TP-Link & Neffos Melancarkan Smartphone Line-up Paparan Penuh dengan Teknologi AI Face-Unlocking Terbaru


TP-Link & Neffos Melancarkan Smartphone Line-up Paparan Penuh dengan Teknologi AI Face-Unlocking Terbaru | Assalamualaikum. Pada Khamis lepas (26 Julai 2018), TP-Link dan Neffos telah memperkenalkan pelbagai produk mereka yang menarik, yang direka khas untuk memberi pengalaman nontonan yang lancar kepada pembeli sama ada di rumah atau di mana-mana sahaja. Produk siri terbaru dari Neffos dilengkapi dengan Paparan FullView, kapasiti bateri yang lebih besar, keupayaan fotografi berdaftar Arcsoft dan teknologi Wi-Fi dual-band terkini.
Acara ini memperkenalkan rangkaian telefon pintar Neffos terbaru yang terdiri daripada Neffos X9, C9, C9A, dan Neffos C7A manakala TP-Link melancarkan sistem Wi-Fi mesh pertama dengan fungsi pusat pintar - Deco M9 Plus. Pada acara tersebut,  Neffos juga memperkenalkan telefon pintar pertama dengan built-in laser projector yang mampu memaparkan imej 200 inci.

Hadir secara rasmi untuk memperkenalkan rangkaian produk baru tersebut ialah Jason Xu, Ketua Pegawai Eksekutif Neffos, yang berkata, "Kepercayaan bahawa telefon pintar yang baik tidak perlu dibeli dengan harga yang mahal adalah asas kejayaan kami, dan rangkaian terbaru telefon pintar Neffos telah membuktikannya. Kami percaya dalam usaha berterusan kami dan berharap untuk memacu jualan dan pertumbuhan TP-Link dan Neffos di Malaysia dan di seluruh dunia. "

Hugo Cai, Pengarah TP-Link Distribution Malaysia Sdn Bhd, berkata, "Kami percaya bahawa siri terbaru ini akan membawa lebih banyak kepelbagaian kepada pelanggan setia kami, dan memberi mereka lebih nilai dengan pilihan telefon pintar mereka. Kami akan terus menawarkan telefon pintar yang berkualiti dengan harga terbaik yang digabungkan bersama dengan perkhidmatan selepas perkhidmatan yang terbaik, jadi pelanggan kami boleh yakin dengan setiap telefon pintar yang mereka beli. "

Neffos X9 
Neffos X9 yang baru ini mempunyai sistem dwi-kamera yang maju di belakang dan paparan Full-View besar di bahagian depan dengan badan polikarbonat yang menarik dengan rupa dan gaya premium logam.

Dibina untuk merakan saat yang penting, Neffos X9 dilengkapi dengan kamera belakang 13 dan 5 megapiksel, dan kamera 8-megapiksel di bahagian depan. Ia dilengkapi dengan phase-detection auto-focus dan lensa aperture f/2.0 untuk menghasilkan kesan yang lebih dramatik.

Memamerkan paparan sentuhan penuh Paparan 5.99-inci yang besar, ia berfungsi pada resolusi HD+ menggunakan in-cell technology untuk paparan gambar yang lebih tajam dan jelas. Direka untuk keselesaan pengguna, Neffos X9 mempunyai sensor cap jari di bahagian belakang dan Teknologi AIq Face-Unlocking terkini di kamera depan, ia mampu mengimbas lebih 100 butiran wajah yang berbeza untuk ketepatan paras piksel.

Neffos X9 didatangkan dalam dua varian, 3GB RAM dengan penyimpanan dalaman 32GB dan 4GB RAM dengan penyimpanan dalaman 64GB. Kedua-dua varian akan tersedia dalam dua warna - Space Black dan Moonlight Silver.

Neffos X9 3GB dengan varian penyimpanan dalaman 32GB kini boleh didapati di kedai-kedai di seluruh Malaysia pada harga runcit yang menakjubkan iaitu RM599, manakala Neffos X9 4GB dengan varian penyimpanan dalaman 64GB akan berada di pasaran pada akhir bulan Ogos pada harga RM799.


