Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion - Losyen Aromaterapi Dari Australia


Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion - Losyen Aromaterapi Dari Australia | Assalamualaikum. Hari ni Ana nak share dengan korang semua tentang satu losyen aromaterapi yang Ana sendiri dah guna. Korang pernah dengar tak tentang Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion sebelum ni? Kalau belum meh baca apa yang Ana nak share dengan korang tentang losyen aromaterapi pelbagai guna yang Ana jumpa baru-baru ni masa shopping di Shopee. Serius bagi Ana losyen ni wajib ada di setiap rumah di Malaysia ni tau. Nak tau kenapa kena sambung baca lagi.
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion 
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion | Losyen Aromaterapi Dari Australia

Losyen Ranessa ni kalau korang nak tau merupakan losyen aromaterapi pelbagai guna yang mempunyai pelbagai fungsi. Hanya dengan satu botol Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion ni dapat membantu dan menyelesaikan pelbagai masalah. Dan yang best satu family boleh pakai dari ibu ayah sampai lah ke anak-anak. Sangat menjimatkan.

Macam Ana, Ana sangat cerewet bila nak beli sesuatu produk especially kalau untuk Syafi. Ana tak kan beli dan pakai sebarangan produk. Bab tu memang Ana paling cerewet selain dari bab makanan. Kalau korang nak tau dekat rumah Ana ni boleh nampak hanya beberapa produk saja yang Ana beli dan guna dan kesemuanya wajib produk yang Ana rasa selamat digunakan. Dan salah satu produk tu ialah Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion ni.

Losyen Bebas Kimia

Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion diformulasi dari 100% bahan semulajadi dan bebas dari sebarang bahan kimia. Tiada alkohol, tiada steroid dan tiada bahan pengawet di dalamnya. Jadi sangat selamat digunakan ke atas bayi. Dan lagi satu losyen Ranessa di mempunyai kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Itu yang paling penting bagi Ana.
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion 

Formulasi dari Pati Minyak Tumbuhan

Macam Ana bagitau dekat atas ni yang losyen Ranessa ni dihasilkan dari 100% pati minyak tumbuhan (Essential Oil). Macam kita semua tahu yang Essential Oil ni mempunyai khasiat yang sangat banyak dan bertindak sebagai aromaterapi yang sangat bagus untuk badan kita.
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion 

Dan di dalam Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion ni terdapat 11 jenis Essential Oil yang digunakan. Antaranya ialah minyak kelapa dara, minyak zaitun, minyak lavender, tea tree oil, citrus limon oil dan banyak lagi. Dan formula terbaru losyen Ranessa diperbaharui dengan tambahan shea butter dan aloe vera untuk melembapkan kulit.

Fungsi Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion

Fungsi utama losyen Ranessa ni ialah untuk merawat pelbagai masalah kulit terutamanya kulit bayi yang sensitif. Antaranya ialah :
  • Ruam Lampin
  • Ruam Panas
  • Ruam Susu
  • Kulit Sensitif
  • Radang Kulit
  • Kegatalan

Oleh kerana Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion ni bebas dari steriod jadi losyen ni boleh digunakan kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah eczema. Bahan-bahan semulajadi yang digunakan dapat membantu melembapkan serta melegakan ketidakselesaan dan kegatalan kulit akibat eczema tersebut.

Losyen Ranessa ni juga berfungsi sebagai insect repellent yang berkesan untuk menghalang nyamuk. Macam Syafi, dia suka sangat outdoor activity especially pada waktu petang. Dan seperti kita semua tahu waktu petang antara waktu aktif nyamuk berterbangan jadi nak pastikan keselamatan Syafi, Ana akan make sure sapukan Syafi losyen Ranessa ni terlebih dahulu. So far memang berkesan sebab bau losyen ni wangi dan segar jadi nyamuk tak suka dengan bau tu. 

Yang paling Ana suka ialah losyen Ranessa ni juga boleh digunakan sebagai losyen badan untuk seisi keluarga. Ianya boleh dipakai di di seluruh badan termasuk di muka tau. Losyen Ranessa juga bertindak sebagai pelembap kulit yang sangat baik.

