Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia


Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia l Assalamualaikum. Hi korang. Korang ada tak alami masalah kulit berjerawat atau berjeragat. Macam Ana, masalah jerawat ni akan muncul setiap kali nak datang bulan. Walau seketul dua je yang naik tapi still rasa tak best. Nak lagi tak best bila jerawat tu meninggalkan kesan atau parut dekat muka ni. Stresssss kejap. Tapi lepas Ana pakai Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia ni, Ana perasan masalah jerawat semakin berkurang.
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia

Korang tau yang ada jerawat terdiri dari beberapa jenis. Selalunya yang kita tau, jerawat is jerawat kan. Tapi korang tau tak yang whitehead dan blackhead juga termasuk dalam kumpulan jerawat. Kalau korang tengok gambar dekat bawah ni ada 5 jenis jerawat yang umum yang tumbuh dengan gembiranya dekat atas muka kita iaitu Papules (berbentuk benjolan lembut bewarna merah dan merupakan sejenis radang), Pustules (jerawat berbintik merah dan ada nanah di tengah), Nodules (sejenis benjolan keras yang besar dan mengambil masa yang lama untuk hilang), Whitehead (dikenali dengan jerawat nasi -berlaku apabila liang pori tersumbat dan memerangkap kekotoran) dan Blackhead (kesan dari whitehead tidak dirawat). Apa pula punca berlakunya jerawat ni kan?
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
1. Perubahan Hormon

Perubahan hormon dalam badan yang berlaku akan meningkatkan kadar hormon progestron sebelum datang bulan dan hormon testoreon semasa datang bulan akan menyebabkan kelenjar minyak menjadi aktif. Kesannya akan menjadikan pori kulit tersumbat dan jerawat muncul

2. Tekanan

Selalu kita dengar orang kata bila kita dalam keadaan tertekan atau stress, jerawat akan mudah naik dekat muka. Memang betul pun fakta tu sebab bila kita dalam keadaan tertekan, adrenalin dan hormon androgen dalam badan kita akan dirembeskan secara berlebihan dan itu punca terjadinya jerawat.

3. Solekan

Siapa tak suka bersolek kan? Kalau boleh nak sentiasa nampak cantik. Tak salah nak bersolek tapi make sure korang bersihkan sisa solekan dengan baik. Kalau boleh guna make up remover yang terbaik. Sisa solekan yang tak dibersihkan dengan baik akan menyebabkan pori tersumbat.

4. Sinaran Matahari

Siapa kata sinaran matahari hanya menghitamkan kulit je. Bila kita dah terdedah pada sinaran matahari, automatik kulit kita akan mula berpeluh dan berminyak. Betul tak? So bila dah berpeluh dan berminyak maka akan menyebabkan pori kita tersumbat dan akhirnya timbullah jerawat.

5. Makanan

Takde kajian spesifik mengatakan makanan boleh menyebabkan jerawat. Tapi korang perasan tak, kadang-kadang bila ada satu-satu makanan yang kita makan tu akan menyebabkan jerawat naik dengan tiba-tiba. Sebab tu diet pemakanan sangat penting terhadao insulin dalam badan kita kerana ianya mempengaruhi hormon-hormon lain termasuk hormon androgen dalam point no 2 atas tu. Sebaiknya elakkan makan makanan yang berminyak dan pedas. Sekali sekala tu boleh lah.
.
.
Ada banyak cara yang kita boleh lakukan untuk hilangkan masalah jerawat ni. Boleh dengan cara semulajadi dan boleh juga dengan menggunakan produk kecantikan sedia ada. Macam Ana, bukan sejenis yang rajin nak perah lemon lah, bancuh pes kunyit lah sebab Ana tau memula je Ana bersemangat, lama-kelamaan jadi malas. So cara paling senang guna je produk kecantikan sedia ada. Yang penting produk tu mestilah selamat dan menggunakan bahan semulajadi seperti DR BEAU PURE NATURAL SKIN OIL  Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia.
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum DR BEAU Pure Natural Skin Oil -  Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia ni merupakan produkkeluaran Bumiputera bertaraf antarabangsa dan Halal serta telah dikenali di beberapa negara seperti di China, Taiwan, Brunei, Thailand, Singapura dan Indonesia. Antara kelebihan serum DR BEAU Pure Natural Skin Oil ni ialah:

Melembapkan wajah tanpa menjadikan kulit berminyak
• Menghaluskan kulit secara semulajadi
• Menjadikan kulit cerah dan berseri
• Mengecilkan liang pori
• Berfungsi sebagai anti-penuaan untuk kekal awet muda
• Membantu memudarkan parut jerawat, jeragat dan bintik hitam
• Menolong menyekatakan warna kulit yang tidak sekata
• Berfungsi menyingkirkan blackhead dan whitehead
• Menjadikan kulit kelihatan flawless, sihat, segar dan anjal


Jom tengok 5 sebab kenapa Ana suka sangat pakai DR BEAU Pure Natural Skin Oil -Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia ni.

