Khamis malam Jumaat - Ana Suhana

Jan 19, 2017

Khamis malam Jumaat

Assalamualaikum.



Ini Khamis malam Jumaat

Orang maghrib kita Akasia
Orang isyak kota Lestary
Orang yasin kita Samarinda
Orang syurga kita berapi!!

Na'uzubillahi min zalik.

Malam jumaat banyak barakahnya. Jangan disiakan hanya dengan membiarkan malam itu berlalu dengan pengisian yang melalaikan. Buatlah apa sahaja amalan yang boleh mengingatkan kita kepada Allah SWT dan Rasul-Nya

(Ahmad  Damha) 

16 comments:

  1. Assalamualaikum,good sharing..terima kasih atas ingatannya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam. Semoga bermanfaat buat semua :)

      Delete
  2. Khamis mlm jumaat bnyk momok,hahahaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca Al-Kahfi, Yasin dgn al-Baqarah confirm lari 👻👻👻. Hehe

      Delete
  3. Amin...amin..amin...deep...betul...jom kita ubah sikit-sikit :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah. Buat sikit-sikit lagi baik dari tak buat langsung. InsyaAllah yg sikit-sikit tue lama-lama buat kita istiqomah. ❤

      Delete
  4. Saya sentiasa tunggu malam jumaat.
    Malam yg banyak memberi kelebihan pada saya.


    saya tak ada isteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kalau macam tue. Moga beroleh keredhaNya dan syafaat Baginda Nabi Muhammad saw. InsyaAllah

      Delete
  5. Khamis malam jumaat, isteri bendera merah... Haha... Gurau je.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam jumaat. Semoga mendapat Jumaat yg barokah insyaAllah

      Delete
  6. ingatan yg mendalam..semoga kita tidak terlalu lalai dgn duniawi ni kan..erkkk nk kena check diri balik ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kak kita recheck. Byk lagi nak kena improve nampaknya 😅

      Delete
  7. Good reminder.. Thankyou Ana 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. No thanks Husniey. Peringatan untuk diri sendiri pun 😅

      Delete
  8. Perkongsian yang sangat berguna..
    Semoga kita menghargai barokah nya malam Jumaat..

    ReplyDelete

Yang kurik itu kendi
Yang merah itu saga
Yang molek itu budi
Yang indah itu bahasa

Terima kasih pada yang sudi tinggalkan jejak di sini. InsyaAllah Ana akan membalas kunjungan anda semua ❤