10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga


10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga l Assalamualaikum. Cuti panjang ni Ana pasti ramai yang amik peluang untuk balik kampung kan. Dan pada yang kena kerja especially di KL ni, takpe jangan sedih-sedih. Why not weekend akan datang ni korang g bercuti. Ala dekat-dekat pun takpe. Contoh macam ke Bangi Resort Hotel. Ni Ana list kan untuk korang 10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga

Sebelum Ana nak share 10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga, Ana nak cerita sikit tentang Bangi Resort Hotel ni dulu.

Kalau pada yang tak familiar dengan nama Bangi Resort Hotel ni sebenarnya sebelum ni hotel ni lebih dikenali dengan nama Hotel Equatorial Bangi-Putrajaya pada tahun 1997, sebelum bertukar kepada  Hotel Bangi Putrajaya pada tahun 2014. Dan pada 1 Januari 2019 penjenamaan semula telah dilakukan bagi menambahbaik keterampilan operasi perniagaan hotel di mana sekali lagi nama hotel ditukar menjadi Bangi Resort Hotel.

Bagi yang pernah menginap dekat sini mesti korang tau kenapa Bangi Resort Hotel patut menjadi destinasi percutian keluarga kan. Jom kita baca 10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga :

1. Hotel Bertaraf 5 Bintang

Pada yang belum tahu, Bangi Resort Hotel merupakan sebuah hotel yang diiktiraf sebagai hotel bertaraf 5 bintang tapi pada harga mampu bayar.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bila kata dah 5 bintang tu, surely kemudahan atau fasiliti yang disediakan mencukupi. Baik dari segi dewan untuk majlis perkahwinan yang grand, bilik seminar lengkap dengan peralatan dan sistem yang diperlukan, gym, restoran, kolam renang dan banyak lagi.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bukan tu saja, kesemua pekerja di sini juga bertaraf 5 bintang ok. Dorang semua well trained, professional dan sangat ramah. Pantang terserempak sure dorang akan greet with a smile. Memang terasa dialu-alukan dan dihargai sangat bila stay dekat sini.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
📷 : Bangi Resort Hotel
Untuk anak-anak pun ada. Dekat sini selain dari mandi kolam, dorang berpeluang untuk bagi ikan makan dan juga bermain di funland.

2. Makanan Halal Dari Restoran 5 Bintang
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bila dah kata hotel bertaraf 5 bintang, restoran-restoran yang ada dekat sini pun mesti lah 5 bintang juga kan.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bestnyaaaa dekat Bangi Resort Hotel ni ialah pelbagai makanan korang boleh cuba. Ada makanan Jepun, Cina, Thailand, masakan Barat apa lagi masakan tempatan kan. Nak makan snek di petang hari pun ada. Ana dah share pengalaman Ana mencuba pelbagai jenis masakan di sini. Korang boleh baca dekat SINI ok.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Paling penting makanan dekat sini semua di jamin Halalan Toyyiban. Siap ada Halal Committee lagi untuk pantau proses makanan yang dihidang.

3. Pemandangan Taman Yang Menghijau
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Siapa yang rasa perlu untuk rehat dari kesibukan kerja dan nak lari dari kepadatan bandar, Bangi Golf Resort adalah tempat yang paling tepat.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Dikelilingi dengan suasana yang menghijau seperti di taman bunga, korang sure akan rasa tenang, segar dan nyaman. Takde langsung dengar bunyi bising seperti di bandar tu. Memang terjamin lah privacy korang bila nginap dekat sini.

4. Lokasi Strategik

Siapa cakap kalau nak berehat dengan tenang dan jauh dari kesibukan bandar kena pergi jauh-jauh kan. Walaupun Bangi Resort Hotel terletak di kawasan 'terpencil' yang di kelilingi taman yang menghijau, namun lokasinya terletak tak jauh bandar Bangi dan tempat-tempat menarik seperti Bangi Wonderland, Putrajaya, Kuala Lumpur, Kajang, IOI City Mall dan banyak lagi.

