Rambut Lebih Sihat Menawan Dengan LAB11’s Full Lift Product.


Rambut Lebih Sihat Menawan Dengan LAB11’s Full Lift Product | Assalamualaikum. Orang kata rambut tu mahkota wanita. Sebab tu rambut yang sihat dan cantik menjadi idaman para wanita. Tapi masalah rambut sering saja menjadi penghalang untuk kekal yakin walaupun bagi yang berhijab. Worry no more sebab sekarang korang boleh memiliki Rambut Lebih Sihat Menawan Dengan LAB11’s Full Lift Product.
 LAB11’s Full Lift Product
 LAB11’s Full Lift Product
Rambut Lebih Menawan Dengan LAB11’s Full Lift Product

Siapa LAB11 tu? Sure korang tertanya-tanya kan. Kalau korang nak tau, LAB 11 merupakan sebuah jenama di bawah syarikat Global Story, sebuah syarikat yang terdiri daripada sekumpulan pakar rambut dan kecantikan yang berpengalaman selama 18 tahun dalam bidang tersebut. Sepanjang tempoh itu jutaan pelanggan di seluruh negara telah mendapat khidmat sentuhan ajaib mereka. Lebih membanggakan lagi, Global Story adalah salah satu jenama 'buatan Malaysia' yang paling berjaya kerana sehingga ke hari ini Global Story telah mempunyai 11 cawangan salon Hairstory, sebuan akademi Global Story, 2 buah salon Sugar Nails dan 2 buah outlet Facestory.

Mengorak selangkah lagi, Global Story mewujudkan LAB11 dengan tujuan untuk menyediakan penyelesaian kecantikan melalui platform yang mampu menawarkan rangkaian produk rambut dan kecantikan dari kepala hingga ke kaki.
LAB11’s Full Lift Product
LAB11’s Full Lift Product
Baru-baru ni LAB 11 telah melancarkan 2 produk utamanya iaitu LAB11 FULL-LIFT Shampoo dan LAB11 FULL-LIFT Soft Mask.
LAB11’s Full Lift Product
LAB11’s Full Lift Product
Menarik nya kedua-dua produk ini sangat sesuai untuk semua jenis rambut kerana diformulasi daripada 100% minyak pati tulen tanpa pewarna tiruan, tanpa pewangi dan tanpa MIT / CMIT.
LAB11’s Full Lift Product
LAB11’s Full Lift Product
LAB11 FULL-LIFT Shampoo (300ml)

LAB11 FULL-LIFT Shampoo diformulasi dengan ekstrak Watercress yang mengandungi kandungan sulfur, zink dan magnesium yang tinggi untuk menghasilkan akar rambut yang kuat, meningkatkan ketumpatan folikel rambut,  membantu mengawal pengeluaran minyak di atas kulit kepala, mengurangkan keguguran rambut dan merapikan batang rambut untuk mendapatkan rambut yang lebat dan lembut.

LAB11 FULL-LIFT Soft Mask (250ml)

LAB11 FULL-LIFT Soft Mask adalah pelengkap rutin selepas bersyampu. Diperkaya dengan minyak argan Maghribi yang tinggi dengan vitamin E, minyak zaitun dan asid amino untuk menghidupkan semula rambut, melindungi folikel rambut dengan kelembapan dari dalam kulit dan menjadikan rambut lebih bersinar.

Soft Mask ini juga dapat meningkatkan, menghidratkan dan pemberbaiki semula struktur rambut dari masalah rambut bercabang, kerinting dan statik. Hasilnya rambut akan lebih mudah diurus dari akar hingga ke hujung.


LAB11’s Full Lift Product Diformulasi Daripada Bahan Semulajadi Terbaik

LAB11’s Full Lift Product dicipta dengan penuh semangat si pakar rambut dalam memberi kesan terbaik kepada pengguna. Penggunaan secara konsisten dapat menjadikan rambut terasa lebih ringan dan tebal selain dari rasa lebih segar dan berbau harum kesan dari bahan-bahan yang digunakan. Oleh itu bahan-bahan yang digunakan adalah daripada bahan-bahan semulajadi yang terbaik  untuk keperluan nutrisi rambut.
 LAB11’s Full Lift Product
 LAB11’s Full Lift Product
1. Watercress

Merupakan tanaman akuatik yang kaya dengan vitamin C yang dapat mengatur rembesan kelenjar sebaceous, membantu memulihkan kelembapan kulit kepala, menguatkan akar rambut serta melahirkan rambut yang sihat, elakstik dan lebat.

2. Castor Oil

Castor Oil kaya dengan asid ricinoleic  dan asid lemak omega-6 untuk membantu kulit kepala menyerap nutrien dengan cepat, mengurangkan masalah rambut gugur, serta menjadikan rambut lebih lembap, hitam dan tebal.

3. Eucalyptus Essential Oil

Eucalyptus Essential Oil bertindak mengurangkan radang kulit serta membantu melegakan kegatalan kulit kepala. Selain dari tu, ianya berupaya menggalakkan kadar pertumbuhan rambut dengan meningkatkan ransangan folikel-folikel rambut.

4. Peppermint Essential Oil

Peppermint Essential Oil berfungsi untuk memperbaiki peredaran darah di kepala, mengurangkan rambut gugur, menggalakkan pertumbuhan rambut dan melembapkan kulit kepala yang kering. Peppermint Essential Oil juga sesuai untuk semua jenis rambut dan kulit kepala.

