Atasi Masalah Gastrik Dengan Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi - Ana Suhana

Oct 5, 2018

Atasi Masalah Gastrik Dengan Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi



Atasi Masalah Gastrik Dengan Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi l Assalamualaikum. Sejak kena gastrik setahun lepas, Ana cukup jaga waktu makan. Tapi kadang bila terkejar sana sini mesti terlupa nak makan. Lepas tu mula lah perut rasa pedih. Tu antara tanda-tanda gastrik nak datang lah tu. Tapi sekarang Ana lega lah sikit sebab Ana boleh Atasi Masalah Gastrik Dengan Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi. 
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Atasi Masalah Gastrik Dengan Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi

Macam mana Susu Nufael dapat membantu atasi masalah gastrik Ana? Senang je. Sebab Nufael mengandungi bahan-bahan semulajadi yang sangat baik seperti kurma dan madu untuk membantu proses penghadaman terutama untuk pesakit gastrik. Bila kita konsisten minum setiap pagi dan malam, InsyaAllah perut kita akan rasa kenyang dan selesa. So sakit gastrik dan masalah angin dalam badan pun secara tak langsung dapat diatasi. Lagipun senang je nak sediakan Susu Nufael ni. Bancuh-bancuh dan siap. Tak sampai 2 minit pun.

Susu Nufael ni untuk pesakit gastrik je ke? Eh tak lah. Susu Nufael ni sesuai untuk seisi keluarga termasuk kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas. Bawah 2 tahun tak boleh ke? Bayi bawar 2 tahun sebaik-baiknya di beri susu ibu untuk khasiat yang terbaik. Lepas wean off masa umur 2 tahun baru boleh start consume Susu Nufael ni ok. Selain tu antara golongan yang disarankan untuk minum Susu Nufael ni ialah :

πŸ‘‰ Kanak-kanak yang alergik pada  susu lembu sehingga cirit birit dan sembelit.
πŸ‘‰ Ibu yang baru lepas bersalin dan nak elakkan sembelit semasa proses berpantang
πŸ‘‰ Bayi baru lahir yang mempunyai kuning yang tinggi (mengikut saranan)
πŸ‘‰ Ibu mengandung yang risau HB low
πŸ‘‰ Orang yang menghadami masalah penghadaman

Apa beza Susu Kambing Nufael dengan susu kambing yang ada di pasaran?

Susu Kambing Nufael memang berbeza dengan susu kambing yang ada di pasaran kerana Susu Nufael merupakan susu kambing pertama dengan gabungan 7 bahan semulajadi yang sebenar dan dirumus tanpa pewarna, perisa dan gula tambahan serta serta tiada campuran susu lembu dan sumber tenusu luar seperti susu lain di pasaran.

Oleh itu Susu Kambing Nufael dijamin kaya dengan kalsium, zat besi, protein, fospor, laktosa, nitrogen dan vitamin dan selamat untuk diamalkan oleh setiap peringkat umur sebagai makanan tambahan terutama untuk ibu-ibu yang mengandung, ibu yang berpantang dan ibu yang menyusukan anak.

Bahan-Bahan Semulajadi Susu Nufael
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Macam Ana cerita dekat atas yang Susu Nufael dirumus hanya dengan menggunakan 7 bahan semulajadi yang sebenar. Ini menjadikan Susu Nufael kaya dengan khasiat dan penuh dengan kebaikan yang diperlukan oleh badan kita. Apa 7 bahan semulajadi tu? Let's check it out :

1. Susu Kambing

Seperti yang kita tahu, susu kambing merupakan susu kedua terbaik di dunia selepas susu ibu. Ini kerana susu kambing mengandungi molekul lemak dan protein halus yang lebih baik dari susu lembu. Sebab tu susu kambing sangat sesuai untuk perut kanak-kanak berumur 2 tahun ke atas kerana ianya mudah dihadam.

Banyak kan kita dengar kes kanak-kanak alergik kerana susu lembu. Ada kes sampai anak jadi sembelit dan kembung perut. Sampai meragam dibuatnya. Kesian sangat kan. So apa kata korang cuba pula tukar kepada Susu Nufael ni - susu kambing tanpa pewarna, perisa dan gula tambahan.

2. Delima

Delima antara buah yang kaya dengan serat yang baik untuk membantu masalah sembelit yang sering dialami oleh ibu mengandung, ibu berpantang dan juga kanak-kanak.

Selain daripada tu, delima juga kaya dengan kandungan zat besi yang bagus untuk melancarkan peredaran darah dalam badan. Ini dapat membantu ibu-ibu mengandung dan berpantang mengelakkan dari kes kekejangan. Aduh sakit nya kekejangan tu tak boleh nak tahan. Lagi-lagi masa tengah syok tidur. Mengelupur dibuatnya.