Neffos C9 dan C9A
Neffos C9 mempunyai kamera Softlight 8 megapiksel di bahagian hadapan, manakala Neffos C9A dilengkapi dengan kamera Softlight 5-megapixel yang merakam wajah anda dengan cara yang terbaik, sama ada pada waktu malam atau dalam persekitaran yang kurang terang.

Dilengkapi dengan lensa bukaan rendah 13-megapiksel kamera belakang dan sistem phase-detection auto-focus, Neffos C9 dan C9A dapat merakam gambar dengan tajam dan terperinci dari siang hingga malam.

Kedua-dua model ini datang dengan saiz yang berbeza;  C9 dengan skrin 5.99- inci manakala C9A dengan skrin 5.45 inci, dengan kedua-duanya memaparkam nisbah aspek 18: 9 yang mengagumkan dan resolusi HD+.

Kedua-dua Neffos C9 dan Neffos C9A boleh didapati dalam dua warna - Cloudy Grey dan Moonlight Silver. Neffos C9A kini boleh didapati di kedai-kedai di seluruh negara pada harga yang berpatutan iaitu RM429 manakala Neffos C9 akan mula dipasarkan pada akhir Ogos 2018, dengan harga RM479.


Neffos C7A 
The Neffos C7A adalah satu lagi siri harga murah yang menjanjikan reka bentuk dan prestasi tanpa kompromi.

Ia dikuasakan oleh prosesor 64-bit, quad-core ditambah dengan 2GB RAM dan 16GB storan tempatan. Ia didatangkan dengan pre-installed Android 8.1 Oreo terbaru, bersama dengan beberapa penyesuaian baru dan perubahan UI serta patch keselamatan terkini.

C7A juga mempunyai modem 4G LTE dengan kelajuan sehingga 150Mbps, memastikan pengalaman penyemakan imbas yang pantas dan kualiti penstriman yang luar biasa. Dengan paparan IPS yang terang dan berwarna-warni berukuran 5 inci diagonal dan beroperasi pada resolusi HD, Neffos C7A mampu merakam momen-momen yang sempurna dengan kamera 8 megapiksel, f/2.2 di bahagian belakang dengan auto fokus yang pantas dan lampu LED. Kamera selfie pula mempunyai 2 megapiksel dan f/2.2 lensa apertur untuk rakaman yang cerah pada waktu malam atau dalam pencahayaan yang lebih rendah.

Neffos C7A tersedia dalam warna Grey dan akan berada di pasaran seluruh Malaysia pada akhir bulan Ogos 2018 pada harga serendah RM359.


Neffos P1
Tambahan terbaru dan paling menarik dalam keluarga Neffos, Neffos P1 mempunyai built-in projector untuk melihat kandungan HD di dinding dengan saiz skrin sehingga 200 inci.

Untuk memprojeksikan kandungan secara langsung dari perkakasan, Neffos P1 menggunakan sistem mikro-elektro-mekanikal gred tentera Amerika atau teknologi laser MEMS dan three-color beam untuk menghasilkan gambar yang jelas dan resolusi tinggi pada dinding atau skrin rata.

Untuk menghasilkan gambar yang paling terang dan terperinci, Neffos P1 mencapai nisbah kontras 5,000:1 yang jauh lebih tinggi dari apa yang boleh dihasilkan pemproses cahaya digital atau projektor DLP. Projektor DLP yang tipikal mempunyai nisbah kontras asli iaitu 400:1. Nisbah kontras unggul Neffos P1 membolehkan visual yang menarik dalam definisi tinggi.

Projektor MEMS kecil yang dibina di dalam Neffos P1 juga menggunakan kuasa yang rendah, membolehkan peranti itu memprojeksikan imej secara berterusan sehingga empat jam dengan cas tunggal bateri 4,000mAh.

Menariknya projektor ini mampu memaparkan imej 200 inci ke dinding atau skrin dengan hanya ketebalan 10mm dan berat hanya 203 gram - mudah alih dan ringan yang boleh dibawa ke dalam poket atau beg seseorang dengan mudah.