5. Argan Oil

Seperti yang kita tau Argan Oil sangat baik untuk rawatan kulit kepala. Ini kerana Argan Oil dapat membekalkan nutrisi yang diperlukan dan baik dalam memperbaiki kerosakan rambut dengan mengembalikan rambut yg bersinar dan sihat. Selain dari itu, Argan Oil turut membantu membaiki masalah hujung rambut bercabang dan mengurangkan masalah rambut mengerbang, menjadikan rambut mudah diurus.

6. Sweet Orange Essential Oil

Salah satu kandungan yang menjadikan rambut korang kekal harum dan segar selain dari menjadikan rambut lebih bersinar dan beralun dengan sempurna. Sweet Orange Essential Oil juga dapat mengurangkan masalah kelumumur yang menjadi musuh utama rambut.

7. Lime Essential Oil

Lime Essential Oil bertindak untuk menyingkirkan minyak di atas permukaan kulit kepala dan juga menyeimbangkan kelembapan kulit kepala dari dalam. Ianya juga berfungsi menghalang kelumumur daripada kembali lagi serta membantu mengurangkan masalah kulit kepala yang kering dan gatal.

Cara Penggunaan LAB11’s Full Lift Product

LAB11 FULL-LIFT Shampoo
LAB11’s Full Lift Product
LAB11’s Full Lift Product
1. Sikat rambut terlebih dahulu sebelum bersyampu supaya rambut mudah di urus dan tidak bersimpul.

2. Basahkan rambut dengan secukupnya.

3. Pam syampu ke tapak tangan mengikut kuantiti yang diperlukan dan sapu ke kulit kepala dengan rata. Kemudian bilas sehingga bersih.

4. Keringkan rambut secara lembut menggunakan tuala kering. Kemudian keringkan rambut menggunakan pengering rambut dari atas ke bawah untuk mengelakkan kerosakan pada tekstur rambut.

LAB11 FULL-LIFT Soft Mask
LAB11’s Full Lift Product
LAB11’s Full Lift Product
1.Keringkan rambut menggunakan tuala selepas syampu.

2. Pam FULL-LIFT soft mask secukupnya dan sapu ke atas rambut dari kawasan tengah rambut ke hujung.

3. Gunakan sikat besar atau jari supaya rambut disaluti sepenuhnya dengan soft mask dari dari akar ke hujung.

4. Biarkan selama 2-4 minit dan kemudian bilas sehingga bersih.

Pendapat Peribadi
LAB11’s Full Lift Product
LAB11’s Full Lift Product
Ana hanya berkesempatan menggunakan kedua-dua produk dalam masa seminggu lebih saja. So tak berapa nampak lagi kesan yang ketara. Cuma apa yang Ana boleh katakan selepas menggunakan produk ni memang rambut jadi  sangat lembut dan kulit kepala terasa segar. Masalah kegatalan kulit kepala akibat minyak berlebihan pun nampak semakin berkurang.

Bagi wanita berhijab macam Ana, perkara paling yang dirisaukan ialah masalah rambut berbau hapak atau busuk. Boleh down jadinya. Tapi lepas guna Lab's Full Lift Product ni Ana dah tak risau dengan masalah rambut berbau sebab rambut dan kawasan kulit kepala terasa lebih segar dan berbau haruman citrus. Memang wangi sangat. Ada bau oren, bau lime dan peppermint. Best sangat.

Masa bersyampu pun jadi lebih relax. Terasa seperti mendapat rawatan di salon rambut gitu. Rambut pun jadi lebih lembut dan mudah diurus especially lepas penggunaan soft mask yang bertindak sebagai conditioner rambut. Yang best soft mask ni tidak berminyak dan mudah dicuci.

Cara Pembelian LAB11’s Full Lift Product

Bagi yang berminat untuk mencuba sendiri  LAB11’s Full Lift Product - LAB11 FULL-LIFT Shampoo dan LAB11 FULL-LIFT Soft Mask ni atau inginkan maklumat lebih lanjut korang boleh layari website atau media sosial LAB11 seperti di bawah ni. Pada yang berminat untuk menyertai pasukan LAB11 juga amat dialukan kerana latihan sepenuhnya akan diberikan. Ramai yang telah berjaya digilap oleh pihak Global Story.


Facebook | Instagram

LAB11 INTERNATIONAL SDN BHD
17, Lebuh Sungai Pinang 3
Nautilus Bay
11600 Penang

☎️- +604-281 0861

** LAB11 FULL-LIFT Shampoo dan LAB11 FULL-LIFT Soft Mask sedang dalam proses mendapat kelulusan sijil Halal

Rambut Lebih Sihat Menawan Dengan LAB11’s Full Lift Product. Reviewed by Ana Suhana on November 05, 2018 Rating: 5

14 comments:

  1. Macam menarik ja nie Ana. Macam rasa nak cuba..

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah mungkin ambil masa lama sikit kak Ana baru nampak kesannya yang sebenar..

    ReplyDelete
  3. macam best je shampoo ni.. agak2 dekat drugstore ada tak?

    ReplyDelete
  4. menariknya shampoo ni ana..kalau berkesan nak juga cuba

    ReplyDelete
  5. Once dah dapat sijil halal, boleh lah cuba, actually lebih tertarik dengan mask but will give both a try :) Thanks for the info

    ReplyDelete
  6. macam menarik je bahan-bahan yang digunakan...kalau ok nak cuba juga

    ReplyDelete
  7. produk berasaskan bahan semulajadi memang sangat elok.

    ReplyDelete
  8. Macam best je. Kulit kepala selalu gatal gatal je skrg.

    ReplyDelete
  9. menarik kan produk ni..anak akak dah cuba dan suka..akak jer belum lagi

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.