Kelebihan Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion
1. Tekstur Losyen Yang Selesa di Kulit

Ana suka yang losyen Ranessa ni tak seperti losyen yang lain dari segi teksturnya yang tak berminyak dan tak melekit. Jadi bila kita pakai kulit akan rasa selesa dan pada masa yang sama kulit terasa lembap dan sihat.

2. Losyen Aromaterapi Yang Baik

Sebab losyen Ranessa dihasikan dari ekstrak pati minyak tumbuhan, bau yang tercipta dari losyen sangat segar sekaligus menjadi aromaterapi yang baik bagi menenangkan kanak-kanak akibat dari ketidakselesaan dan kegatalan kulit.

3. Saiz Mudah Bawa

Losyen Ranessa dibotolkan di dalam saiz yang mudah dibawa dan di gunakan di mana sahaja. Yang penting saiz botol losyen ni menjimatkan ruang dan boleh selit didalam beg. Senang nak bawa ke mana-mana.

4. Jimat Wang

Bab ni paling Ana suka. Hanya dengan satu botol Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion ni, Ana boleh guna untuk pelbagai fungsi. Tak perlu nak beli losyen badan lah, insect repellent lah dah. Semua tu boleh dapat dalam losyen Ranessa ni je. Yang penting satu family boleh pakai juga. 

5. Tahan Lama

Untuk 50ml losyen ni boleh tahan lebih dari sebulan tau. In fact kalau kita pakai 2-3 kali sehari pun boleh tahan sampai sebulan. Memang berbaloi dengan harganya.

6. Dikilangkan di Australia

Kalau korang nak tau, losyen aromaterapi Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion ni di kilanglan di Australia bagi menjamin kualiti bahan yang digunakan iaitu Essential Oil di dalam losyen tersebut.

Testimoni Peribadi

Ana dah guna Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion selama seminggu. Secara peribadi Ana dan keluarga serasi dengan losyen aromaterapi ni. Macam Ana selalu mengalami masalah kulit kering hingga timbul rasa gatal, jadi bila Ana apply losyen ni Alhamdulillah masalah kulit kering dan kegatalan tu berkurang. Rasa lega sangat. Bau losyen pun segar. Bau macam serai. Rasa macam berada di Spa pun ada.
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion
Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion

Lagi satu masalah Syafi kena gigit nyamuk masa bermain di luar pun dah selesai. Ana hanya sapu je losyen ni dekat satu badan Syafi termasuk di muka dan selepas tu Ana tengok takde satu gigitan nyamuk pun dekat badan Syafi. Syafi pun boleh main dengan aman. Kalau dulu guna mosquito repellent pun tak jalan. Sekarang sapu je losyen Ranessa ni selesai masalah. 

Cara Pembelian

Ana sendiri dah guna dan puas hati dengan kesan losyen ni. Dan Ana sangat recommend korang untuk beli dan cuba sendiri. Bagi yang berminat nak cuba losyen aromaterapi Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion ni korang boleh ke laman sosial Ranessa seperti di bawah ni:

Harga :
RM69

Instagram :

Facebook:

Shopee:
https://shopee.com.my/myranessa

WhatsApp :
+013-5632009



Ranessa - A Drop Of Lush Multipurpose Lotion - Losyen Aromaterapi Dari Australia Reviewed by Ana Suhana on January 23, 2018 Rating: 5

44 comments:

  1. wah..organik..jimat wang..memang berbaloi kan

    ReplyDelete
  2. wah.. produk bru ke ni.. TB suka kalau produk yang bebas kimia ni.. nak pulak dari bahan semulajadi, dari base tumbuhan .. rasa selamat nak guna untuk diri sendiri dan keluarga

    ReplyDelete
  3. Produk yg bagus selain dari bebas bahan kimia boleh jg guna utk budak2 yg ada ekzema..

    ReplyDelete
  4. Bagus losyen camni. ada arometerapi, ada tekstur lembut dan moist. anak mesti suka. kalau oily sangat mereka tak selesa. bleh cuba nanti. hehe

    ReplyDelete
  5. Losyen ada aromaterapi dan packaging pun menarik. Nak cuba lahbsatu

    ReplyDelete
  6. Macam tu rupanya sis ana selesaikan masalah kulit anak anak kan. Bestnya

    ReplyDelete
  7. Sekarang produk berasaskan bahan-bahan atau campuran organik serta aromaterapi menjadi pilihan kan kak...lebih-lebih lagi bebas steroids..

