Tour de Jannah : Cinta ALLAH dan RASUL - Blog by Ana Suhana

Mar 3, 2017

Tour de Jannah : Cinta ALLAH dan RASUL

Assalamualaikum dan Salam Jumaat. 




Saat hampir memejamkan mata, 
Bersyahadahlah bagi menunjukkan rasa cinta kepada ALLAH. 

Takut kepada ALLAH bukan seperti takutnya seorang pencuri kepada polis,
Makin takut makin menjauhkan diri,
Takut kepada ALLAH ini, 
Makin takut makin dekat denganNya. 

Cinta RASUL bukan hanya kepada jasadnya itu, 
Namun mencintai perjuangan yang di bawanya itu.
Usahlah menipu dalam kata cinta kepada RASUL selagi syariat yang di bawa oleh Rasulullah tidak di laksanakan. 

#tourdejannah
#ustazahmaddusuki

29 comments:

  1. Cinta Allah cinta Rasulullah SAW..moga kita terus berusaha menjadi hamba dan ummah yang bersyariat..salam Jumaat kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah mudah-mudahan. Sama-sama kita tingkatkan usaha untuk menjadi hamba dan umat yang bersyariat. Sikit-sikit mudah-mudahan dengan sikit-sikit tu akn menjadi banyak nanti. InsyaAllah 😘

      Delete
  2. Cinta kepada Allah dan Rasul membawa ke syurga... terima kasih entri peringatan ini, moga kita semua hidup dalam barakah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah mudah-mudahan bermanfaat buat kita semua. Sama-sama saling ingat mengingati 👍

      Delete
  3. Cintai Allah swt, Cintai Rasul seperti mana kita dicintaiNya dan semoga kita menjadi hamba yg mendapat rahmatNya selalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah mudah-mudahan kak 😇

      Delete
  4. Betul tu sis. Usah menipu kata cinta Allah dan Rasul selagi syariat islam taknak kita tegakkan.

    Takut jugak dgr ayat nih, yelaa kitapun kadang terbabas jugak meninggalkan suruhan dan melakukan larangan. Astaghfirullah. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu ana. Mulut boleh je ckp kita cinta kan Allah dan Rasul tapi perbuatan dan perilaku kita tak menunjukkan pun cinta kita tu. Malu pada diri sendiri akhirnya. Moga kita sentiasa mengingati dosa2 kita supaya kita lebih dekat dgnNya 😞

      Delete
  5. moga kita menjadi hamba hamba yang semakin dekat dengan ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah-mudahan Zaf. InsyaAllah 👍

      Delete
  6. SubhanAllah Alhamdulillah Allahuakbar :)

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... tenang hati baca entri ni.. Mudah-mudahan kita dipermudahkan untuk menjadi hambaNya yang soleh

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah mudah-mudahan ye Leya. 😘

      Delete
  8. Alhamdulillah.. sama-sama kita saling ingat-mengingati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga bermanfaat buat kita semua insyaAllah. Sharing is caring kan 😘

      Delete
  9. bab kata cikgu akak, sebagai ppuan cinta pertama kita pada Allah, kedua pada Rasulullah dan ketiga baru pada suami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak. Cinta Allah dan Rasul cinta yang paling utama 😘

      Delete
  10. Btol btol. Jgn ucap dibibir je. Amalan tu yg penting

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Mek. Amalan tu kena seiring dengan ucapan di bibir 😘😘

      Delete
  11. Sedap kata 2 ni kak, thanks kerana berkongsi. Semoga kita semua menjadi hambaNya yg taat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari buku tour de jannah ustaz ahmad dusuki ni syed. Moga2 bermanfaat 😊

      Delete
  12. mulut mengaku syg Allah & Rasul. tapi apa yg disuruh x dilakukan, apa yg dlarang itulah yg dbuat. semoga kita terhindar dari golongan yg kepura-puraan, ameeen. peringatan buat diri sy juga. kengkdg, terbuat juga apa yg dlarang. paling suka buat bab ngumpat. aduhhh, kena biasakan ni elak bab ngumpat 😥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia biasalah mana boleh terlepas dari perkara2 tu. Kak ana pun sama je. Kena sentiasa beringat. Bila rasa nak ngumpat tu cepat2 buat something else. InsyaAllah boleh. Sama2 kita usaha ye 😘😘😘

      Delete
    2. 💪💪💪 mulut & hati kena sado gittew 😁

      Delete
  13. cintailah Allah dan Rasul sepenuh hati kita.. InshaAllah, urusan di dunia dan akhirat sntiasa diberkati. amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah. Amin amin ya Rabbal'alamin 😘

      Delete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