3. Kurma 

Kurma macam kita semua tahu kaya dengan kebaikan dan merupakan makanan sunnah yang tinggi khasiatnya. Selalu kita makan kurma masa bulan puasa kan. Sebab apa? Sebab kurma sangat elok untuk penghadaman dan dapat membekalkan tenaga yang lama untuk badan kita.

Sebab tu pesakit gastrik macam Ana elok minum Susu Nufael ni. Perut jadi kenyang lama dan pedih perut pun berkurang selain boleh kekal aktif dan cergas sepanjang hari. Sebab tu siapa yang minum Susu Nufael setiap hari takde masalah lesu lesu badan dan keletihan yang melampau. Ibu yang baru lepas bersalin dan dalam pantang pun elok minum Susu Nufael ni tau.

4. Minyak Zaitun

Minyak zaitun atau selalu kita panggil olive oil juga mengandungi banyak khasiat didalamnya. Antaranya ialah minyak zaitun dikatakan dapat membantu mengelakkan serangan penyakit dengan menguatkan antibodi badan. Minyak zaitun juga kaya dengan Omega 3 yang baik untuk perkembangan otak kanak-kanak dan juga para pelajar. Selain dari tu, minyak zaitun turut kaya dengan vitamin untuk kesihatan mata dan tulang selain dapat membantu mencantikkan kulit dan rambut.

Korang mesti pernah dengar salah satu tips nak mudahkan proses bersalin adalah dengan amalkan minyak zaitun. Tapi tak semua orang mampu telan rasa maung minyak zaitun tu. Kalau Ana sendiri pun tak lalu nak telan. So alternatif untuk tu kita boleh lah minum Susu Nufael ni.Selesai masalah. Nak bersalin pun jadi mudah, masalah sembelit pun dapat dielak kerna khasiat minyak zaitun yang membantu memudahkan proses pencernaan.

5. Kismis

Sebut tentang kismis mesti kita akan kait dengan belajar kan. Sebabnya kismis berfungsi untuk membantu kanak-kanak dan para pelajar untuk mudah menghafal dengan menghubungkan saluran otak dan minda. Ini kerana kismis mengandungi khasiat yang tinggi untuk perkembangan minda.

6. Madu 

Selain daripada kurma, madu juga merupakan salah satu makanan sunnah yang baik untuk diamal. Dengan rasanya yang manis semulajadi dapat membantu memberi tenaga ekstra kepada tubuh badan kita. Madu juga baik untuk kanak-kanak kerana dapat meningkatkan selera makan mereka.

Bagi ibu mengandung yang mengalami masalah morning sickness, madu juga dapat membantu mengurangkan masalah tersebut. Tidak cukup dengan tu, kebaikkan yang ada pada madu dikatakan dapat mencantikkan lagi kulit ibu dan anak.

7. Manna

Manna atau lebih di kenali sebagai gam arab mengandungi khasiat prebiotic semulajadi yang tinggi untuk membekalkan bakteria baik dalam badan. Dengan itu, sistem imunisasi badan menjadi lebih kuat dan sekaligus dapat mengelakkan serangan penyakit merbahaya.

Kelebihan Mengamalkan Susu Kambing Nufael
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Terdapat banyak kelebihan untuk badan bagi mereka yang konsisten mengamalkan Susu Kambing Nufael ni. Antaranya ialah :

1. Kanak-kanak
πŸ‘‰Membantu meningkatkan selera makan
πŸ‘‰ Membantu mereka lebih cepat belajar dan fokus semasa sesi pembelajaran
πŸ‘‰ Mengurangkan masalah kembung perut dan ketidakhadaman
πŸ‘‰ Mengurangkan masalah eczema

2. Ibu Mengandung / Menyusu / Berpantang
πŸ‘‰ Membantu menambahkan susu badan
πŸ‘‰ Memudahkan proses bersalin
πŸ‘‰ Menstabilkan bacaan HB semasa hamil
πŸ‘‰ Mengurangkan risiko bayi terkena jaundice selepas bersalin
πŸ‘‰ Mengutakan antibodi bayi

3. Wanita / Lelaki Dewasa
πŸ‘‰ Mencantikkan kulit
πŸ‘‰ Mengurangkan masalah insomnia
πŸ‘‰ Membantu mengatasi masalah ketidakhadaman, angin dan gastrik
πŸ‘‰ Memberi tenaga sepanjang hari