    ReplyDelete
  8. Menarik boleh jadikan losyen Ranessa sebagai pelindung untuk anak-anak lagi la sekarang musim hujan

    ReplyDelete
  9. Comel je botolnya. Macam botol baby-baby gitu.

    ReplyDelete
  10. macam best je lotion ni...nak beli jugak la nnt

    ReplyDelete
  11. banyak fungsi lotion ni..so, haruslah kena beli kan

    ReplyDelete
  12. Aromaterapi always the best choices

    ReplyDelete
  13. bestnya multi purpose lotion ni.. i pun nak try satu drop.. hahahahaha~

    ReplyDelete
  14. Untuk kulit sensitif okay tak losyen ni? Sebab emi biasanya nak kena pakai losyen yg takde wangian sgt. Kulit terlampau sensitif

    ReplyDelete
  15. Macam nak dapatkan satu je.. sebab anak ada masalah kegatalan kulit.. tapi dia sensitif sikit... sabun ke ada sabun khas untuk dia

    ReplyDelete
  16. Kalau ada baby.. Mmg sesuai ada losyen ni.. Baby selalu mengalami alahan dan ruam lampin kena dapatkan kesesuaian dulu

    ReplyDelete
  17. Produk multipurpose ni. Ciktie nak cuba la. Thanks for sharing ye

    ReplyDelete
  18. Saiz comel, packaging menarik. Suka tengok.. Jauhnya dikilangkan.. Good product I like 😍

    ReplyDelete
  19. bagusnya lotion multipurpose ni. Jimat!

    ReplyDelete
  20. Wah mesti bagus ni sebab import oversea ni, harga pun mampu milik.

    ReplyDelete
  21. Waaa.. botol pun cantik. Paling best dia natural dan takde bahan kimia berbahaya. Harga pun ok

    ReplyDelete
  22. nyamuk tak suka bau lotion ni, jadi korang, sapa2 yang pergi memancing tengah2 malam boleh try lotion ni, huhuhu

    ReplyDelete
  23. Banyak khasiat nya ye bukan sekadar lotion and ni

    ReplyDelete
  24. ju paling suka bila barang3 kesihatan ni mudah bawa, senang nak guna d mana2 shja kan =)

    ReplyDelete
  25. Baru tahu tentang produk ni. Siap ada aromaterapi lagi...sure tenang je kalau pakai kan. Boleh lah cuba nanti

    ReplyDelete
  26. comel ja botol dia, sng nak bawa ke mana sahaja kan..hihi

    ReplyDelete
  27. Organik dan murah serta selamat digunakan. Itu antara ciri-ciri yang dicari untuk kegunaan seisi keluarga.

    ReplyDelete
  28. Wahh. Bestnya lotion ni. Suka dengan aroma oil sbb bau dia tak kuat. Melekit tak lotion ni?

    ReplyDelete
  29. Sekarang ni kita dah banyak pilihan. Sebut je nak jenis mcm mana? Semuanya ada dipasaran. Pilihan kita dah tentulah dpd bahan semula jadikan walaupun harga sedikit mahal. Yang penting sesuai dengan kulit dan berkesan

    ReplyDelete
  30. the packaging is nice. I wanna try on my kids

    ReplyDelete
  31. Wah bebaa kimia tu.. mmg bagus laa

    ReplyDelete
  32. byk khasiat dan berkesan..berbaloi bli

    ReplyDelete
  33. suka nya dengan losyen aromaterapi macam ni.. relax..

    ReplyDelete
  34. Macam menarik lah losyen nie Ana, satu keluarga pulak tu boleh guna..

    ReplyDelete
  35. Wah losyen organik. Mcm bagus je losyen nih ana. Kena terjah ni

    ReplyDelete
  36. I ada allergy...bolehlah la try ni.. since nammpak legit dan ingredients macam best2... thanks for sharing

    ReplyDelete
  37. Wah..dikilangkan di Ausie tu...
    Not bad...diorh mmg pentingkan kualiti..mesti tiptop ni

    ReplyDelete
  38. first time busyra tngok losyen ni.. menarik!

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤

All Rights Reserved by Ana Suhana © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.