5. Perkhidmatan Shuttle Bus Percuma

Tak banyak hotel yang sediakan perkhidmatan shuttle bus percuma kan. Tapi dekat Bangi Resort Hotel, perkhidmatan shuttle bus ke Kuala Lumpur dan IOI City Mall ada disediakan secara percuma. Apa yang korang perlu buat hanya book 30 minutes in advance before bus departure di receptionist. Jadual bas tu akan diberi semasa korang check in. Mudah kan.


6. Perkhidmatan Spa Pada Harga Mampu Bayar
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Dah alang-alang berehat tu kan, why not korang cuba spa yang ada di sini. Korang boleh opt untuk berspa di bawah atau kalau malas nak turun, boleh request untuk spa dalam bilik je. Harga memang murah. Siap boleh dapat diskaun lagi. Cun ke tak cun kan.

Ana sendiri dah cuba urutan satu badan selama sejam dekat sini hari tu. Memang best giler!! Kalau korang tak tahan sakit boleh request juga untuk urut ala ala manja gitu. Tapi Ana minta urut macam biasa je. Baru rasa nikmat berurut tu.

Tukang urut kat sini semua well trained dan mempunyai pengalaman yang lama tau. Macam tukang urut Ana tu dah 14 tahun berada dalam bidang urut mengurut ni. No wonder best urutan dia. Siap boleh bagitau masalah yang ada lagi secara tepat. Contoh macam Ana hari tu, tukang urut tu boleh tau Ana ada gastrik dan migrain semasa berurut tu. Wow sangat. Siap bagi petua dan tips untuk kurangkan masalah Ana tu. Korang ghase?
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Selain dari berurut, korang juga boleh menikmati perkhidmatan jacuzzi, sauna dan steambath yang ada di sini. Semua free je tau. Best kan :)

7. Gimnasium 24/7
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Istimewa di Bangi Resort Hotel ni ialah perkhidmatan gimnasiumnya beroperasi sepanjang 24 jam setiap hari.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Kalau rasa tak boleh nak tidur tengah malam tu atau tak tahu nak buat apa, korang boleh je turun di tingkat bawah. Pelbagai alat senaman disediakan untuk korang bersenam dengan baik.

8. Bermain Golf
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
📷 : Bangi Golf Resort
Ada ahli keluarga yang suka bermain golf? Memang tepat kalau korang bawa mereka bercuti di sini. Sebabnya mereka boleh main golf di Bangi Golf Resort yang terletak dalam satu kawasan yang sama dengan Bangi Resort Hotel. Dengan kawasan padang golf yang sangat luas, pasti mereka akan berasa sangat gembira dapat bercuti ke sini.

9. Agricultural Farm Sendiri

Lagi satu keistimewaan Bangi Resort Hotel adalah kerana ianya mempunyai Agricultural Farm sendiri yang terletak bersebelahan dengan kawasan hotel.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Di ladang ini pelbagai jenis buah-buahan sayur-sayuran dan bunga-bungaan ditanam. Paling terbaru anak-anak pokok tin dan buah durian juga turun ditanam dan dijangka akan berbuah dalam beberapa tahun akan datang. Nanti bila dah berbuah banyak para tetamu boleh lah makan durian dekat sini.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
📷 : Bangi Resort Hotel
Oh ya, banyak juga bahan-bahan yang diguna dalam masakan di hotel menggunakan bahan-bahan dari ladang ni. Contohnya macam ulaman dalam nasi kerabu yang dihidang semasa sarapan dan juga air Lemongrass yang dihidang sebagai welcome drinks.
Bangi Resort Hote
Bangi Resort Hotel

Dan kalau korang nak tau, dekat Bangi Resort Hotel ni tiada istilah pembaziran tau. Sebabnya semua leftover yang ada akan dikitar semula di ladang ni di mana sisa makanan tersebut akan diberi pada sejenis lalat yang dibela khas di dalam sangkar besar untuk tujuan kitar semula ni. Kemudian sisa dari lalat tu akan diguna sebagai baja tanaman. Slogan yang diguna di sini ialah from Folk to Farn, Farm to Folk. Kreatif kan?