4. Warga Emas
πŸ‘‰ Memberi kesihatan tulang
πŸ‘‰ Menaikkan selera makan
πŸ‘‰ Tidak mudah lapar dan bertenaga
πŸ‘‰ Membantu masalah penghadaman

Testimoni Pengguna Susu Kambing Nufael
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi

Duta Susu Kambing Nufael
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Siapa tak kenal dengan si comel yang viral baru-baru ini - Fattah Annas. Kalau korang nak tau Fattah Annas telah dilantik sebagai duta Susu Nufael sebab percaya dengan khasiat yang ada didalamnya. Sebab tu korang boleh nampak yang Annas ni sentiasa aktif dan lincah dalam video yang di muat turun oleh bapanya, Papa Firdaus. Kalau Annas dah beralih ke Susu Nufael, anak-anak korang pun tak nak ke?

Pendapat Peribadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Susu Nufael - Susu Kambing Dengan Bahan Semulajadi
Ana start minum Susu Kambing Nufael ni sejak 2 minggu lepas. Selalu Ana kalau minum susu kambing, Ana akan minum yang fresh milk tu. So ni merupakan kali pertama Ana minum susu kambing dalam bentuk tepung. So far rasa Susu Kambing Nufael ni lebih menarik sebab ada campuran 7 bahan-bahan semulajadi tu. Syafi pun suka.

Selalu orang tak suka minum susu kambing sebab ada bau hamis tu kan? Tapi bukan dengan Susu Kambing Nufael. Memang takde langsung bau hamis kambing tu. Rasa  susu manis manis buah orang kata.

Apa yang Ana suka lagi tentang Susu Kambing Nufael ni ialah ianya mudah untuk disediakan. Hanya perlu bancuh  dengan air suam dan ready untuk diminum. Sepanjang 2 minggu Ana minum Susu Kambing Nufael ni Ana perasan masalah gastrik atau angin takde pun. Kalau tak pagi-pagi perut ana start pedih. Kemudian Ana rasa kenyang lebih lama. Kalau tak, sekejap je rasa lapar. Badan pun rasa best dan bertenaga. Masalah lesu lesu badan pun berkurang. Yahoo!!!

Overall Ana memang recommend korang untuk cuba Susu Kambing Nufael ni. Boleh minum seisi keluarga yang penting. Sama-sama berusaha ke arah kesihatan yang lebih baik. InsyaAllah. Pada yang berminat untuk mencuba Susu Kambing Nufael ni boleh membuat pesanan terus di SINI.

Untuk maklumat lebih lanjut boleh lah layari website atau sosial media Susu Nufael seperti di bawah :

Website l Facebook l Instagram l πŸ•Ώ : 016-840 4932

** Kepada yang ingin menjana pendapatan dengan modal dropship tapi untung seperti stokis, korang boleh daftar di SINI. Tapi tempat adalah terhad. Siapa cepat dia dapat.

18 comments:

  1. bagus ya Susu Nufael ni.. banyak khasiatnya. Mai pun amalkan susu ni juga :)

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  2. mesti sedap ni, teringinnya nak try T_T

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Ana. Terima kasih atas perkongsian. Nanti kita nak cuba juga!

    ReplyDelete
  4. Sedap ni ada campuran kurma madu.. Elok jgk untuk gastik ya..

    ReplyDelete
  5. Banyak khasiatnya tu. Lagipun ada campuran susu dengan kurma memang elok untuk perut

    ReplyDelete
  6. Wahh bagus ni Ana, ada banyak sangat khasiat dalam susu kambing nufael ni.


    Husniey pun kalau susu kambing susah nak minum sembarangan kot tak kena rasa. Heee boleh cuba ni nanti

    ReplyDelete
  7. Uihh tak sabar ira nak cuba sendiri ni. Tengok bahan semulajadi digunakan semua best2 yang ada khasiat tersendiri yang bagus untuk tubuh πŸ˜‹

    ReplyDelete
  8. Nampak berkhasiat lah susu ni...kandungan nya pun dari bahan terbaik..kena cari satu la nnt..

    ReplyDelete
  9. Ada campuran minyak zaitun tu PC rasa 1 kelainan la kak Ana.Susu kambing yang boleh dicuba.

    ReplyDelete
  10. ray skrg mmg tgh cari susu yg sesuai untuk minum sebelum tido and some other times too. cuma xtau nak beli yg mana. tgk post ni macam nak try susu ni. haha

    ReplyDelete
  11. tk pernh lg try mana2 susu kambing yg dijual di pasaran...dlu2 pernh minum susu kambing fresh tp ms kecik la

    ReplyDelete
  12. best susu nufael ni... yg penting xde bau hamis.. manis2 biasa je..berebut anak-anak liez klau dpt minum..

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