SALAM AIDILFITRI 1438H - Diary of Ana Suhana

Jun 23, 2017

SALAM AIDILFITRI 1438H


Assalamualaikum. Wah sekejapnya ramadhan nak tinggalkan kita. Masih berbaki sehari setengah untuk kita pulun pahala untuk raih keberkatan bulan yang penuh barokah ni. Semoga amalan kita sepanjang bulan ni di terimaNya. InsyaAllah. Lepas tu kena tunggu setahun lagi. Mudah-mudahan kita semua di panjangkan umur untuk bertemu dengan ramadhan akan datang. Amin.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1438 H
Sempena Syawal nak menjelang dalam 2 hari lagi ni, Ana nak mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua sahabat-sahabat blogger. Maaf atas segala salah silap sepanjang perkenalan ni. Selamat pulang ke kampung pada yang akan beraya di kampung dan semoga selamat sampai. Ana seperti 32 tahun yang lepas beraya di KL. So Ana memang #teamberayadiKL dulu kini selamanya. Hehe.


Ni Ana nak belanja satu lagu raya buat semua. Sama-sama saling mengingati.


Salih : Eh Nasir tolong aku

M.Nasir : Tolong apa?

Salih : La Marilah tolong aku kejap..
Aku pening lah

M.Nasir : Pening?

Salih : Kau Boleh tolong tak?

M.Nasir : Apa yang kau nak?

Salih : Apa dia? Tak dengar..

M.Nasir : Eh Salih apa yang kau fikirkan
Kau macam orang tak keruan
Mahluk mana yang terlepas
Kacau kau di pagi Raya?
Tak mungkin semalam kau mimpi
Dipatuk ular lagi....

Salih : Hai Nasir ku tak mimpi apa
Cuma bila sampai Hari Raya
Hai pening aku runsing
Menghadapi semua
Kocek tak penuh betul-betul
Banyak ubi keledek
Biar aku cangkul

M.Nasir : Aku pohon kau terima
Hari ini Hari Raya
Bukan mesti
banyak belanja
Kita sederhana saja
Jangan pening, jangan runsing
Jangan
pening (x3)

Salih : Macam mana ku tak pening
Hutang yang dulu masih lagi ada duduk keliling
Sedang menjeling
Mana kuih, mana baju
Mana langsir dan pinggan mangkuk
Dan juga kereta baru
Kantoi Aku

M.Nasir : Mana dulu didulukan
Yang mudah dipermudahkan
Baru semua berkenan

Salih : Kalau begitu carannya baru aku terima

Nasir & Salih : Semuanya dah sedia

Salih : Tiba sudah Hari Raya
Mari kita bergembira

M.Nasir & Salih : Jangan pening
Taknak pening
Buat pe pening
Usah pening
Pening (x2)
Jangan pening
Pening (x3)


18 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri buat kak Ana & keluarga πŸ˜‰

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Raya, kak ana sayang! ♥

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya buat orang KL sekeluarga.

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya Aidilfitri pada kak Ana sekeluarga, maaf zahir dan batin... 😍

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari Raya Ana ...
    mrs pip nampaknya tak berapa nak beraya tahun ni,
    pregnancy ada masalah, so doktor advice tak boleh nak road trip :(
    kena banyakkan rehat n baring saja ...
    wish Ana and family all the happiness ya, cheers.

    ReplyDelete
  6. Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada Ana sekeluarga.. Maafkan LZ andai ada salah dan silap sepanjang perkenalan kita..

    Jaga diri.πŸ’•

    ReplyDelete
  7. Selamat Hari Raya kak Ana :)
    Saya first time singgah blog kak ana, and terus follow :)

    ReplyDelete
  8. Selamat berhari raya Ana πŸŒΈπŸ’—

    ReplyDelete
  9. Salam Aidilfitri Ana and family! Maaf zahir batin. Semoga kita bertemu di Ramadhan pada tahun hadapan. InshaALLAH.

    ReplyDelete
  10. Lagu raya lama2 jugak yang best kan.

    ReplyDelete
  11. Salam aidilfitri maaf zahir & batin buat kak ana sekeluarga :)

    ReplyDelete
  12. Rasanya belum terlambat kot nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri buat kak Ana sekeluarga.. Maaf zahir dan batin.. =)

    ReplyDelete
  13. assalalammualaikum dan salam lebaran sis =D
    ju belum lagi abis puasa ari tu da laju cuti blog xD

    salam kosong2 sis, bru bkesempatan tgk blog & blogwalking ari ni =)

    ReplyDelete
  14. Salam Aidilfitri Ana... maaf zahir dan Batin

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