1. Diformulasi Dari Bahan Semulajadi
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Perkata paling utama yang Ana tengok sebelum guna satu-satu produk tu ialah Ana akan make sure bahan-bahan yang diguna adalah selamat. Sebab tu Ana suka dengan Serum Vitamin E Semulajadi DR BEAU ni kerana ianya merupakan Serum Vitamin E berkualiti premium (gred AAA)  yang dihasilkan daripada 100% herba semulajadi. Ini bermaksud tiada bahan berbahaya terkandung di dalamnya.

2. Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Kadang-kadang tu tak semua serum semulajadi sesuai untuk semua jenis kulit. Tapi bukan dengan Serum Vitamin E Semulajadi DR BEAU ni. Sebabnya herba-herba semulajadi yang digunakan mengandungi bahan yang terbukti sesuai untuk semua jenis kulit. Terdapat 6 jenis herba utama yang digunakan iaitu :

Rosehip Oil
- bagi yang jenis kulit kering, Rosehip Oil membantu melembut, melembab dan menjaga kesihatan kulit

Argan Oil
- berfungsi mengawal lebihan minyak pada kulit dan bagus untuk kulit kering

Almond Oil
- merawat set kulit mati dan menghilangkan kedut pada kulit muka

Apricot Kernel Oil
- bersifat ringan dan menyerap ke dalam kulit dengan cepat selain dari berfungsi sebagai pelembap yang baik terutama untuk kulit sensitif. Apricot Kernel Oil juga kaya dengan vitamin A, C dan E yang melindungi kulit daripada tanda-tanda penuaan dan kerosakan akibat sinaran matahari

Wheat Germ Oil
- merupakan salah satu sumber terkaya vitamin E, A dan D, protein dan mineral sekaligus membantu merawati masalah kulit bermasalah

Evening Primrose Oil
- mengandungi asid lemak Omega-3 yang sangat bagus untuk kulit sensitif dan berfungsi untuk memastikan kulit sentiasa segar dan sihat

3. Tekstur Serum Yang Tidak Melekit
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Ana pernah pakai beberapa jenis serum sebelum ni. Basically kesemua serum berbau harum termasuklah Serum Vitamin E Semulajadi DR BEAU ni yang berbau harum semulajadi. Cuma yang membezakan Serum Vitamin E Semulajadi DR BEAU ni dengan serum yang lain adalah teksturnya yang tidak melekat dan meresap dengan pantas ke dalam kulit walau based dia minyak.  Jadi bila pakai tu rasa selesa sangat. Dan bau serum tu macam bau minyak aromaterapi buat kita rasa relax and chill je especially masa nak tidur tu. So secara tak langsung boleh bantu kita untuk dapat tidur yang lena dan berkualiti. Best kan?

4. Serum Serbaguna
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Selalunya serum bukan murah tau harga dia especially yang berkualiti baik. Dalam ratus ratus juga harga dia. Sebab tu Ana pegang pepatah yang mengatakan alah membeli menang memakai - maksudnya alang-alang beli yang mahal tu biarlah barang tu berbaloi. Macam Serum Vitamin E Semulajadi DR BEAU ni, bukan saja hanya boleh pakai dekat muka tapi dekat kawasan-kawasan kulit kering seperti siku, lutut dan dijadikan sebagai losyen tangan. Malah Serum Vitamin E Semulajadi DR BEAU ni boleh dijadikan sebagai serum rambut juga tau. Lepas pakai tu korang akan perasan rambut korang lembut, licin dan wangi sangat.

