga yang dikenakan. Dan kalau korang nak book terus pun boleh dengan aplikasi Traveloka ni. Menarik kan?

Ok lah tu je yang Ana nak share kali ni. So korang dah ada plan nak ke mana cuti hujung tahun ni? Macam Ana plan nak cuti dekat negara jiran je. Walau pun dekat tapi wajib survey dengan Traveloka Saleabration nanti. Tak sabar nak tengok promosi-promosi yang ditawarkan nanti. Korang pun jangan lupa save the date ok - 26 Ogos - 27 September 2019.

Untuk info lebih lanjut tentang Traveloka Sale-abration atau promosi lain yang sedang berlansung, korang boleh lawati laman sesawang Traveloka seperti di bawah ni:

Website :







Bermain Salji Di Luar Negara Dengan Traveloka Saleabration Reviewed by ana suhana on August 23, 2019 Rating: 5

19 comments:

  1. Yeah... Promosi yg dinantikan.. Tak sabar jugak ni nak melancong ke tempst orang..

    ReplyDelete
  2. My children haven't seen snow yet....

    ReplyDelete
  3. Wah, saleabration muncul lagi! Masa terbaik grab pakej percutian...

    ReplyDelete
  4. bestnye. ray teringin nak travel time winter. semoga ada peluang untuk pegi travel waktu winter.

    ReplyDelete
  5. Bestnya kalau dapat travel waktu winter macam nie kan.. Harap ada rezeki Kak Sue sekeluarga satu hari nanti.. menabung dulu.. hehehe..

    ReplyDelete
  6. Malaysia best..tapi tempat ada salji lagi best.. hahah.. Sekali sekala rasa pengalaman cuaca berbeza kan seronok..

    ReplyDelete
  7. Bila nak main salji lagi nih.. Teringat dulu masa main salji..seronoknye.. Jap nak sekodeng kat sini kot ada pakej best bolehlah main salji lagi jom ana

    ReplyDelete
  8. Lia nak sangat travel & rasa salji kat negara orang. Belum kesempatan lagi

    ReplyDelete
  9. Tetiba rasa nak honeymoon kat oversea main salji tapi tak tahan sejuk.

    ReplyDelete
  10. satu hari nanti..kumpul bajet dulu hehe

    ReplyDelete
  11. Wow! that is awesome! I would like to play in the snow too.

    ReplyDelete
  12. bestnyaaa main salji..kena kumpul duit dulu ni

    ReplyDelete
  13. Rindu nak main snow lagi...traveloka ni memang memahami

    ReplyDelete
  14. Syok ni kalo dpt main salji.. Ank akak byk kali dh request nk p main salji.. Xtercapai lg.. Bw p main salji Kt genting je hehe

    ReplyDelete
  15. hohoo dah start kan ni jom usha

    ReplyDelete
  16. Part takde caj tersembunyi tu memang bagus sangat. Sekarang orang nak travel kos murah kan.. Ok bai nak pi tengok apps Traveloka

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.