TP-Link AC2200 Smart Home Mesh Wi-Fi System Deco M9 Plus 

Sistem Wi-Fi pertama TP-Link dengan fungsi pusat pintar, yang bertujuan menyediakan Wi-Fi yang  “Fast. Smart. Everywhere”. Sistem Wi-Fi AC2200 Smart Home Mesh Plus Deco M9 Plus adalah cara paling mudah untuk menjamin isyarat Wi-Fi yang kukuh di setiap sudut rumah sehingga 6500 kaki persegi dengan tiga unit Deco. Pengguna boleh menikmati Wi-Fi yang pantas, selamat untuk lebih dari 100 peranti bersambung, dan mengawal semua peranti rumah pintar mereka dengan Deco M9 Plus, tanpa perlu membeli hab tambahan.

Deco M9 Plus memberi sambubgan Wi-Fi pantas ke peranti di setiap bahagian rumah. Sistem Wi-Fi AC2200 memancarkan tiga jalur tanpa wayar yang berasingan untuk kelajuan gabungan sehingga 2134Mbps: satu jalur 400Mbps 2.4GHz untuk surfing, membeli-belah dalam talian dan penstriman audio, dan satu band dengan kelajuan tinggi 867Mbps 5GHz untuk streaming dan permainan 4k bebas lag, dengan satu lagi band 5GHz 867Mbps sebagai backhaul. Teknologi Smart Connect secara automatik menyerahkan setiap peranti ke jalur yang optimum untuk mengimbangkan lalu lintas dan mengekalkan sambungan pantas.

Deco M9 Plus menggunakan satu 5GHz band sebagai wireless backhaul apabila traffic rendah dan 2.4GHz band untuk backhaul apabila traffic sibuk, memberikan kelajuan melebihi 1000Mbps - sesuai untuk pengguna dengan sambungan gentian gigabit.

Tidak seperti router Wi-Fi tradisional, setiap unit Deco M9 Plus mempunyai built-in smart hub yang membawa semua peranti pintar rumah anda ke satu platform. Deco M9 Plus serasi dengan mentol pintar, lampu, suis, kunci, sensor, plag, kamera dan banyak lagi, termasuk TP-Link dan jenama terkemuka lain. Deco M9 Plus boleh didapati di kedai-kedai seluruh Malaysia mulai Ogos 2018 pada harga RM999.
TP-Link & Neffos Melancarkan Smartphone Line-up Paparan Penuh dengan Teknologi AI Face-Unlocking Terbaru Reviewed by Ana Suhana on July 28, 2018 Rating: 5

16 comments:

  1. dah lama teringin nak pakai neffos ni, harap harap murah la rezeki tahun ni, nak merasa pakai neffos haha

    ReplyDelete
  2. Ala baru je tukar phone. Hmmm kalau tau neffos keluar yang baru bolehlah tunggu aritu.

    ReplyDelete
  3. wah harga yg sangat berpatutan dan features pula mmg terbaik

    ReplyDelete
  4. Teruja tengok spesifikasi fon ni dan harganya...

    ReplyDelete
  5. Best...harga mampu milik sgt ni

    ReplyDelete
  6. mampu milik la neffos ni...spesifikasi terbaik...nak cari jugak nanti..

    ReplyDelete
  7. Wahhh Neffos X9 tu berbaloi sungguh. Bawah 1K tapi besar jugak RAM and ROM nya.. 😍

    ReplyDelete
  8. Tiba tiba jadi jatuh cinta plak dengan Neffos X9 tuh. Nampak smart. Harga berbaloi

    ReplyDelete
  9. now guna redmi. tapi kenapa rasa nak amek neffos plak haha. thx info.. syaza follow :)

    ReplyDelete
  10. murahnya harga utk spesifikasi mcm tu! rasa macam rugi pulak beli smartphone huawei tahun lepas.. :(

    https://aerillhassan.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Mrs. A memang guna Wi-Fi TP Link yang lama tu jer...
    Yang baru ni macam wow sangat, nak kena up-grade ni

    ReplyDelete
  12. baru je beli neffos utk anak bujang as reward .. cari yg murah2 je utk buat lenjan2.. jadi la kan.

    ReplyDelete
  13. Menarik.. spesifikasi mantap dah harga pun sgt2 berbaloi. Thanks sharing info ni.

    ReplyDelete
  14. Menariklah Neffos ni cam nak beli jer...

    ReplyDelete
  15. byk kali dh ni dngar neffos. menarik tertarik betul.. hehe. harga pun brpatutan

    ReplyDelete
  16. wahh phone neffos..cantik phone neffos ni.kak ana belilah.

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.