5. Proses Penyulingan Molekul & Pengektrakan Superkritikal

Macam Ana bagitau dekat atas yang Serum Vitamin E Semulajadi DR BEAU ni merupakan serum berkualiti tinggi. Ini kerana ianya dihasilkan melalui adunan yang berkualiti premium daripada formulasi bioteknologi terkini yang menggunakan teknologi pemprosesan penyulingan molekul dan pengekstrakan superkiritial yang disahkan dan dijamin selamat oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Cara Penggunaan DR BEAU Pure Natural Skin Oil

1. Bersihkan muka terlebih dahulu.

2. Titiskan Serum DR BEAU ke tapak tangan. Make sure jangan banyak sebab sedikit saja dah cukup. Satu capsule tu boleh pakai 2 kali atau boleh pakai untuk seluruh badan

** Nak pakai toner dulu sebelum apply serum pun boleh juga

3. Kemudian gosok di tapak tangan terlebih dahulu sebelum sapu ke seluruh wajah untuk membantu memudahkan penyerapan ke dalam kulit.

4. Lebihan serum boleh lah korang sapu dekat rambut atau bahagian badan lain yang kering.

** Nak guna serum DR BEAU Pure Natural Skin Oil ni sama je macam serum-serum yang lain. Cuma macam Ana prefer pakai sebelum tidur sebab masa tidur merupakan masa yang terbaik untuk sel-sel kita bekerja untuk baiki mana-mana yang rosak.

Kalau korang nak pakai sebelum make up pun boleh, nak mix dengan foundation pun boleh tapi kena try and error dulu sebab kadang foundation dan make up kita tak serasi dengan serum ni. Tapi kalau yang serasi, make up korang boleh tahan lama dan kulit korang akan nampak lebih flawless dan glowing.

Pengalaman Ana sejak pakai  DR BEAU Pure Natural Skin Oil -  Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia ni Ana perasan kulit Ana semakin baik dan lembap terutama masalah kulit kering tu. Dan yang paling Ana suka parut-parut jerawat dah semakin pudar. Yahoo!!! Cuma take time lah sikit especially parut-parut lama tu. Mana boleh pakai hari ni esok nak hilang terus parut tu kan. Korang yang ada masalah jeragat pun boleh pakai sebab DR BEAU Pure Natural Skin Oil-  Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia ni membantu  mengurangkan masalah kulit berjeragat.
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Ni Ana share antara artis-artis popular Malaysia yang pakai serum DR BEAU Pure Natural Skin Oil. No wonder lah kulit dorang cantik flawless even ada yang dah berusia.
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Ni pula antara testimoni pengguna serum DR BEAU Pure Natural Skin Oil ni. Memang ketara perbezaan sebelum dan selepas penggunaan di mana kulit dorang nampak lebih sihat dan cantik kan. Berseri-seri pulak kita tengok. Hehe. Korang tak jeles ke?
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia
Bagi korang yag berminat nak dapatkan serum DR BEAU Pure Natural Skin Oil ni atau nak maklumat lanjut tentang produk-produk yang ada di bawah label DR BEAU ni, korang boleh lah berhubung terus ke laman web atau sosial media DR BEAU seperti di bawah ni.

Telefon : 016-963 3443



Serum Jerawat dan Jeragat Terbaik di Malaysia Reviewed by Ana Suhana on February 20, 2019 Rating: 5

14 comments:

  1. vit e memang penting utk kulit. tapi pure vit e tu fungsinya tak sebnyak serum ni, menarik pulak tgk serum ni.

    ReplyDelete
  2. Menarik...packaging pun cantik warna kuning...macam best je Serum ni...nanti nak skodeng la..

    ReplyDelete
  3. Jimat juga kak Ana kalau satu capsule boleh guna dua kali dan setiap penggunaan sesuai untuk keseluruhan tubuh..multi penggunaannya tidak hanya tertumpu pada wajah sahaja.

    ReplyDelete
  4. mek pun guna gak. belah malam. best untuk moist kulit. so esok apply foundation lembab je kulit.

    ReplyDelete
  5. Kak Sue suka juga serum.. nampak macam best serum nie sebab guna bahan semulajadi dan tak melekit.. selesa nak pakai kan..

    ReplyDelete
  6. Setuju sebelum tidur masa terbaik nak pakai serum 😍

    Patut Ana makin muda nampaknya.. Pakai serum ni

    ReplyDelete
  7. Ada beza kulit yang pakai serum dengan tak pakai..memang bagus amalkan pemakaian serum.kulit lebih cantik ..

    ReplyDelete
  8. pernah try dah memang menjadi hihihi

    ReplyDelete
  9. mmg mula2 guna dah jatuh hati..best nau serum ni..:)

    ReplyDelete
  10. Memang best pakai serum dr beau ni..bau pun wangi..

    ReplyDelete
  11. boleh beli utk mak Liez..sbb jeragat makin menampakan rupanya..

    ReplyDelete
  12. Ambil serum jangan lupa SPF nk lindungi kulitd dr UV tau

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.