10. Lebih Banyak Pembinaan

Memandangkan Bangi Resort Hotel telah dijenamakan semula, pihak hotel telah merancang lebih banyak pembinaan termasuklah 430 buah bilik dan infinity pool di hadapan bilik. Wow kan.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Buat masa ni sebanyak 28 buah bilik sedia ada telah diubah suai kepada wajah baru yang lebih moden sesuai dengan penjenamaan tersebut. Dan proses ubah suai ni memakan masa sedikit kerana hotel ni selalu penuh. So proses ubah suai tu agak 'terganggu' sikit.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Macam Ana hari tu Ana stay di bilik lama tapi masih dalam keadaan yang tip top. Yang penting bersih dan sangat selesa. Korang boleh baca dekat SINI untuk cerita bilik yang Ana stay tu.
Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel
Nak wifi percuma pun ada tau. Korang boleh surfing sepuas hati dari dalam bilik je sebab wifi dekat sini memang tip top - 200mbps khas untuk para tetamu yang menginap dekat sini. Boleh lag korang berPUBG puas puas. Haha.

Ok lah tu je lah 10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga yang ada dapat kongsi untuk korang. Ana memang recommend korang untuk cuba stay dekat sini sendiri untuk merasa keseronokan bercuti bersama keluarga tercinta seperti yang Ana dah rasai. Tak sabar rasanya nak repeat bercuti di sini lagi.


BANGI RESORT HOTEL
Off Persiaran Bandar,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor, Malaysia

☎ : +603 8210 2222 / +603 8925 1111
📠 : +603 8210 2888





10 Sebab Kenapa Bangi Resort Hotel Menjadi Destinasi Percutian Seisi Keluarga Reviewed by Ana Suhana on February 07, 2019 Rating: 5

21 comments:

  1. On your older posts, I commented that I have never heard about this hotel before. Rupa-rupanya sebab nama hotel ni lain sebelum ni. Hehe :D

    ReplyDelete
  2. Bangi resort Hotel ni akak suka makanan dia..sedap2..especially desert dia...

    ReplyDelete
  3. cantik sungguh hotel ni...terasa nak pergi bercuti kat sana la nanti..

    ReplyDelete
  4. 11. Ada duit lebih yang mencukupi untuk menginap di sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Tak lah lebih mana wak. Lebih kurang sama macam harga hotel yg lain juga. Sekali sekala boleh lah :)

      Delete
  5. Memang best hotel ni, kami pernah juga menginap 5 thn yang lalu masa tu namanya HOTEL EQUATORIAL BANGI

    ReplyDelete
  6. Bestnyaa. Makanan kat sini sedap-sedap kan. InsyaaAllah nak pergi lagi nanti.

    ReplyDelete
  7. sesekali bercuti luar KL mesti seronok. hotel pula mewah dan selesa..seronok syafi yee

    ReplyDelete
  8. Bestlah hotel ni siap ada farm sendiri...restoran pun disahkan halal apa lagi..jom jom hihi

    ReplyDelete
  9. Wow! Macam best resort ini and perfect for company meeting or function juga. I like the lush and peaceful taman.

    ReplyDelete
  10. Menarik sangat. Nama je dok bangi. Tapi tak pwrnh sampai hotel ni lagi. Thanks fir sharing Ana.

    ReplyDelete
  11. Pergh tempat dia best betul.. Dalam bandar tapi rasa tenang je..

    ReplyDelete
  12. Nampak best... nanti nak usharlah... thanks sharing.

    ReplyDelete
  13. bestnya.. jalan2 kat hotel rehatkan kepala ni.
    hotel pun cantik =D

    ReplyDelete
  14. Nampak bnyk peralatan juga kat Gym tu.. sy suka singgah gym klu kemana2 hotel jika ada masa. Bukan bersenam sgt tp suka nak mencuba peralatan yg ada.

    ReplyDelete
  15. wes macam next visit nk feeling kat sini je la. hahahahahahahha

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.